Nets er hamrende dyrt for mindre virksomheder og langt fra alle danskere stoler på shops, der alene kører med Paypal.
Har du overvejet at ansøge hos svenske Euroline eller Swedbank? Her kan du tage alle kort undtagen rene Dankort (cirka 5 % af dine besøgende ryger her efter hvad jeg har spurgt mig frem til), men til gengæld er det meget billigt i opstart. Du betaler til gengæld cirka 1½ % per transaktion.
Den løsning er valgt af de fleste af mine bekendte med webshop da Nets er super dyrt med mindre du har rigtigt mange transaktioner.
Euroline tager ikke kunder ind de næste 10 dage, så du skal nok prøve Swedbank først, hvis du tager chancen.
Paypal kører også en chargeback funktion som er nemt for køberen at tage sine penge tilbage hvis de ikke er tilfredse
Hej Dennis.
Dette er ikke korrekt.
Køber kan vælge at oprette en klage såfremt en vare ikke kommer frem eller afviger væsenligt fra det udlovede. - PayPal vil i så fald spørge ind til dette hos sælger... Hvis sælger ikke svarer på vores henvendelse kan vi ikke gøre så meget andet end tage kundens ord for det...
Men hvis sælger derimod kan bevise at kunden rent faktisk har fået det kunden har bestilt og betalt for, så afvises klagen...
PayPals chargeback regler afviger ikke meget fra de chargeback regler som f.eks. Visa eller Mastercard bruger... Blandt andet det faktum at det er sælgers anvar at bevise at kunden har modtaget det som denne har bestilt.. Og at man ved afsendelse med post/kurer skal kunne fremvise Track-and-Trace på pakken.
Ville sprede det lidt ud, har hørt eksempler på virksomheder der ikke har kunnet betale regninger fordi paypal har været deres hoved betalingsservice og paypal har lukket kundens bruger ned i ½ år fordi de mistænker det for snyd eller lignende. Nu ved jeg godt man ikke må tale skidt om virksomheder, men det er noget jeg har læst om et par gange her via paypal og der har nok ikke været noget i sagerne og kontoerne er nok blevet åbnet igen, men du skal lige have det i baghovedet og huske at overføre løbende til en bankkonto :)