Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at forblive PLUS på amino

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i fornuftige Amino'er

Jeg er ked at at måtte meddele at jeg er nødt til at trække mig tilbage som PLUS medlem her fra den 31/3-13

Hvis ikke snart der ruller nogle kunder ind i butikken er jeg også nød til at være freelancer i stedet for virksomhedsejer.

Er der nogen af jer der har nogle små opgaver jeg eventuelt kan udføre, i HTML, CSS eller PHP?

Hvis bare jeg kan få to opgaver af 200 kroner om måneden, så kan jeg betale mit PLUS abonnement og det ville selvfølgelig være det første jeg ville gøre, for det er så fedt at være PLUS medlem herinde på AMINO :-) jeg kommer til at savne de ekstra gode tilbud osv. man får med.

Jeg har gjort meget for at få nogle kunder, men samtidig har det været svært at finde en balance mellem mit fuldtidsarbejde og min virksomhed. Der må ikke være for mange kunder og der må heller ikke være for få.

De få kunder der har henvendt sig har jeg ikke formået at få til at sige ja til nogle ellers meget fordelagtige tilbud.

Eksempel:

En kunde henvender sig og får en gratis hjemmesideanalyse, hvorefter jeg skriver hvad kunden bør få ordnet på sin hjemmeside for at den fungerer optimalt. Jeg kommer med et tilbud på et antal timer det kommer til at tage for mig at udføre arbejdet og hvad det vil komme til at koste inklusiv moms.

Kunden melder enten ikke tilbage eller melder tilbage at det er for dyrt.

Jeg forstår det ikke for mine tilbud er som regel på ca. det halve af hvad jeg ville tage i normalpris, dog uden at kunden ved at det er halv pris. fx. hvis det tager 4 timer at rette kodefejl på kundens hjemmeside, så skriver jeg at det tager mig 2 timer og derfor vil koste 2 X 495 kroner inklusiv moms.

ER DET FOR DYRT?

Jeg synes der er ekstremt billigt og jeg forstår ikke kunderne ikke synes det samme?

MVH Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Danskere vil have det hele for det halve. Hvorfor ikke sige det som det er. Hvis en opgave tager 4 timer så sig ar det tager 4 timer, men at du kan tilbyde en "introrabat" eller hvad du nu vil kalde det.

Der er ikke nogen som kan se, at det tilbud faktisk er godt hvis det ikke synliggøres.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:00

Hej Henrik

Tak for svaret.

Jeg har et par gange også prøvet at fortælle at jeg gav dem det til halv pris af normalen.

Det kan være at jeg skal have fat i en anden type kunder :-)

/Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg kommer med nogle ting, som bliver sagt meget direkte men i min absolut bedste mening, så tag det ikke som andet end gode råd - så er der undskyldt på forhånd hvis jeg kan være lidt hårdhændet, det er ikke min mening.

Jens Andersen:
ER DET FOR DYRT?

Har du referencer? Har du lavet noget allerede for nogen, som er værd at vise frem og som de vil udtale sig om? 

Ja, det har jeg: Fedt, hvem, hvor?  Vis mig, som potentiel kunde, noget af dit arbejde. Din egen hjemmeside imponerer mig ikke når jeg skal købe web. Men måske du er Mercedes-mekanikeren der selv kører i en Fiat? Det er også fint, men vis mig så at du kan skrue en Mercedes sammen. Jeg ved godt, at vores egen hjemmeside ikke er super spiffy, men lige nu har vi ikke tid til at justere den :)

Nej, desværre: Fandens også.. Nå, men så er du nødt til at få dig noget reference, noget omtale, et par venlige ord - vis nogen andre end dig selv, hvad du kan udrette, og gør det så de får lyst til at fortælle andre om dig. Gør det gratis (dvs. her er 900 kr alt for meget). Lad være med at finde et naivt projekt fra en, som har ideen til det nye Facebook. Find i stedet nogle virksomheder der ingen forstand har på det dersens webhalløj, men som måske mangler mindre justeringer på deres site. Tag fat i dem og fortæl at sån og sån, men at det vil du tilbyde dem lige at fikse - og så nævnte at du naturligvis håber de vil være tilfredse og tage fat i dig næste gang de har en justering. 

Vær helt klar i spyttet om dit skillset og lov ALDRIG mere end du kan overholde. Alle gode kokke startede med at skrælle kartofler. Jeg var (før HelpSoft) i gang med min egen lille biks, hvor jeg havde en jævn skare af faste kunder, som jeg kunne vedligeholde ved siden af mit fuldtidsjob - de var blevet opbygget ved at jeg lavede lorteopgave på lorteopgave for næsten ingen penge. Men det opbyggede tilliden til kunderne og så snakkede de med deres venner og resten er, som man siger, historie.

Stop med at tilbyde et eller andet gratis fluffy på din hjemmeside. Når der står gratis, så får man lyst til at prøve det også selvom man ingen behov har. Jeg er ihvertfald ikke sen til at rage til mig af gratis ting, så kan jeg altid smide ud bagefter. 

Et par gode råd her fra, håber du kan bruge det til noget. Hvis ikke, så kan du stille hviske "psh... tumpe", videre til næste og så er alt stadig ok ;)

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 07:19

Henrik Koudahl:

Danskere vil have det hele for det halve. Hvorfor ikke sige det som det er. 

Hvem vil ikke det ? , også derfor kunne jeg aldrig finde på at benytte mig af de "tilbud" folk kommer med på Amino, 495 kr i timer er sku meget, især hvis man kan lidt engelsk, så kan man gå til http://www.freelancer.com og få tingene lavet til billige penge, og først betale når man er tilfreds.

Jeg har selv udelukkende benyttet mig af freelancer, og betalt mellem 30 og 60 $ for opgaverne, hvor jeg på Amino skulle betale mindst 1000 kr.

Hvis jeg var jer ville jeg gøre to ting.

1. Fortælle i er danskere mest henvende mig til folk der føler sig mere trykke ved danskere, og vise referencer.

2. Tilmelde mig på Freelancer og tage en pris som de andre gør der, heller 10 job lidt billigt end 0 job til 495 kr i timen.

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:24

Hvad med at give prisgaranti ? Wink

Tryghed for fair priser.

Ja det er altid godt og synliggøre sine gode priser i forhold til andre og "normalen" (markedspriser, vejledende priser).

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:28
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 07:37

Ja Freelancer.com er uden tvivl det eneste sted jeg har haft succes med at få opgaver løst... kan efter ca. 10 forsøg med Danske virksomheder/personer, sige at jeg kun er blevet røvrendt gang på gang... især den ene der lige lavede en bagdør til vores indtjeningslinks. Det eventyr løber op i 100.000+ kr. som jeg lige så godt kunne have varmet stuen op med i brændeovnen.

Kan være du skal tilmelde dig her, så kan du selv styre mængden af opgaver og typen.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:57

IT branchen er måske på vej til også at skulle konkurrerer med udenlandsk arbejdskraft. Wink

Det har vi jo længe måttet i håndværker branchen. Yes

Jeg tror du også skal tage udgangspunkt i almindelige markedsførings strategier, som f.eks. målgrupper, Maslow m.m.

Finde de nicher hvor du f.eks. ikke konkurrerer med udlandet.

Jeg selv f.eks. med opsætning af tapet.

Husk også at billig er meget brugt. Men hvad er billig ?  10 liter maling til 200 kr. eller 10 liter til 400 kr. ? Wink

Den til 200 kr. kræver der mindst males 3 gange. den til 400 kr. dækker af en gang. ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:04

Her er mine bud set - eller forsøgt set - fra kundens synsvinkel, med udgangspunkt i dit website.

Allerførst: ER DET FOR DYRT?

JA det er for dyrt. Du må huske, en ydelse som fejlfinding  i HTML, etc. er noget som kunden hverken forstår, eller kan se.  Han kan dermed overhovedet ikke forholde sig til prisen, og især ikke, hvis hans hjemmeside fungerer ok i den browser han selv bruger.

Undgå et ord som fejlfinding. Tilbyd hellere at forbedre/opdatere kode. Du planter et negativt frø i kunden, når du finder fejl ved hans hjemmeside (= ham) , som kan nå at spire og vokse til et regulært NEJ, når du afgiver dit tilbud.

Så er der det med timepriser, som efter min mening helt skal slettes af dit ordforråd, medmindre du arbejder for et webbureau, eller løser opgaver for folk som er 100% inde i hvad du skal lave for dem.

En timepris på 495 er alt for dyrt og især for abstrakt for en ganske almindelig kunde.

Tilbyd hellere forskellige størrelser hjemmesidepakker, og tilføj et par eksempler på udvidelser af disse. Og så beregn din tid, og sæt prisen udfra dette. Hvis du absolut vil ind og fejlrette kode, så hav et fast tilbud på dette også.

Du beder også kunden om at foretage forskellige valg, som kan være forvirrende.

Fx. kan man vælge mellem hjemmesidekodning og hjemmesideprogrammering. For din kunde er det en og samme ting. Kunden vil iøvrigt ikke have hverken kodet, eller programmeret sin hjemmeside, han vil bare have den lavet.

Så skal han vælge mellem en almindelig hjemmeside, eller et CMS. Hvorfor?  Han vil jo nok bare vælge en hjemmeside, ligesom alle de andre hjemmesidernettet. Jeg mener, at du skal tage valget for ham, baseret på hans kravspecifikation.  Kunden skal slet ikke rodes ind i den mellemregning. Benyt et CMS, hvis der er den mindste risiko for at kunden selv vil ind og rode på et tidspunkt.

Du henviser dine potentielle kunder til Themeforrest, hvor de kan kigge på design. Det er ikke hensigtsmæssigt. For det første kan man ikke se de forskellige designs, medmindre man holder musen over, for det andet er kunden ikke nødvendigvis i stand til at vælge det mest passende design. Vent hellere til du har talt med kunden, før du præsenterer et mindre udvalg af designs for ham.

Jeg tvivler på at det er godt for din forretning, at have et Twitter feed kørende. Det hører hjemme på din private hjemmeside, eller blog.

Og så håber jeg ikke du tager det ilde op, når jeg foreslår, at du selv finder et proff design til din egen hjemmeside, inde på Themeforrest. Din hjemmeside er pæn, men den ser altså noget hjemmestrikket  og gammeldags ud, og det fungerer bare ikke, hvis du vil sælge hjemmesider.  

At man har styr på CSS og kan skrive lækker kode, er ikke ensbetydende med at man har styr på design, farver og layout, og det skal man erkende hurtigst muligt (ja, taler af personlig erfaring ;) ) Spring over hvor gærdet er lavest, og benyt dig af, at andre som har styr på design, kan lave det for dig (og dine kunder), til billig pris.  Jeg har det selv sådan, at jeg lynhurtigt kan se om et design er proff, harmonisk og taler til målgruppen, etc. , men lave det selv fra bunden, dét har jeg ikke evnerne til.

Og sidst men ikke mindst: Referencer! Skaf nogle hurtigst muligt, om du så skal betale for dem Cool

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)