Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at forblive PLUS på amino

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
En kort bemærkning til dit input, senere kommer der mere.

Der er jo stadig hjemmesider der ikke har en kontaktformular man kan udfylde, som sender en mail til ejeren af hjemmesiden.

Ja nivo slider er programmeret af andre, men jeg har gjort det nemmere at installere den og uploade billeder til den, uden at man skal rette noget i sin kode og uden at man selv skal uploade et billede ad gangen og skrive det ind i koden eller betale en webmaster for det.

Det er jo sådan noget jeg mener kan være en værdi for ejere af hjemmesider, som ikke selv kan programmere eller kode.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jens Andersen:
Der er jo stadig hjemmesider der ikke har en kontaktformular man kan udfylde, som sender en mail til ejeren af hjemmesiden.

Bestemt, og det er bl.a. fordi mange ikke ønsker sådan en kontaktformular. I de ca 4år jeg har taget mig af kunderne i WebCoders, har jeg ikke fået en eneste forespørgsel på bare at lave en kontaktformular. Det er bestemt mange der gerne vil have det når de får lavet helt ny side, men jeg har endnu til gode at folk spørger til at få lavet en kontaktformular som det eneste de lige mangler.

Jens Andersen:
Ja nivo slider er programmeret af andre, men jeg har gjort det nemmere at installere den og uploade billeder til den, uden at man skal rette noget i sin kode og uden at man selv skal uploade et billede ad gangen og skrive det ind i koden eller betale en webmaster for det.

Det er jo sådan noget jeg mener kan være en værdi for ejere af hjemmesider, som ikke selv kan programmere eller kode.

Så kommer mit sædvanlige spørgsmål i dine tråde; Hvem er det du vil henvende dig til? Jeg troede det var virksomheder, som skulle betale 500 kr. i timen, men nu skriver du om hjemmesideejere der vil installere en modificeret gør-det-selv-nivo-slider.

Du skøjter stadig lidt hen over essensen af mit indlæg, nemlig at dine ydelser stort set ikke er efterspurgte, det er det du skal tage stilling til.

Du kan skrive en masse flotte tekster og bruge penge på adwords, men det gør ikke en kontaktformular til en efterspurgt ting.

Jeg ved stadig ikke rigtigt hvad det er du vil arbejde med, men er det HTML/CSS, så kom i gang med HTML5 og CSS3 så du kan sætte responsive designs op, og få en masse erfaring i det. Der er MASSER af firmaer der overvejer at få lavet responsive designs, mobile CSS´er osv.

Vil du være programmør, så kom i gang med nogle programmeringsopgaver, så du har noget at fremvise. Det skal ikke være scripts du finder og modificerer, men ting du laver selv fra bunden. WordPress boomer stadig og kan du lave plugins og funktioner som custom posts, skal du nok finde noget arbejde.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 14:20

Hej Kingbo

Tak for dit input.

Kingbo:

1. Fortælle i er danskere mest henvende mig til folk der føler sig mere trykke ved danskere, og vise referencer.

2. Tilmelde mig på Freelancer og tage en pris som de andre gør der, heller 10 job lidt billigt end 0 job til 495 kr i timen.

Svar til nummer 1:

Jeg prøver jo netop at skaffe referencer, men de vil jo ikke betale og få det lavet. Det er svært at arbejde gratis når det betyder tid jeg mister med mine børn og kone. Så hvis jeg bare kunne få en lille smule penge ud af en udført opgave.

Den opgave jeg fik mest ud af, sådan kroner og øre mæssigt, i 2012 var da en kunde jeg i forvejen arbejdede for, skulle have lavet yderligere arbejde på en anden hjemmeside. Der fik jeg 750 kroner for lidt over en times arbejde, uden det skabte problemer. Jeg skulle blot redigere adresse og telefonnummer 3 steder på en hjemmeside.

Det ville være rart med flere af den slags opgaver. Jeg ville kunne leve af én opgave hver dag af den slags.

Svar til nummer 2:

Det kan da være værd at overveje at tilmelde mig. Men jeg ville jo netop helst henvende mig til private eller mindre danske virksomheder, som har en gammel eller slet ingen hjemmeside.

/Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 14:26

Hej Ib, tak for input.

Det er svært at give prisgaranti i en verden hvor ingen kan sige hvad prisen for en hjemmeside skal være, for at det er rimeligt.

Jeg synes det er rimeligt at betale 3495 kroner for en hjemmeside med udvikling eller køb af et design og dertil opsætning inklusiv 5 undersider.

Det vil tage mig ca. en uge at lave i min fritid, så det vil svare til prisen for én times arbejde om dagen, selvom det nok vil tage 3 timer pr. dag i en uge at få lavet. Udover telefonisk kontakt og mail korrespondencer, som kommer til for at få tekster, billeder osv. fra en kunde.

Jeg vil godt kunne give tryghed for fair priser, for jeg kan alligevel ikke finde ud af at snyde folk. Jeg er altid fair, næsten for fair nogen gange.

/Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:43

Hej Thomas og tak for dit input igen :-)

Thomas Frost:

Hvis du derimod tilbød at tage folks designs og gøre dem responsive, så de virker på smartphones, ipad osv, ja så er det en helt anden sag. Der er firmaer der kan øge deres konvertering og salg, ved at deres sider virker på mobile enheder. I den situation er dit arbejde ligmed en bedre bundlinje, og derfor er der også langt flere der måske vil betale for det.

Lige nu står du med nogen ydelser som ikke rigtigt efterspørges, fordi langt de fleste firmaer ikke ser nogen direkte værdi i dem, og i stedet for at blive ved med at arbejde med ydelser der ikke skaber direkte værdi, bør du i stedet for se på hvilke ydelser du kan blive god til, som skaber direkte værdi for dem du arbejder for. Jeg foreslår du kigger på responsive designs og PHP programmering.

Jeg er igang med at arbejde med responsive webdesign , men er bare ikke dygtig nok endnu til at kunne tilbyde den service (det pokkers fuldtidsarbejde igen... Det er nu ellers dejligt at have et arbejde man kan lide.).

Jeg udvikler mig også hele tiden i forhold til programmering i PHP, men det er svært når man mest beskæftiger sig med det grundlæggende.

Din idé fra et tidligere indlæg om at arbejde i WP løsninger er jeg også ved at blive bedre til, men ikke god nok endnu...

/Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:49

Hej John og tak for dit input.

John Nielsen:

Gør din faglige niche endnu skarpere, og gør det synligt og forståeligt for kunderne, hvad det er du mestre.

Hjælp på Amino, når der er brugere, som har brug for lige præcis det, som du er ekspert i. Her er masser af brugere, som gerne vil anbefale din ekspertise, hvis du har hjulpet dem, når de var på spanden.

Tag din egen medicin. Er du god til kode, så sørg for, at dit site performer for vildt, og at det uden problemer validerer i de forskellige tests.

Og som det er nævnt før i tråden: Skaf dig referencer - og vis med overbevisning, hvad du kan.

Håber du kan bruge det til noget.

Selvfølgelig kan jeg bruge det til noget og jeg er også ved at lave lidt om på hjemmesiden og har indsat nogle referencer og jeg håber på at kunne tilføje nogle flere snart. Der er i hvertfald én til jeg kan sætte ind.

Der er også et par stykker i denne tråd der, privat, har tilbudt nogle opgaver :-) De kommer forhåbentlig også snart på listen.

Forøvrigt har jeg også min egen responsive webdesign forsøgsside, jeg kan bruge som reference i den retning.

Jeg prøver altid at hjælpe folk på amino, men som Thomas siger: så er det jeg kan hjælpe med nok ikke noget de har brug for!?

/Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:51

Hej Bettina

Tak for indlægget.

Jeg har prøvet at tage det til efterretning.

Du er velkommen til at give det et nyt kig :-)

www.jawe3.dk 

/Jens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 02:02

Jeg har nu prøvet at lave en masse ting om i håb om at det kan hjælpe lidt.

Jeg tror jeg lader siden være lidt fra nu af og lidt frem, for at se om det har hjulpet lidt.

Imens vil jeg arbejde videre med at dygtiggøre mig i WP plugins, HTML5 og CSS3 til brug i Responsive webdesign og blive bedre til PHP generelt.

Tak for alle jeres input med konstuktiv kritik og gode råd.

Venlig hilsen Jens Andersen - JAWE3 i ny udgave her...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:38

Jens Andersen:
Jeg synes det er rimeligt at betale 3495 kroner for en hjemmeside med udvikling eller køb af et design og dertil opsætning inklusiv 5 undersider.
Yes

Afgjort. Og hvad vil en sådan normalt koste ?

Husk også der er forskellig på om du laver til private der ikke har fradragsmuligheder i "regnskabet". Og til erhvervslivet der har fradragsmuligheder og kan "løfte" momsen.

Dette må betyde også for dig lavere priser til private i mod sætning til erhverv ?

Det er som der også været på tale i tråden, vigtigt at opdele ydelserne i målgrupper.

Og kontaktformula ? Ja vigtigere for "prof. (erhverv) end private.

Held og lykke med din fortsatte gøren, du har vendt det tidligere, og de "samme" problemstillinger har været oppe og vende.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. Der foreslås også det mobile marked - et vækstmarked - måske ikke dumt ? Wink

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)