Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til priser på tekst

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey aminos

Er der nogen som kan hjælpe med hvad priserne ca ligger på når man skal ha lavet tekster.

Er det pr ord ?

Pris for det hele ?

Hvad hvis jeg skal have oversat min hjemmeside' betaler man også pr ord eller en samlet pris ?

Og hvad plejer sådan noget normalt at koste ?

Ved det tvinger fra alt vedr erfaring men ca priser.

Go dag til alle derude
Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 07:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Priserne svinger mellem de dyreste tager 50 øre, og så ned efter til under 20 øre.

Og jeg ved jeg sikkert få en enkel stjerne for den næste udtagelse, men sådan er det bare. Og det er min mening, og erfaring.

Kvaliteten afhænger ikke altid af prisen, du kan sagtens finde en der vil skrive tekster til under 20 øre pr ord, som er fuld ud lige så gode som dem til 50 øre pr ord. 

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 09:31

Hej Kingbo,

Der er vel forskel på at oversætte sider, skrive produkt-tekster til at skrive seo-tekster som skal postes og glemmes? Pris og kvalitet behøver ikke at hænge sammen - Men alligevel, så gør det en lille smule vil jeg mene? :)

- Anders

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:44
Tak for svar begge 2,

Ja tænkte også der er forskel om det er tekst skrivning eller oversættelse er der andre som kan byde ind er i velkommen
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:46

Hej Olina

Der er grundlæggende to tilgange til at få lavet dine tekster.

Du kan bruge en rigtig tekstforfatter, som har lært håndværket, som har erfaring, og som koster penge.
Eller du kan bruge meget billige skribenter, som ikke kan forventes at have den samme faglighed.

Når der er tale om teksterne til den hjemmeside, som dine kunder skal reagere på, vil jeg foreslå det første.

En rigtig tekstforfatter ved, hvordan dine kunder tænker og kan disponere teksterne på en måde, så brugerne reagerer hensigtsmæssigt.

Hvis du ønsker, at din hjemmeside skal tilføre værdi til din virksomhed, bør du sørge for at få det bedst tænkelige indhold.

Hvis du vil have teksterne billigt, synes jeg, du skal læse, mine anbefalinger om køb af billige tekster her:
http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2011/02/06/brug-billige-tekster.aspx

Herefter skal du selvfølgelig ringe til mig, så vi kan få afklaret dine behov.

Hvad oversættelse angår, så tilbyder vi i tekstspot oversættelser til 70 øre pr. ord i originaldokumentet.
Vores oversættere har enten målsproget som modersmål og et godt uddannelsesniveau, eller de er uddannede translatører. De har alle bestået en test på dansk.
Vores antagelse er, at en veluddannet tysker, der skriver perfekt dansk, også behersker tysk på højt niveau.

Venlig hilsen

Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 33
Fra  www.inkline.dk Skrevet kl. 12:01

Hej Olina:)!

Skribenter og tekstforfattere har alle forskellige måder at blive aflønnet på, så det afhænger nok lidt af, hvem du ender med at bestille hos.

- Et par stykker vælger at blive betalt gennem timeløn, hvilket både kan være godt og skidt for dig som bestiller mht. om tekstforfatteren er hurtig til at udføre sine opgaver eller ej.

- Som nævnt i de andre indlæg er det ret populært herinde at blive aflønnet pr. ord, og her svinger det som sagt meget. Et godt råd er at bede om referencer samt et eksempel på en tidligere skreven artikel, da du derved kan få dannet dig et indtryk af personens evner til at skrive.

- Hvis du vælger at bestille flere tekster på én gang, kan du godt komme ud for, at du og tekstforfatteren i fællesskab får lavet et samlet tilbud, da det ofte hænder, at der vil forekomme en form for mængderabat.

Du vil således opleve alle former for aflønninger, og den ene siges ikke at være bedre end den anden:) Vær dog opmærksom på, at det ved betaling i timeløn skal kunne betale sig for tekstforfatteren, hvorfor du godt kan få et chok over den nogle gange lidt høje sats. Men sæt den op på den måde her: Er du øvet skriver du hurtigere og har nemmere ved at finde de korrekte formuleringer end ikke-øvede. Er du uddannet, giver uddannelsen sig i sig selv en anledning til en højere timesats end ikke uddannede. Bemærk desuden her at jeg ikke sætter uddannet og øvet ind under samme kategori, da dét i min forstand er to vidt forskellige ting. Dette vil jeg nu uddybe yderligere.

Du ser til dagligt eksempler på folk, der opstarter diverse virksomheder uden nogen form for uddannelse, musikere der bliver verdenskendte uden at have nogen form for konservatorieuddannelse, skuespillere der er favoritter til diverse film og teaterstykker uden at have et diplom fra en anerkendt skuespillerskole; hvad end vi vil vedkende os det eller ej, findes der altså også et ord kaldet naturtalent, og denne betegnelse findes også inden for skribent/tekstforfatterverdenen. Nogle af udbyderne har formentligt skrevet i deres fritid ved siden af skolegangen, hvor nogle uddannede måske først har fattet fuld interesse for dét at skrive, da de påbegyndte deres uddannelse - hvem ved? Så hvem er mest øvet i princippet? Ja, den uddannede får vejledning og undervisning, men den ikke-uddannede kan finde alverdens guides i bøger og på nettet og kan have øje for selv at finde korrekturfejl mm. Øvelse gør som sagt mester...

Derfor kan du sagtens finde artikler i høj kvalitet blandt udbydere, der er forholdsvis billige og uuddannede, da de samtidig godt kan være øvede, skrivelystne skribenter med et heldigt naturtalent. Det er ikke enten eller på dette område: billige = bras, dyre = kvalitet. Det materielle nymoderne samfund beviser meget vel dette i stor grad. At tage under 20 øre for et ord er dog at presse prisen, da du som køber også skal tænke på, at personen der leverer teksten også skal betale skat af indkomsten samt udbyder en god arbejdskraft. Nogle benytter også børnearbejdere, da det er gratis/ekstremt billigt, men er det moralsk korrekt? Ikke fordi jeg sammenligner disse to ting, men ja.. det er altid herligt at føle sig værdsat samt modsat få et godt stykke arbejde leveret! ;)

Håber dette har kunnet give dig lidt en indsigt i skribent- og tekstforfatterverdenen, når du som køber skal vælge de rette tekster - for det er jo det vigtigste Big Smile 

- og ja, det er selvfølgelig mine holdninger og observationer, og det kan hænde, nogen er uenige, men det er jo det gode ved Amino og debatter. Du kan få et indblik i alle afkroge af folks synspunkter;)

Ha' en god dag!

Nadia

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:14

Ved SEO-tekster er det meget almindeligt, at der afregnes efter tekstens længde - men forhåbentlig gør det sig ikke gældende, når der skal skrives tekster til hjemmesider - for så er længden da bestemt ikke betydningsfuld.

Her kan en tekst, der er kort og præcis, være langt mere værd end en tekst, der er lang bare for at være lang. Så hvis man betaler en tekstforfatter pr ord, når man skal have skrevet tekster, der skal bruges til andet eller mere end søgemaskineoptimering, er i mine øjne ren galskab.

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 10:47

Langt de fleste tekstbureauer tager en fast pris pr ord. Dog kan du helt sikkert godt finde en samlet pris på din opgave, når det nu omhandler en oversættelse af din hjemmeside.

Du må endelig sige til, hvis du skal have hjælp til tekstforfatning. Kan også godt hjælpe dig med oversættelser.

God påske!

Med venlig hilsen

Kristian Mølgaard

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)