Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan forbedrer jeg konverteringsraten på min shop?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Få sat et google analytics system op, der kan du se hvor folk springer fra og på den måde kan du få indsigt i ting som måske er ineffektive.

Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej EasycarCare og Mikkel,

Tak for feedback.

Næsten alle de store webbutikker har Trustpilot på deres site. Tror desværre de er nødsaget til det i 2013, så folk kan få ro i maven når de handler, så de ikke føler de er kommet på et fupsite osv. Så tror ved at de har gode ratings hos Trustpilot hele vejen igennem, at det kan gøre en forskel og ikke mindst bedre konverteringsrate til at føre mersalg i webshoppen. Vi kender det jo fra Tripadvisor osv... her kigger kunderne også når de skal finde det rigtige hotel.

Trustpilot er vel en page rank 4 eller 5. Så er det vel fint de linker til ens hjemmeside webshop, så Google far bliver glad og butikken kommer højere og højere på Google søgning.

CO2neautralt website, ja også fint med nogle fine hjemmesider henviser til en. Men hvor meget det giver, tror jeg ikke det er det store. Men fint med så meget så muligt af blå stempling af ens site osv.

E-mærket er også vigtigt lige som Trustpilot at få sin side godkendt. Der har man gratis advokat hjælp til sin webshop samtidig med deres advokater laver de professionelle handelsbetingelser. Siger ikke man behøver det, men tror at meget af det kan gøre en forskel.

Billede sliders med lidt info tekst på, er en personlig ting tror jeg.
Men jeg kan gode lide dem, så det er vel en smagssag. Men jeg tror de kan give en god velkomst på sitet og til butikken, så man ikke lige beder folk om at shoppe og bruge penge som det første, men lige giver dem en fin modtagelse og pæn velkomst. Der kan slideren give et meget godt billede af hvilke produkter der i butikken, hvordan de ser ud osv osv. Slideren kan også være en slags lille præsentation af konceptet, så folk forstår det bedre. Hvem ved måske kan du også bruge slideren til løbende at skifte billeder ud samt nogle tilbud eller hvad som er hot osv. Så kan folk også se der sker noget på siden løbende.

Jeg kender flere som har webbutikker ikke har Trustpilot og alt det der på deres site, men de søger lidt mere salg på deres site.

Men det gælder vel også bare om at gøre siden så indbydende så mulig samt super nem at handle i.

Men synes det er nogle rigtig gode ideer og punkter i har alle sammen har.

Hygge.

God dag:-)

Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Super point med knapperne " call to action" selvfølgelig det skal han da have og mangler virkelig!!! god pointe....Der kan også stå før pris og nu pris samme tilbud osv.

Kunne også være du kunne sætte en live chat op på siden, der kan du også følge kunderne og indsætte en boks hvornår der er live kunde service (altså åbningstider for det). Hvis man har lysten og tiden til at være på.

Ellers synes jeg det er en fin side, og med trin2 i betalings processen virker det rigtig fint. Men slideren kan måske gøre siden lidt mere dynmasisk og levende hvilket jeg godt kan lide! uden at det er flash eller lignende.

Hygge.Smile

God dag.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening er billeder på forsiden for stort og overskygger, at det er en shop! :)

Eller har jeg et par få råd:
- Lav nogle "læg i kurv" knapper på forsiden og på undersiderne.
- Ville også ændre farverne på knapperne til grøn/blå eller lign.

Mvh Lasse 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow! Jeg er overvældet over alle de gode svar på mit indlæg!

Tak skal I have Big Smile

Her er den liste, jeg har samlet mig, over jeres svar:

- Brug ikke Gmail, men en mail jeg selv hoster. 

- Brug ikke smileys - det virker teenage-agtigt. 

- I stedet for at have alle produkter på forsiden: Sæt teasers (hotte produkter m.m.) på forsiden, så folk bliver nysgerrige og lader sig lokke længere ind på siden. Det vil også hjælpe på min bouncerate. 

- Sæt en slider med inspirerende billeder på forsiden, så folk forelsker sig i mit univers. 

- Skriv kort info om butikken på forsiden, så folk straks ved hvor de er. 

- Gem PostDanmark-logoet lidt væk. 

- Sæt telefonnummer og Kundeservice på forsiden. 

- Optimer mit søgefelt. 

- Gør min "GRATIS FRAGT" meget mere tydelig. 

- Flytte kreditkort-ikoner væk fra headeren. 

- Skrive mere tekst på alle sider! 

- Brug Google Analytics til at se, hvor i processen folk falder fra. 

- Brug TrustPilot. 

- Sæt Live chat på siden.

Der var flere gode råd, som jeg vil gå igennem igen. 

Grunden til at jeg har fjernet "Køb Nu" knapperne på min forside, er fordi alle mine konkurrenter ikke har dem på deres forsider. Både andre smykke-shops og generelt mode-shops. 

Og da det er smykker og ikke elektrisk værktøj eller sportsudstyr jeg sælger, er det vigtigt at skabe et univers. Folk der handler smykker (i dette tilfælde kvinder) vil ikke bare have et smykke - de vil have en særlig stemning. Og de bruger lang tid på at sidde og drømme. 

Derfor tror jeg også det er en god idé med en slider, der kører nogle smukke billeder, som fortæller om shoppens stemning og stil. 

Tak til alle! Flere gode tips og idéer er meget velkomne! 

Hilsen Jonathan

PS: Hej Jane - Ja, vores model er rigtig flot Smile

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at du får en masse brugbart at arbejde med!!!

Men når du nu gør noget "fordi alle konkurrenterne gør det" - så skal du passe på. Det er selvfølgelig en god ide at lure lidt på hvad andre gør - men bare fordi de gør det er det ikke nødvendigvis det bedste... Det eneste rigtige svar til hvad du skal gøre i den sammenhæng er: TEST! Få lavet en test af hvad der virker og hvad der ikke gør. Det kan supernemt sættes op med f.eks. visualwebsiteoptimizer. Se evt. Mogens Møllers glimrende videoguide til det her: Splittest guide.

Og nøjagtigt det samme ville jeg mene om det at lave en slider på forsiden...test effekten! Måske virker det på din målgruppe - måske gør det ikke. 

Held og lykke med dit site!!!

\Mikkel

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Kongsfelt:

Fedt at du får en masse brugbart at arbejde med!!!

Men når du nu gør noget "fordi alle konkurrenterne gør det" - så skal du passe på. Det er selvfølgelig en god ide at lure lidt på hvad andre gør - men bare fordi de gør det er det ikke nødvendigvis det bedste... Det eneste rigtige svar til hvad du skal gøre i den sammenhæng er: TEST! Få lavet en test af hvad der virker og hvad der ikke gør. Det kan supernemt sættes op med f.eks. visualwebsiteoptimizer. Se evt. Mogens Møllers glimrende videoguide til det her: Splittest guide.

Og nøjagtigt det samme ville jeg mene om det at lave en slider på forsiden...test effekten! Måske virker det på din målgruppe - måske gør det ikke. 

Held og lykke med dit site!!!

\Mikkel

Hej Mikkel. 

Du har ret i at man selvfølgelig ikke blindt skal gøre det samme som konkurrenterne - og det er supervigtigt at teste alting af. 

Tak for linket til Mogens Møller´s video-guide. Jeg kender den godt, men har ikke fået set den igennem endnu. 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan,

Super at du kan bruge det til noget:-) Jeg er også sikker på at Hr Thorborg har nogle super fede kickass videoer liggende på Youtube om webshops osv.

Faktisk ligger der en god webshop-bibel her inde på Amino under ekspert blogs, som også er meget brugbar eller prøv at tjekke denne her : http://brianbrandt.dk/launch-af-webshop-1968.htm også SUPER spændende og god inspiration.

Men prøv at tjekke www.chanti.dk eller www.nialaya.com som er smykke webshops og den ene har mega meget tekst, katalog osv på forsiden og den anden shop har det mere enkelt osv med billede slider.
Du kan prøve at tjekke.
En anden vigtig ting jeg synes du bør gøre er at (skrift typen skal være større alle steder ) også under betalingsmodulet step1 og step2 når kunden indtaster sine oplysninger og selvfølgelig også dine kategori overskrifter.
Prøv f.eks at tjekke www.nialaya.com har det eller også på www.babygear.dk 
de har det også. Ligeledes er priserne highlightet med rød eller grøn, som Mikkel nævnte med "call to action" folk finder knappen med det samme til køb.

Anden super vigtig ting. Så SYNES jeg du skal løfte hele hjemmesiden mere op...Dvs kontakt,forside og om os flyt det nede i den store bjælke med alle de andre punkter. Knappen " gå til kurven" væk med den fordi kunderne finder den alligevel lige oppe over.  Post logoer osv væk med dem, og sæt ind der måske i midten fri fragt osv osv...
Highlight dit nummer og skriv kundeservice ved siden af.
Dit søgefelt skal være større og mere dynamisk som f.eks på babygear.dk hvor tingene kommer frem med det samme ( hurtig navigering ) og kunden finder frem til det asap.
Bare en ide:-)

Ja væk med det helt store billede. Måske en slider eller ej....op til dig. Du kan hvertfald se forskel på forskellige sites som har dem. Tjek smartguy.dk de har også en eller miinto.dk osv osv...
Det har da store succes :-) så hvem ved måske virker det!?

God fornøjelse med det og alt held og lykke.

Hygge.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

business310:

Hej Jonathan,

Super at du kan bruge det til noget:-) Jeg er også sikker på at Hr Thorborg har nogle super fede kickass videoer liggende på Youtube om webshops osv.

Faktisk ligger der en god webshop-bibel her inde på Amino under ekspert blogs, som også er meget brugbar eller prøv at tjekke denne her : http://brianbrandt.dk/launch-af-webshop-1968.htm også SUPER spændende og god inspiration.

Men prøv at tjekke www.chanti.dk eller www.nialaya.com som er smykke webshops og den ene har mega meget tekst, katalog osv på forsiden og den anden shop har det mere enkelt osv med billede slider.
Du kan prøve at tjekke.
En anden vigtig ting jeg synes du bør gøre er at (skrift typen skal være større alle steder ) også under betalingsmodulet step1 og step2 når kunden indtaster sine oplysninger og selvfølgelig også dine kategori overskrifter.
Prøv f.eks at tjekke www.nialaya.com har det eller også på www.babygear.dk 
de har det også. Ligeledes er priserne highlightet med rød eller grøn, som Mikkel nævnte med "call to action" folk finder knappen med det samme til køb.

Anden super vigtig ting. Så SYNES jeg du skal løfte hele hjemmesiden mere op...Dvs kontakt,forside og om os flyt det nede i den store bjælke med alle de andre punkter. Knappen " gå til kurven" væk med den fordi kunderne finder den alligevel lige oppe over.  Post logoer osv væk med dem, og sæt ind der måske i midten fri fragt osv osv...
Highlight dit nummer og skriv kundeservice ved siden af.
Dit søgefelt skal være større og mere dynamisk som f.eks på babygear.dk hvor tingene kommer frem med det samme ( hurtig navigering ) og kunden finder frem til det asap.
Bare en ide:-)

Ja væk med det helt store billede. Måske en slider eller ej....op til dig. Du kan hvertfald se forskel på forskellige sites som har dem. Tjek smartguy.dk de har også en eller miinto.dk osv osv...
Det har da store succes :-) så hvem ved måske virker det!?

God fornøjelse med det og alt held og lykke.

Hygge.

Hej business310. 

Tak for alle dine gode inputs og for links til ebøger :-) 

Chanti er totalt rodet og ikke særlig køn. Men de sælger røven ud af bukserne så de må jo gøre noget rigtigt.

Så vidt jeg kan se, har hverken Nialaya eller Chanti call-to-action knapper på deres forsider. Jeg tror altså der er en grund til det. Det virker ikke så "lækkert" på et smykkesite.  

Babygear.dk har ikke samme behov for at være stilfuld, som en smykkeshop har. De skal tiltale helt andre behov hos forbrugerne. 

Nialaya.com er en rigtig lækker shop. Det er helt klart i den retning, jeg gerne vil bevæge mig. 

Du har ret i det med at få "løftet siden op" og komprimeret headeren. Den er rodet og fylder for meget. Det skal jeg have fikset. 

Jeg har lige beskåret mit header image. Sætter en slider ind senere. 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)