Jeg har lige fået lavet en ny hjemmeside, til den ville jeg gerne have haft en webshop, men det blev for dyrt. Har så tænkt på om I ved om man kan lave en webshop med samme cvr.nr som på sin anden hjemmeside, men som jo ikke helt vil hedde det sammen?. Det er sådan at jeg er momsfritaget også på mit varesalg optil 50.000kr fordi det er en mindre del af forretningen, derfor dette spg.
Så altså en hjemmeside som nu og så en webshop - håber spørgsmålet forståes, er lidt svært at formulere
Hvis man kan er der så nogle her som vil kunne komme med et godt tilbud om en webshop... og i det hele taget, hvad koster det hos en af jer. Det tilbud jeg fik var 17.500 kr- vil høre om det kan gøre billigere eller det er prisen?
Jeg kan i hvert fald lige svarer på, at du selvfølgeligt må lave det du vil (hvad det angår) på dit CVR nummer. Så sæt du bare gang i en webshop på samme CVR nr :-)
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Korrekt. Lav endelig mere med samme CVRnr., hvis det er uhensigtmæssigt for dig at dele dem op. Der er også mulighed for at oprette binavne til dit selskab.
Det er dog nemmere at håndtere investorer og tilføjelse af flere indehaver til hvér forretning, hvis begge forretninger har et unikt CVRnr.
Køb kondomer online på GoCondom.dk, og få hurtig og diskret levering lige til døren.
Ja det er uhensigtsmæssigt, da jeg er momsfritaget. Binavn hvad er det? noget i retning af den anden hjemmeside eller? navnet skal helst ligge noget op af det første, da det jo er "samme" firma, men hvor jeg gerne vil se om jeg kan få gang i noget websalg, af de produkter som jeg sælger.
og tak for svaret
Tilbyder forskellige former for massage, både fysiurgisk og wellness - Borlund Massage
jamen det tror jeg da så jeg vil gøre, så skal jeg bare finde frem til en som kan lave webshoppen til mig, med dankortbetaling og hvad der ellers hører til.. kender du nogen? har du selv en webshop?
og tak for svaret
Helle
Tilbyder forskellige former for massage, både fysiurgisk og wellness - Borlund Massage
Du kan sagtens være momsfritaget for en del ydelser - og momspligtig af andre. Normalt vil du vel så over visse grænser være lønsumspligtig for den momsfrie del - men i alle fald - DU er ikke momsfritaget som sådan - men kan ha momsfri omsætning og nu få momspligtig omsætning, og det kan håndteres i samme virksomhed og regnskab. Du skal så bare være momsregistreret for at håndtere den nye momspligtige omsætning
Du kan få et nyt SE nummer til shoppen hvis du vil ha det adskilt men får så også to regnskaber.
Til at sætte dig igang med at få regnskab korrekt med og uden moms på de forskellige ydelser kan du lige bruge noget økonomihjælp/revisor hjælp
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja det ved jeg, jeg har revisor på og det er ham som har fortalt at så længe mit varesalg ikke overstiger 50.000 kr pr. år så skal jeg ikke betale moms. Det er korrekt at jeg skal betale lønsumsafgift, men det er først år, så har endnu ikke set nogen regning...
Det er netop for at undgå 2 regnskaber at jeg vil høre om man kan have både sin nuværende virksomhed og en webshop på samme. Men hvis jeg forstår det korret så hvis jeg får et nu SE nr. så vil jeg blive momspligtig igen, da det så vil adskille sig fra min nuværende og det vil jeg selvfølgelig gerne undgå, da momsdelen jo er ret væsentlig.. men jeg skal selvfølgelig lige rådføre mig med min revisor så ikke jeg får gjort noget forkert.
Tak for svaret
Helle
ja tal med din revisor - men uanset hvad vil noget af din omsætning - hvis den er momsfri - stadigt være momsfri - og den nye vil være momspligtig. Nye SE giver mere regnskab og er ikke et krav for at ha noget med moms og andet uden moms mig bekendt - din revisor kan rådgive helt konkret
Ja op til 50.000 kr per 12 lbd måneder momspligtigt omsætning må du have uden at være momsregistreret men det er ikke en bundgrænse så overskrider du den, vil det koste dig rigtigt mange penge LÆS GERNE DETTE LINK og husk også, at det på andre områder jo er en fordel med moms pligt - hvis du f.eks. sælger B2B hvor din moms ikke betyder noget for kunden men hvor du kan trække købsmoms fra
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er selvfølgelig rigtigt ang købsmomsen, så jeg må vist lige tale med ham.
Mange tak for dine gode svar, det er nogengange lidt indviklet det her, så det er bare med at passe på at man ikke tror man er i god tro og så får man en regning.. fortsat god lørdag