Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsselskab - I/S, Aps eller noget helt tredje?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino`er...

Jeg har igennem en årrække investeret i finansielle produkter, Aktier, optioner, certifikater, ETN , ETF, og mm.

Nu er jeg så begyndt at studere samtidig med, og SU og for mange indtægter passer ikke godt sammen :(

Spørgsmålet er nu, hvordan kommer jeg videre herfra på bedste vis? Jeg har længe gået med tanken om at stifte et investerings selskab, og dermed få midlerne ud af privat økonomien. Der er også en del skattemæssige fordele, som jeg forstår det.

Hvis jeg vælger selskabs løsningen hvordan og hvorledes gør man så med:

Vurderingsberetningen, hvem kan lave den, og pris?

Hvis jeg bruger de midler, som jeg har i aktiver, til at starte virksomheden med, bliver jeg så beskattet på den personlige selvangivelse?

Hvor længe står midlerne på den klientkonto som man skal have?

Skal jeg vælge en drift+holding løsning?

Kan/må jeg lave revisionen selv i sådan en virksomhed som denne?

Jeg håber i kan hjælpe :)

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skattemæssige fordele??, er skatten for aktieafkast ikke 25% ? hvis du stifter et selskab skal du betale 25% i selskabsskat og så indkomst skat?

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 22:17

Du skal betale 25% skat for de første 44.000kr og 46% udover det, som privat person af aktieindkomst..

I et selskab betaler man da kun de 25% i selskabsskat?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:26

ClausKoch:

Skattemæssige fordele??, er skatten for aktieafkast ikke 25% ? hvis du stifter et selskab skal du betale 25% i selskabsskat og så indkomst skat?

Vrøvl - Selskabsskat 25 % og evt. udbytteskat med 27 % af de første kr. 48.300 (dobbelt hvis du er gift) og 42 % af udbytter over kr. 48.300/96.600.

Hvis der udbetales løn, så er dette som fradrag i selskabet og ikke nogen selskabsskat, men derimod indkomstskat som lønmodtager.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:49

Hej Arne

Arne-J:

eg har igennem en årrække investeret i finansielle produkter, Aktier, optioner, certifikater, ETN , ETF, og mm.

Nu er jeg så begyndt at studere samtidig med, og SU og for mange indtægter passer ikke godt sammen :(

Normalt vil aktieindkomst og passive investeringer ikke påvirke grænsebeløbet for SU

Arne-J:

Hvis du vil stifte et selskab med indskud af værdier i modsætning til en kontant stiftelse, så skal der udarbejdes en vurderingsberetning af en godkendt revisor. Honoraret herfor afhænger af tidsforbruget i forbindelse med vurderingen og kan blive anseligt, hvis der eks. er tale om optioner m.v., idet revisoren med høj grad af sikkerhed (revision) kunne indestå for værdiansættelsen.

Arne-J:
Hvis jeg bruger de midler, som jeg har i aktiver, til at starte virksomheden med, bliver jeg så beskattet på den personlige selvangivelse?

Hvis de midler, som du pt. har i din private portfølje anvendes som indskud til selskabets stiftelse eller overdrages til selskabet, så vil dette udløse avancebeskatning for dig personligt, idet der i begge tilfælde vil være tale om et salg.

Arne-J:

Klientkonto er kun i forbindelse med deponering af indskudskapitalen hos en advokat, hvis denne forestår stiftelsen af selskabet. Dette er dog ikke nødvendigt, idet en bankkonto kan bruges til det samme formål. Iøvrigt skal en eventuel klientkonto afregnes straks, at selskabet er stiftet således kapitalen er til rådighed for selskabet på stiftelsesdatoen.

Arne-J:
Skal jeg vælge en drift+holding løsning?

Dette afhænger af den egentlige risiko i driftsselskabet, hvorfor det nok ikke er nødvendigt i første omgang. Normalt anbefales jeg kun stiftelse af et holdingselskab/moderselskab i forbindelse med en vis risiko i driftsselskabet eller i det tilfælde, hvor driftsselskabet genererer et større overskud, hvor det med fordel kan udloddes og ikke mindst afregnes et skattefrit udbytte til holdingselskabet, hvorved holdingselskabet får overført likvid kapital til andre mere sikre formål.

Arne-J:
Kan/må jeg lave revisionen selv i sådan en virksomhed som denne?

Ja, både for driftsselskabet og holdingselskabet, så længe begge selskaber ikke overstiger kr. 8 mio i omsætning, kr. 4. mio i balancesum eller mere den 12 ansatte.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52

Jeg forstår dig som at hovedformålet med øvelsen er at ikke få indtægterne til at blive modregnet i SU. Jeg må erkende, at jeg ikke lige kan overskue om du får den fulde fordel men:

Arne-J:
Mener du til opstart at ApS - enhver revisor med ret til det kan lave vurderingsberetning og det burde være til i financielle produkter - men det koster en del - jeg vil ikke gætte pris - men det er forholdsvis dyrt for revisoren påtager sig ansvar for korrekt vurdering

Arne-J:

Her må vi udgå fra at du taler om beskattede midler, altså at du har betalt skat af de penge som står i aktiverne - og så er du jo beskattet og bliver det ikke igen - hvis du ikke har skattet af dem som du skulle, er det naturligvis slet ikke muligt før det er bragt på plads. Midlerne til de 80.000 eller nemmere 80.000 i kolde cash - skal være beskattede

Arne-J:

det er ikke dig der skal ha en klient konto det er revisoren eller advokaten som stifter et evt ApS for dig og de står der under stiftelsen og går derefter ind i selskabet hvor de - eller 80.000 andre kroner skal så som anpartskapital - for at forklare det meget forsimplet - for evigt - selskabets sikkerhed

Arne-J:
Kan/må jeg lave revisionen selv i sådan en virksomhed som denne
- Det er jo så ikke en revision men et regnskab. Om du kan lave et ApS regnskab og årsrapport med mere, aner jeg ikke, men et lille gæt vil være, at du vil behøve en revisor på - men du MÅ selv ud fra den omsætnings størrelse og balance jeg formoder du vil have 

Er du sikker på, at renten ikke kan indeholdes i dit SU fribeløb - for det er jo lidt et show at drive i ApS form og jeg ser ikke den store skattegevinst overhovedet. Som privatperson nøjes du med 27% af de første (som jeg husker) 48.300 - dobbelt op hvis du er gift - det er der ikke så meget der kan konkurrere med - og 42% af det som ligger over - i selskabet lagerbeskattes midlerne hvert år af ændringen. Uden at være sikkert TROR jeg ikke du vil kunne ha andre fradrag end netop revisor og måske advokat hvis selskabets formål er porteføljepleje bare

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 08:17

Hvrofor skal man både betale selskabsskat og udbytteskat?? det lyder da helt hen i vejret... Vi er enige om at pengene bliver i selskabet og der ikke udbetales løn ik.

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 08:20

Når man er på SU må man "kun" tjene 108.000kr brutto om året... og det når jeg snart på året.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 09:26

Arne-J:

Hvrofor skal man både betale selskabsskat og udbytteskat?? det lyder da helt hen i vejret... Vi er enige om at pengene bliver i selskabet og der ikke udbetales løn ik.

Udbytteskat betales kun, hvis der udloddes udbytte fra selskabet.

Tonny

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 09:53

Ja men det bliver der jo ikke, pengene bliver jo i selskabet? :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)