Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsselskab - I/S, Aps eller noget helt tredje?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ikke udbytte skat med mindre du hæver penge - men som jeg forstår det - så vil en opsparet avance på dine papirer udløse skat når de flyttes fra person til juridisk selskab (ny ejer) som er lig salg (måske ikke slemt for den skat kommer jo før eller siden) OG det vil være dyrt at stifte på den måde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

Arne-J:
Hvrofor skal man både betale selskabsskat og udbytteskat?? det lyder da helt hen i vejret... Vi er enige om at pengene bliver i selskabet og der ikke udbetales løn ik.

det skal du heller ikke - men idag har du jo en stor del af indtægten formentlig til kapital indkomst 27% rent - og i selskabet vil du betale selskabsskat - og akkumulere din indtægt i alle SU år - og stadigt har du jo ikke pengene i hånden før du nu ud over selskabsskat 22% bliver det vel fremover - har betalt mindst udbytteskat  og har du akkumuleret meget kan det hele jo ende i samlet noget der ligner selskabsskat og 42% for den del af udbyttet eller - noget der ligner topskat af din kapitalindkomst. 

Det kan sagtens være jeg tænker forkert-  men jeg kan ikke se hvordan du kan få personlig glæde af pengene uden at ha betalt enten LØN  eller både selskabsskat og udbytteskat

vh

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:43

Jeg tror måske vi går lidt forbi hinanden:)

Jeg har ikke planer om at udbetale løn eller udbytte de næste mange år, derfor bliver det vel kun selskabsskat som skal betales?

Grunden til jeg tænker i denne løsning, er at jeg både kan være på SU, arbejde, og evt. dagpenge uden at blive rørt personligt.

Men kan det lade sig gøre på denne måde? eller tænker jeg helt forkert?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53

Arne-J:
Jeg har ikke planer om at udbetale løn eller udbytte de næste mange år, derfor bliver det vel kun selskabsskat som skal betales?

Ja - klart - men hvad vil du så gøre for at kunne bruge pengene selv? På ET eller andet tidspunkt vil du vel kunne lade dem komme dig og familien til gode personligt og ikke ha dem bundet i firmaet?

Det vil så koste dig mindst de samme 27% oven i selskabsskatten og formentlig meget mere, fordi når de har stået der i mange år vil de være blevet til flere og du får slet ikke udnyttet at du kan tage 48.300 per år til 27% og dobbelt op som ægtepar - det smides bort og du risiker selskabs skat + 42% svarende til topskat - af det som du ellers kunne hæve billigt - og jo flere år - jo større akkumuleret beløb som koster tilsvarende meget at hente ud.

Lader du dem stå til evighed - så er det kun selskabsskat men du kan ALDRIG få fingre i dem så

vh

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 13:58

På længere sigt vil jeg investere i nogen ejendomme, og ansatte mig selv som direktør.

Derudover kan jeg vel trække en del fra.

Jeg er ligeglad med at jeg ikke kan få fingrene i dem de næste 10år, det betyder ingenting!, jeg vil bare bygge en pengetank op, og derefter opkøbe nogen ejendomme.

Er det så ikke det bedste at gøre på den måde? eller :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13

Arne-J:
Er det så ikke det bedste at gøre på den måde? eller :)
Der er alt for mange ting i spil til at der kan svares entydigt på det. Ejendommene vil så være selskabet og du kan ikke få glæde af dem uden at sælge og virksomheden skatter af overskud på helt anden måde end hvis det var dine personlige ejendomme. Du vil tilmed ha lagerbeskatning med årlig beskatning af værdiøgning.

Du kan ikke i et selskab der bare foretager porteføljeforvaltning trække andet end i princip revisor og måske noget advokat fra - ikke andet med alt jeg ved. Jeg ved Bent fra skattekonsulenterne tidligere som revisor har svaret ret håndfast på det

Om det er klogt at bygge pengetanken op i selskabsform og lade den selskabsbeskatte + personlig skat - udbytte eller løn - lige meget hvad, for at få pengene ud - og det til sin tid af et større akkumuleret beløb med tilsvarende højere skatteprocent, - direkte eller via ejendomme - i en passiv investering der kan komme ud til måske 27% for alle pengene og så investeres privat - uha - ikke om jeg tør gætte - selv holdt jeg det privat når vi taler kapitalindkomst

Måske andre tør byde ind - eller ville jeg nu tage et møde med Tonny som har svaret før i denne tråd, han er god til sit job

vh

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:23

Hej,

Som andre også er inde på, er der utroligt mange faktorer, der spiller ind, når du skal vurdere, om det overhovedet kan betale sig.

Derudover skal du, så vidt jeg husker, kunne byde ind med en ikke helt uanselig startkapital, når du starter et ApS.

Jeg vil råde dig til at tjekke denne side. Den tilhører en advokat i København og indeholder en masse info. om de forskellige selskabsformer, og hvad de hver især har af fordele og ulemper - inkl. de skattemæssige. :-)

Håber, at det kan hjælpe dig lidt på vej. Ellers held og lykke med foretagendet! :-) Det lyder meget spændende og ikke mindst ambitiøst.

MVH.

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 14:27

Du skal ihvertfald ha tak for dine svar. Jeg er allerede blevet meget klogere indenfor det.

Jeg vil prøve at spørge Tony, og høre om han ved noget om det...:)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)