Hej :-) Jeg driver i dag en enkeltmandsvirksomhed - og jeg har en firmabil (indkøbt i 2010 til cirka 250 tkr.). Jeg har besluttet at jeg pr. første maj lukke min virksomhed, og rykker telt-pælene op og tager til England. Jeg er pt igang med at finde lejlighed osv - og det er jeg næsten ved at have styr på. Men hvad så med min bil - fra min enkeltmandsvirksomhed? Jeg har alm banklån (var. rente) i den - med pant. Jeg kan forestille mig et scenarie, hvor jeg betaler 1/4 af mit lån ud, og spørg banken om de vil finansiere resten til mig selv privat. Men så kommer det store spørgsmål - må jeg overhoved eje et dansk køretøj, når jeg har bosted og arbejdssted i London (UK)? Jeg vil have en del ture til Danmark det første stykke tid, så jeg ville have fin gavn af bilen - og det er derfor jeg overvejer faktisk at få noget udaf den, istedet for "bare" at tage tabet? Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej - gerne med et par links. Jeg har forgæves søgt hele morgenen på motor-registret + udenlandsk ejer - men syntes kun jeg kan finde forskellige diskussioner, hvor begge muligheder bliver argumenteret lige godt :-) Mange hilsner, den ivrige iværksætter - der vil til London! :-) |
iværkeksperten:Men så kommer det store spørgsmål - må jeg overhoved eje et dansk køretøj, når jeg har bosted og arbejdssted i London (UK)?
Umiddelbart skal du have en dansk folkeregisteradresse for at kunne have en bil i DK så det er nok tvivlsomt, en anden ting, brugte biler, specielt større luksusbiler, koster kun 1/8-1/10 (en ottendedel til en tiendedel) af hvad de koster i DK så det er bare at få skudt den af... England er et af de billigste lande i verrden at købe brugte biler. En 8-10 år gammel Mercedes er faldet med 95% af hvad den/de kostede fra nye af. Utroligt... men sandt.