Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en udenlands dansker eje en dansk registreret bil?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg driver i dag en enkeltmandsvirksomhed - og jeg har en firmabil (indkøbt i 2010 til cirka 250 tkr.). 

Jeg har besluttet at jeg pr. første maj lukke min virksomhed, og rykker telt-pælene op og tager til England. Jeg er pt igang med at finde lejlighed osv - og det er jeg næsten ved at have styr på. 

Men hvad så med min bil - fra min enkeltmandsvirksomhed?

Jeg har alm banklån (var. rente) i den - med pant. Jeg kan forestille mig et scenarie, hvor jeg betaler 1/4 af mit lån ud, og spørg banken om de vil finansiere resten til mig selv privat. 

Men så kommer det store spørgsmål - må jeg overhoved eje et dansk køretøj, når jeg har bosted og arbejdssted i London (UK)?

Jeg vil have en del ture til Danmark det første stykke tid, så jeg ville have fin gavn af bilen - og det er derfor jeg overvejer faktisk at få noget udaf den, istedet for "bare" at tage tabet?

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej - gerne med et par links

Jeg har forgæves søgt hele morgenen på motor-registret + udenlandsk ejer - men syntes kun jeg kan finde forskellige diskussioner, hvor begge muligheder bliver argumenteret lige godt :-)

Mange hilsner, den ivrige iværksætter - der vil til London! :-)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 05:01

iværkeksperten:
Men så kommer det store spørgsmål - må jeg overhoved eje et dansk køretøj, når jeg har bosted og arbejdssted i London (UK)?

Umiddelbart skal du have en dansk folkeregisteradresse for at kunne have en bil i DK så det er nok tvivlsomt, en anden ting, brugte biler, specielt større luksusbiler, koster kun 1/8-1/10 (en ottendedel til en tiendedel) af hvad de koster i DK så det er bare at få skudt den af... England er et af de billigste lande i verrden at købe brugte biler. En 8-10 år gammel Mercedes er faldet med 95% af hvad den/de kostede fra nye af. Utroligt... men sandt. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:02

Søren.Pedersen:

Umiddelbart skal du have en dansk folkeregisteradresse for at kunne have en bil i DK så det er nok tvivlsomt, en anden ting, brugte biler, specielt større luksusbiler, koster kun 1/8-1/10 (en ottendedel til en tiendedel) af hvad de koster i DK så det er bare at få skudt den af... England er et af de billigste lande i verrden at købe brugte biler. En 8-10 år gammel Mercedes er faldet med 95% af hvad den/de kostede fra nye af. Utroligt... men sandt. 

95% i værditab på 10 år. Det svare til, at en bil til 200.000 kr efter 10 år koster 10.000 kr. Eller sagt på en anden måde, så er mit regnestykke tæt på en Audi A4, som er en standard familie bil, og jeg kan ik finde dem nogen steder til en pris, som bare tilnærmelsesvis kommer i nærheden af et værditab på 95%...

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 07:18

Fashion-Seller:
Det svare til, at en bil til 200.000 kr efter 10 år koster 10.000 kr.

Nu er en A4 ikke et typisk eksempel på en luxusbil i England. Luxusbiler er typisk Mercedes S-class, audi A8 etc. Lad os tage nogle eksempler

2003 modeller, typisk gået imellem 150.000-200.000 km

S500 mercedes, 23000-26000 kr

A8 Audi, 4.2 benzin UK ca.  33-35000

Jaguar XJ 4.2 V8, ca 28-33.000

BMW 525I, ca 18-23000

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 07:20

Fashion-Seller:
en Audi A4, som er en standard familie bil

En 8-10 år gammel A4 koster i England ca. 13-18.000 kr

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:28

Søren.Pedersen:

2003 modeller, typisk gået imellem 150.000-200.000 km

A8 Audi, 4.2 benzin UK ca.  33-35000

Hvis vi tager A8 som eksempel, så kan du her se, hva de ligger til på Autoscout24. De starter fra 9000 euro og op efter, eller det der svare til det dobbelte af bilens pris i UK. Alligevel køber englændere biler i Tyskland, så man skulle tro det var løgn, og Tyskland eksporterer sindsyg mange biler.

Men det giver bare ik rigtig mening, hvis bilerne starter fra at være dobbelt så dyre og op efter...

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 07:32

Fashion-Seller:
Alligevel køber englændere biler i Tyskland

Ingen englændere køber biler (brugt) i Tyskland. Vi snakker brugte biler her, ikke nye.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:36

Søren.Pedersen:

Fashion-Seller:
Alligevel køber englændere biler i Tyskland

Ingen englændere køber biler (brugt) i Tyskland. Vi snakker brugte biler her, ikke nye.

Det må jeg hellere lige huske at fortælle dem, næste gang de er ved den kæmpe brugtvognslforhandler her i byen Stick out tongue

De har ellers tit besøg af briter... Men det skyldes måske de sælger tyske mærker med speciale i Audi, Porsche, BWM og Mercedes?

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 07:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
næste gang de er ved den kæmpe brugtvognslforhandler

Sikkert fordi de skal bruge dem i Frankrig eller Spanien hvor mange englændere flytter til, der er meget få venstrestyrede biler i England, derudover koster en 8 år gammel audi A8 omkring det halve i England brugt end i Tyskland så der er ingen ide i at handle i Tyskland medmindre man skal bruge en venstrestyret.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 08:14

Fashion-Seller:
til på Autoscout24

tag 10-15% fra, englændere annoncerer altid for dyrt og forventer du vil have rabat

http://www.autotrader.co.uk/search/used/cars/audi/a8/postcode/e143fd/radius/1500/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew/sort/default/maximum-age/up_to_10_years_old

= halv pris af Tyskland. De engelske forsikringsselskaber vil slet ikke røre ved biler der har rattet i den anden side så englændere der køber biler i tyskland tager dem til tredieland og ikke til England. Du finder aldrig en ventrestyret bil i England, englændere gider dem ikke.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)