Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en udenlands dansker eje en dansk registreret bil?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg flyttede ud for 5 år siden var der nogle muligheder for at "eksportere" sin danske bil med ud til udlandet og få refunderet afgiften på bilen i forhold til bilens brugtværdi.

Hvis de regler stadigt gælder, ville jeg overveje det og få bilen registreret hvor du faktisk vil bo.

Men generelt er de danske biler verdens dyreste, så i mange tilfælde er det nok bedst at skyde den danske bil af i det danske marked og købe en anden i udlandet.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:11

Finn Pedersen:
bilen registreret hvor du faktisk vil bo.

kan bestemt ikke betale sig hvis han skal til England

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18

Flytter du til et EU-land kan du køre på danske nummerplader og opretholde din danske forsikring i 12 måneder, derefter skal den registreres i bopælslandet.

/Henrik

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 10:26

Henrik Koudahl:
EU-land kan du køre på danske nummerplader

Nok ikke det smarteste hvis manden vil have en A4, en bil der er 90% billigere i England end i DK :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ser spørgsmålet som hvorvidt du kan få dansk afgift tilbage på bilen og derfor ha den afgiftsfrit over til UK?

Afgiften vil jo i så fald i givet blive beregnet ud fra nuværende pris - men I alle fald kan man jo importere brugte biler til DK og betale DK afgift - og man kan eksportere nye biler til UK og gøre det uden afgift fra DK (men betale UK afgift derovre)

Det var i alle fald tidligere ret almindeligt at tyskere kørte op i Jylland og købte nye biler uden DK afgift, fordi bilen uden afgift var billigere i DK end i Tyskland, formentlig fordi den rå bil får så meget på i afgift, holdes rå-prisen nede, og værkstederne tjener mere på brugt salg og reparationer.

Nå - HVIS det er det du vil, ha afgift igen så må du høre motorkontoret (tror jeg det er) hvordan det er med det og de kan så sikkert gi dig et tal for hvad der HVIS der kan, er af afgift at hente hjem på den

Så er der det med at den står i dit CVR men jeg går ud fra, at den er momset og købt normalt i dit CVR, hvorefter du jo har omkostinger ved at købe den ud. Det har du også ved at sælge den i dit CVR, men har du tab, så bringer det jo dit overskud ned, eller øger dit underskud, og uden at kende resten af dit regnskab, synes jeg det er vanskeligt at sige noget om hvad der betaler sig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 11:39

jeg ser spørgsmålet som hvorvidt du kan få dansk afgift tilbage på bilen og derfor ha den afgiftsfrit over til UK?

Er ikke interessant for selvom du fik alle (og her menes alle) dine afgiftskroner tilbage var det stadigt billigere at købe samme bil i England. Dels skal du ikke skifte lygter og dels er det ikke nemt at forsikre venstrestyrede biler i England.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

Søren.Pedersen:
Er ikke interessant for selvom du fik alle (og her menes alle) dine afgiftskroner tilbage var det stadigt billigere at købe samme bil i England. Dels skal du ikke skifte lygter og dels er det ikke nemt at forsikre venstrestyrede biler i England.

det første er vanskeligt at sige, det må komme an på en prøve og der kan være et tab i dk bilen som trådstarter kan ha fordel i at skyde ud ved at køre den videre. Resten lyder absolut korrekt. Størst interesse i at måske køre den ligger nok i Henrik K som vist ser det som at ha den med, og først bestemme sig når an VED man bliver i UK inden for rimeligt kort tid

vh

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 11:48

Cookie:
det første er vanskeligt at sige

faktisk ikke, deter usandsynligt at man får 85-90% af en bils værdi tilbage som afgift og 85-90% billigere er netop hvad en 8 år gammel A4,A6,A(,S500,Jaguar XJ, BMW 5 serie osv er i England.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:

Henrik Koudahl:
EU-land kan du køre på danske nummerplader

Nok ikke det smarteste hvis manden vil have en A4, en bil der er 90% billigere i England end i DK :-)

Næ - men stadigvæk nok det mest direkte svar på trådstarters spørgsmål.....Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Søren.Pedersen:
faktisk ikke, deter usandsynligt at man får 85-90% af en bils værdi tilbage som afgift og 85-90% billigere er netop hvad en 8 år gammel A4,A6,A(,S500,Jaguar XJ, BMW 5 serie osv er i England.
jamen vi aner jo ikke hvad det er for en bil - du svarer på noget manden slet ikke spørger om - han har vel fattet at han kan købe en bil billigt i UK - men har måske årsager til ikke at ville realisere et tab i den gamle i hans CVR eller andet - Det er måske en ældre velkørende kassevogn og måske skal vor ven retur om 2 mdr - vi aner det ikke.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)