jeg ser spørgsmålet som hvorvidt du kan få dansk afgift tilbage på bilen og derfor ha den afgiftsfrit over til UK?
Afgiften vil jo i så fald i givet blive beregnet ud fra nuværende pris - men I alle fald kan man jo importere brugte biler til DK og betale DK afgift - og man kan eksportere nye biler til UK og gøre det uden afgift fra DK (men betale UK afgift derovre)
Det var i alle fald tidligere ret almindeligt at tyskere kørte op i Jylland og købte nye biler uden DK afgift, fordi bilen uden afgift var billigere i DK end i Tyskland, formentlig fordi den rå bil får så meget på i afgift, holdes rå-prisen nede, og værkstederne tjener mere på brugt salg og reparationer.
Nå - HVIS det er det du vil, ha afgift igen så må du høre motorkontoret (tror jeg det er) hvordan det er med det og de kan så sikkert gi dig et tal for hvad der HVIS der kan, er af afgift at hente hjem på den
Så er der det med at den står i dit CVR men jeg går ud fra, at den er momset og købt normalt i dit CVR, hvorefter du jo har omkostinger ved at købe den ud. Det har du også ved at sælge den i dit CVR, men har du tab, så bringer det jo dit overskud ned, eller øger dit underskud, og uden at kende resten af dit regnskab, synes jeg det er vanskeligt at sige noget om hvad der betaler sig
vh