Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du kendt i Odense ?( spg. vedr. køb af bolig )

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, ikke så meget med iværksætteri at gøre, men skal købe en lejlighed til datteren som skal læse i Odense.

Jeg har kig på noget i Odense SØ

Stammen eller Blommegrenen - et pr km. fra Universitetet, tæt på Rosengårdscentret.

Kender du området - er det ok ??

 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Bor selv i Odense SØ dog ikke ved blangstedgård, men mere syd på. Men det er en god placering i forhold til universitet og hvis man ikke går i byen hver weekend. :) Ved ikke lige hvordan det er at bo der. Der virker fredeligt, men det virker også som et område, hvor at der er mange med alkoholmisbrug, enlige mødre (unge mødre typen) og etniske personer (uden at der skal ligge noget dårligt i det). Dog tror jeg også der bor en del studerende, så helt dårligt kan det nok ikke være.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Martin.

Nej, hun skal ikke i byen - hun skal jo læse flittigt :)

Virker som ok priser - i forhold til at leje noget.

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Fra  123udlejning Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg vil helst ikke komme og ændre på jeres planer, men mener dog altid at det er god ide at leje. Leje = fleksibilitet, og det er vigtigt, især for en studerende. Hvem ved, hun kunne jo blive flyttet til at andet sted i DK. Har selv været ude for, at en af mine bekendte stod med en tom lejlighed, som synes at have været et "best-buy" på tidspunktet.

Mvh

Alexander Svensson,

projekt- og strategi-leder,

http://www.123udlejning.dk/

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg har boet i Odense i knap 7 år, indtil for et halvt år siden.

Området du nævner er præget af folk på overførselsindkomst, ikke at der er noget dårligt i det. Og det er kendt for at der ofte står berusede mennesker udenfor den lokale nærbutik. Når det er sagt, så er området ikke kendt for høj kriminalitet eller uro. Det gælder for hele Blangstedgård's området.

De almennyttige boliger der er i området, har en forholdsvis høj husleje, hvilket typisk tiltrækker folk som kan få en del boligsikring/boligstøtte, hvilket jo ofte er personer på overførselsindkomst.

Ser man bort fra de mindre sociale problemer, så er det et rigtig dejligt område, tæt på mange ting og gode stier til løbeture/gåture. Yes

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - mange tak for indput.

Vi tænker/kigger videre :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste og jeg, lejer os ind i nogle ungdomsrækkehuse, hvilket ikke er så forfærdeligt dyrt, men ellers er der også massere muligheder for at finde noget at leje tættere på byen. Odense er heller ikke det værste sted at køb, som du selv er inde på, og det er som regel billigere i løbende udgifter. Nu har jeg selv en lejlighed tættere på byen, den skal desværre bare sælges på grund af jeg ikke kunne få lov til at låne det nødvendige beløb i den, men ellers havde det ca. kostet mig det halve at bo i.

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hun ikke er fra Odense, så kan jeg kun anbefale at starte på et kollegie. Det giver en masse kontakt til studerende i samme situation som en selv. Jeg kan anbefale HC Ørsted Kollegiet. Godt sammenhold og en super fredagsbar! :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er vokset op tæt derpå, og jeg ville aldrig selv bo der, så jeg kan ikke anbefale området - det er ikke et attraktivt område at bo i, og du kan finde meget bedre ikke så langt derfra (og tættere på bymidten). 

Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv boet i området da jeg studerede - nærmere bestemt på kollegiet på Tornbjergvej.

Som andre skriver ville jeg aldrig købe noget i det område, hvorimod jeg satte stor pris på at bo på kollegiet, idet det er opbygget som mindre lejligheder med eget køkken og bad.

Hvis det var mig ville jeg leje hende ind på et værelse/lejlighed i Hunderupkvarteret/Odense M i stedet. Det er tættere på centrum og stadigvæk ikke langt fra Universitetet, samtidig med at befolkningstætheden af kat. 5 er noget lavere.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)