Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat i eget ApS. Feriepenge? Barsel? ATP? Andet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Vi har ledt over alt, men synes stadig ikke at kunne finde svar på vores spørgsmål.

Sagen er den, at vi er 3 partnere der 1.januar 2013 startede et ApS. Vi er momsregistreret, og er registreret som arbejdsgiver. To af os er 'ansat' i ApS'et og får løn månedligt. Vi har dog først udbetalt løn i dag for februar måned. Er det rigtigt forstået at vi derfor skal nulindberette for januar måned? Er det for sent? Bortset fra det, har vi en række spørgsmål vi håber i kan hjælpe med at svare på:

Alle de regler og krav der står listet på virk.dk ang. ansættelse af medarbejdere, er det også gældende for os når vi selv ejer ApS'et og alle er i direktionen? Skal vi ansætte os selv som en ganske normal ansat?

Vi har registreret os i gennem danløn med en os02 aftale, og udbetaler herigennem løn til os selv. A-Skat og ATP er påført og trukket på vores lønseddel. Går ud fra at alt ATP betaling bliver ordnet automatisk her i gennem. Men vi er i tvivl om hvorvidt vi derudover også skal betale til Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomsforsikring (AES), Barselsordning og Feriepenge? Vi ville helst være fri for at udbetale feriepenge til os selv, og blot have lønnet ferie. Er der andre ting vi skal betale til? Foruden den lovpligtige erhvervsskadeforsikring.

ATP's website går konstant ned, der er derfor enormt svært at finde den fornødne information.

Er der andet vi evt. kunne have overset, som altid skal være på plads?

På forhånd mange tak!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:52

Det er korrekt, at direktører og ledelsesmedlemmer ikke modtager feriepenge, men derimod får løn under ferie.

M.h.t. atp er det de almindelige regler, som er gældende.

Derudover vil jeg stærkt anbefale, at der udarbejdes en direktørkontrakt for alle direktørerne, hvor alle forhold omkring deltagelse og aflønning fremgår.

Derudover er det ligeledes en anbefaling, når der flere ejere, at der udarbejdes ejeraftaler mellem kapitalejerne.

til brug for såvel direktørkontrakter og ejeraftaler anbefales det at kontakte en advokat.

Tonny

Tilmeldt 4. Mar 13
Skrevet kl. 21:06

Tak for svar.

Ejeraftale er udarbejdet i samarbejde med advokatfirma. Vi har dog ikke udarbejdet en direktørkontrakt med alle vores forhold. Det må vi hellere gøre snarest.

Vi har blot tilmeldt 2 af os som medarbejdere i gennem danløn, der så sørger for det hele med eIndkomst. Det er vel også fremgangsmåden selvom vi er direktører/ledelsesmedlemmer?

Når du siger at det er de almindelige regler der er gældende for ATP, mener du så for ATP, AES og Barselsordning? Hvor meget af dette sker automatisk, og hvor meget af dette skal vi betale manuelt? Det er mildest talt forvirrende at finde rundt på atp.dk, virk.dk, webreg.dk, barsel.dk etc.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

ns1337:
Når du siger at det er de almindelige regler der er gældende for ATP, mener du så for ATP, AES og Barselsordning? Hvor meget af dette sker automatisk, og hvor meget af dette skal vi betale manuelt? Det er mildest talt forvirrende at finde rundt på atp.dk, virk.dk, webreg.dk, barsel.dk etc.

Kan Danløn ikke hjælpe. De burde vel afregne ATP, men jeg kender ikke deres betingelser.

AES og barsel mener jeg kører automatisk, i hvert fald skal I ikke fortage jer yderligere er jeg sikker på.

Stig

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:24

accountman:

ns1337:

Kan Danløn ikke hjælpe. De burde vel afregne ATP, men jeg kender ikke deres betingelser.

AES og barsel mener jeg kører automatisk, i hvert fald skal I ikke fortage jer yderligere er jeg sikker på.

Stig

Hej

Dnaløn indberetter atp, hvorefter atp senere fremsender opkrævning til indbetaling af atp.

De øvrige sociale bidrag, herunder aes og barsel opkræves på grundlag af det indberettede atp-bidrag,

TONNY

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32

Tonny Skov Pedersen:
De øvrige sociale bidrag, herunder aes og barsel opkræves på grundlag af det indberettede atp-bidrag,

og kan følges ved at være indlogget på ATP under AES/AUD og barsel - første gang kommer giro - som så kan tilmeldes pbs som jeg husker det

Ja I bør 0 angive for Januar - men jeg aner ikke om man kan det i Danløn helt hen i feb . ellers kan man på skat.dk eindkomst

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 13
Skrevet kl. 21:55

Tusind tak for jeres hjælp!

Jeg har netop nulindberettet januar og februar, da marts var angivet som 'lønmåned'. På trods af at den vedrører 1.feb-28.feb. Men jeg går ud fra at det er korrekt. Så jo, man kan godt nulindberette via Danløn. De sender direkte til eIndkomst. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)