|
Jeg tvivler stærkt på, at alkohol har nogen positiv effekt på stress. Jeg har helt droppet alkohol, hvilket betyder, at jeg altid er helt klar i hovedet og derfor lettere kan overskue mine opgaver - også selv om jeg måske kun har sovet nogle få timer. Jeg så for et stykke tid siden et program af Peter Lund Madsen om alkohol og hvilke negative virkninger, det har på hjernen. Det må være klart for enhver, at hvis man skaber rod i hjernen via indtag af alkohol, så bliver det vanskeligere at holde styr på sine opgaver, sin tid og hele sit liv, og derved er der væsentlig større risiko for, at det hele brænder sammen i hovedet med stress til følge. |
Hvordan stresser du af?
|
|
Jeg har før været nede med stress, og kan mærke at det altid ligger og
lurer i baggrunden hvis jeg begynder at glemme mig selv, så fra i dag er dine råd implanteret i mit liv :)
|
|
Moskjær, jeg kan ihvertfald tilslutte mig Thorborgs forslag om at sætte mobilen på lydløs - det lyder ganske vidst ikke som nogen saviour, men det at du ikke reagere hver gang den ringer - eller endnu mere væsentligt (ihvertfald i forhold til mit kommunikationsmønster) hver gang der tikker en sms ind - gør at man ikke forstyrres. Men eén ting som jeg gør for at stresse af er lidt omvendt - jeg starter simpelthen dagen, ikke hver dag, men 1-3 gange i ugen, med at køre ud til en café hvor der bl.a. er havudsigt - i tidsrummet lige efter jeg har afleveret børnene i skole + BH er der en halv time, måske trekvarter hvor jeg blot sidder i ro og mag med et rundstykke, kaffe ad libitum og dagens avis. Det tager som regel ikke så længe, men samtidig god mulighed for lige at gennemtænke dagen eller andre projekter. MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Bliv gratis medlem