Jeg syntes hele tråden er blevet lidt for grim, til at jeg gider at være med mere.
Det gode er som sagt at trådstarter endeligt har fået en liste over tiltag som han får sin udvikler til at gennemfører og så vil problemet højest sandsynligt være løst. Endda uden at han skal skifte host og tabe betaling for 3 år.
Jeg syntes der ligger en spændende diskussion i hvornår man skal rette software performance fejl, eller om man skal kaste hardware efter problemet.
Det chokkede mig lidt at jeg kunne komme ind så sent i tråden, og stadigt være den første der foreslår de relativt simple rettelser som jeg ville tro for de fleste webudviklere er åbenlyse. Istedet var der masser af hostere og der blev snakket meget om at hoste et andet sted bruge CDN etc. Altsammen råd, der sagtens kunne være relevante, men aldrig bør følges før de åbenlyse fejl er rettet. Hvis der er nogen der vil diskutterer det i en separat tråd, deltager jeg gerne.
Kære Lundsby.
Har du mulighed for at remse op i punkter, hvad der skal laves og gerne på engelsk, så sender jeg straks mailen videre til ham inderen...det vil jeg sætte pris på :-)
Har du mulighed for at remse op i punkter, hvad der skal laves og gerne på engelsk, så sender jeg straks mailen videre til ham inderen...det vil jeg sætte pris på :-)
Her er listen, det skulle være lige ud af landevejen for de fleste webudviklere, men ellers så er det nemt at Google sig til how-tos om hvordan udfører de konkrete opgaver:
- Enable caching in Magento, so pages render quicker, use firebug to ensure that each page(html only) renders in less then a second and preferably in less the half a second. - Combine all JavaScript files into one, minify and zip them. - Combine all Css files into one, minify and zip them. - Use Photoshop or another tool to compress the JPGs to a smaller size, rightnow serie-0-jpg is 600 kb, but with preset JPEG Medium in Photoshop it is 200 kb, and could probably be even less.
Når han har gjort det, er det iøvrigt ret nemt at checke i Firebug, om han har gjort det rigtigt.
- Disable cache-control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0 - Set Expires headers in the future, not in the past - Set cache-control headers for static files to far-future - Make javascript non-blocking - Use sprite images - Set image dimensions for images when possible, this will make space enough for the browser, which will make it stop making reflows/repaints, this will speed up the perceived performance, which will give a better UX. - Use a cookie free domain for static resources. By serving static files from a domain containing cookies, will make extra checks on the server, which makes each request taking longer time to perform.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Nu hvor jeg har alle jeres opmærksomhed. Så vil jeg li høre om der nogen der kan se på denne blog side (wordpress), hvor der kommer en mærkelig boks frem, og der skal kun være teksten og billede. Er der nogen der kan komme med nogle guld korn, hvad der går galt? og hvordan jeg får rettet det?
Når han selv bruger som title som et bevis på hans kompetence, så er det selvfølgeligt okay, at spørge indtil hvad der ligger bag.
Nu er det jo ikke første gang du har den attitude, din selvforherligelse og samtidige nedgørelse af andre nærmer sig det latterlige. Det er fint at have selvtillid, men de mennesker der har den største viden, har sjældent behov for at prale med det og samtidig nedgøre andre.
"Desværre så er du ikke rigtigt i en position til det, dels fordi du ikke kommer i nærheden af at havde det format, der kendetegner de folk jeg ellers tager imod råd fra, blind høne kan selvfølgeligt korn...."
Et niveau der nærmer sig Nationen på Ekstra Bladet.
- Disable cache-control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0 - Set Expires headers in the future, not in the past - Set cache-control headers for static files to far-future - Make javascript non-blocking - Use sprite images - Set image dimensions for images when possible, this will make space enough for the browser, which will make it stop making reflows/repaints, this will speed up the perceived performance, which will give a better UX. - Use a cookie free domain for static resources. By serving static files from a domain containing cookies, will make extra checks on the server, which makes each request taking longer time to perform.
Tusind tak Lucas og Lundsby, og så giver vi hinanden hånden og begraver stridsøksen :-)
Når han selv bruger som title som et bevis på hans kompetence, så er det selvfølgeligt okay, at spørge indtil hvad der ligger bag.
Nu er det jo ikke første gang du har den attitude, din selvforherligelse og samtidige nedgørelse af andre nærmer sig det latterlige. Det er fint at have selvtillid, men de mennesker der har den største viden, har sjældent behov for at prale med det og samtidig nedgøre andre.
"Desværre så er du ikke rigtigt i en position til det, dels fordi du ikke kommer i nærheden af at havde det format, der kendetegner de folk jeg ellers tager imod råd fra, blind høne kan selvfølgeligt korn...."
Et niveau der nærmer sig Nationen på Ekstra Bladet.
Når man starter med at skrive at folk skal sætte sig ordentligt ind i ting, som de har arbejdet med i relativt lang tid og rigtigt meget energi på, må man selvfølgeligt regne med at de bliver sure. Det må du da også selv kunne huske da jeg kaldte de ting, du havde produceret for ubehjælpeligt klamhuggeri uden professionelt niveau overhovedet. Der blev du jo også sur! og så vidt jeg husker prøvede du også at give igen, samtidigt med at du følte dig forfulgt.
Tusind tak Lucas og Lundsby, og så giver vi hinanden hånden og begraver stridsøksen :-)
Ja, jeg er ihvertfald fuldstændigt enig med rådene. Men huske performance optimering handler om at gøre lidt ad gangen og se hvor langt det bringer en, der er ingen grund til at jage milisekunder efter man er i mål (selvom det kan være sjovt :-))
Ja, jeg er ihvertfald fuldstændigt enig med rådene. Men huske performance optimering handler om at gøre lidt ad gangen og se hvor langt det bringer en, der er ingen grund til at jage milisekunder efter man er i mål (selvom det kan være sjovt :-))
Hvis man jager millisekunderne i et land, kan det betyde sekunder for andre.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.