Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elendig hastighed, eller hvad nu?

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Lundsby:

CRAZY:

Lucas - Hosting4Real:

- Disable cache-control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
- Set Expires headers in the future, not in the past
- Set cache-control headers for static files to far-future
- Make javascript non-blocking
- Use sprite images
- Set image dimensions for images when possible, this will make space enough for the browser, which will make it stop making reflows/repaints, this will speed up the perceived performance, which will give a better UX.
- Use a cookie free domain for static resources. By serving static files from a domain containing cookies, will make extra checks on the server, which makes each request taking longer time to perform. 

Tusind tak Lucas og Lundsby, og så giver vi hinanden hånden og begraver stridsøksen :-)

Ja, jeg er ihvertfald fuldstændigt enig med rådene. Men huske performance optimering handler om at gøre lidt ad gangen og se hvor langt det bringer en, der er ingen grund til at jage milisekunder efter man er i mål (selvom det kan være sjovt :-))

Hvis man jager millisekunderne i et land, kan det betyde sekunder for andre.

Forstår du pointen med at der kommer et tidspunkt, hvor det ikke længere kan betale sig at performance optimere?

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:36 | Låst

Lundsby:
Det må du da også selv kunne huske da jeg kaldte de ting, du havde produceret for ubehjælpeligt klamhuggeri uden professionelt niveau overhovedet. Der blev du jo også sur! og så vidt jeg husker prøvede du også at give igen, samtidigt med at du følte dig forfulgt.

Jamen det siger jo en del om dit debatniveau. Fakta er, at du benytter personangreb gang på gang - og nu er godt i gang igen. Det er under lavmålet, men det kan man jo ikke fortælle dig, da det åbenbart preller af.

Jeg husker ikke du har skrevet noget var amatøragtigt og klamPhuggeri, men det skal nok passe du har det, det passer jo fint med din stil, når du ikke lige kan argumentere omkring det relevante emne.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:40 | Låst

Lundsby:

Lucas - Hosting4Real:

Lundsby:

CRAZY:

Lucas - Hosting4Real:

- Disable cache-control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
- Set Expires headers in the future, not in the past
- Set cache-control headers for static files to far-future
- Make javascript non-blocking
- Use sprite images
- Set image dimensions for images when possible, this will make space enough for the browser, which will make it stop making reflows/repaints, this will speed up the perceived performance, which will give a better UX.
- Use a cookie free domain for static resources. By serving static files from a domain containing cookies, will make extra checks on the server, which makes each request taking longer time to perform. 

Tusind tak Lucas og Lundsby, og så giver vi hinanden hånden og begraver stridsøksen :-)

Ja, jeg er ihvertfald fuldstændigt enig med rådene. Men huske performance optimering handler om at gøre lidt ad gangen og se hvor langt det bringer en, der er ingen grund til at jage milisekunder efter man er i mål (selvom det kan være sjovt :-))

Hvis man jager millisekunderne i et land, kan det betyde sekunder for andre.

Forstår du pointen med at der kommer et tidspunkt, hvor det ikke længere kan betale sig at performance optimere?

Selvfølgelig gør jeg det, men der skal meget til - fordi nu arbejder jeg i et globalt marked, med et par hundrede millioner brugere. Performance er godt, og man vinder ofte på det.

Så ja, den term kender jeg skam godt - men i sidste ende handler det om UX - for at øge salget, og de ting ovenfor tager sku ikke mange minutter at lave

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:57 | Låst

Thomas:
Lundsby:
Det må du da også selv kunne huske da jeg kaldte de ting, du havde produceret for ubehjælpeligt klamhuggeri uden professionelt niveau overhovedet. Der blev du jo også sur! og så vidt jeg husker prøvede du også at give igen, samtidigt med at du følte dig forfulgt.

Jamen det siger jo en del om dit debatniveau. Fakta er, at du benytter personangreb gang på gang - og nu er godt i gang igen. Det er under lavmålet, men det kan man jo ikke fortælle dig, da det åbenbart preller af.

Nu skal vi jo huske at den debat startede med et indlæg, om hvordan du mente at folk ikke var villige til at betale for tingene, og du ikke mente at man kunne bruge det arbejde de unge herinde som tilretter templates lavede.

Jeg skrev så bare, at efter min bedste overbevisning så var det niveau du havde leveret ikke højere.

Se det er ikke et personangreb, når man skriver at det andre leverer ikke kan bruges, er det selvfølgeligt naturligt at der bliver kigget på hvad du selv leverer.

Man kan læse tråden her: http://www.amino.dk/forums/t/175028.aspx?PageIndex=1

Men Thomas vi to bliver nok ikke enige om så mange ting, så jeg har ikke den store lyst til forsat at debatterer med dig, det nytter alligevel ikke.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:02 | Låst

Lucas - Hosting4Real:
Selvfølgelig gør jeg det, men der skal meget til - fordi nu arbejder jeg i et globalt marked, med et par hundrede millioner brugere. Performance er godt, og man vinder ofte på det.

Når vi rådgiver folk her på Amino og sådan set også andre steder, så tror jeg det er vigtigt at vi tager udgangspunkt i deres situation og forretning, , istedet for vores egen, ellers ender vi med at gøre dem en bjørnetjeneste. Jeg tror det varer lidt tid før Zahid får 100 millioner, og jeg tror at hastigheden på hans website, kun er en blandt mange ting, som han skal få til at fungerer for at få succes.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:04 | Låst

Lundsby:
Men Thomas vi to bliver nok ikke enige om så mange ting, så jeg har ikke den store lyst til forsat at debatterer med dig, det nytter alligevel ikke.

Du forstår stadig ikke pointen. Vi kan være nok så uenige om ALT, det har intet med sagen at gøre. Det handler udelukkende om dine personangreb, som du benytter som et virkemiddel, hvis din argumentation i øvrigt ikke holder.

Hvis du kan finde tråde, hvor jeg nedgør andres person eller virksomhed, fordi mine argumenter ikke holder, så vil jeg da meget gerne informeres om det - for det er lige præcis det, det handler om og ikke noget som helst andet.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:11 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer, Skype-Smile

Lad os lige holde debatten om det væsentlige og i en konstruktiv tone.

Personlige mellemværender må I holde i PB eller mail.

På forhånd tak for forståelsen.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:17 | Låst

Lundsby ingen grund til at nævne mit navn her, jeg vil gerne være diskret tak

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:20 | Låst

Lundsby:

Lucas - Hosting4Real:

Når vi rådgiver folk her på Amino og sådan set også andre steder, så tror jeg det er vigtigt at vi tager udgangspunkt i deres situation og forretning, , istedet for vores egen, ellers ender vi med at gøre dem en bjørnetjeneste. Jeg tror det varer lidt tid før Zahid får 100 millioner, og jeg tror at hastigheden på hans website, kun er en blandt mange ting, som han skal få til at fungerer for at få succes.

Men han skriver jo også at siden skal bruges i europa og i USA (hvilket nok også ender ud i nogle sydamerikanske lande) - hvem ved, og så kan millisekunder i danmark, betyde sekunder der

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:22 | Låst

Thomas:
Lundsby:

Du forstår stadig ikke pointen. Vi kan være nok så uenige om ALT, det har intet med sagen at gøre. Det handler udelukkende om dine personangreb, som du benytter som et virkemiddel, hvis din argumentation i øvrigt ikke holder.

Vi er jo netop uenige om hvorvidt det er personangreb eller en naturlig del af debatten. Som jeg før når man kritiserer andres niveau, bliver ens eget en eget niveau en del af debatten, når man bruger sin titel til at underbygge sin pointe, bliver det interessant hvad der ligger bag titlen. Det er klart!

Men Thomas det her fører jo ingen steder hen, du vil altid være utilfreds med at jeg ikke syntes du har et særligt højt niveau fagligt, du vil altid syntes det er synd at jeg udtrykker det, og altid mene at det er et personligt angreb, mens jeg mener det er en professionel vurdering.

Vi kommer ikke længere, så det er svært at se en grund til at fortsætte.

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)