Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Stjæle" kunder fra tidl. arbejdsplads.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i den situation, at en af de største kunder hos min tidligere arbejdsplads gerne vil have, at jeg skal give dem et tilbud på noget fast arbejde de har over hele året. En sådan serviceaftale med en fast indtægt er jo guld for min nye virksomhed, men det er nærmest et direkte angreb på min gamle arbejdsgiver, føler jeg.

Jeg har altid gjort noget ud af det, når jeg har arbejdet hos dem og tror det er derfor de gerne vil have mig til, at byde ind. Har i forvejen fået en større enkeltstående opgave hos dem, da den mellemleder der har det område og jeg altid har løst tingene godt sammen.

Men nu føler jeg så lidt, at det virker som om at jeg bare vil stjæle min gamle arbejdsplads´ kunder. Eller er der ikke noget forkert i det??

Er lidt i syv sind...

Hvad synes i?

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 21:37

Havde du en klausul i din kontrakt tidligere?
Ellers mener jeg det er okay at tage opgaverne, det kunne jo også være din nabokonkurrence som også skal give tilbud på opgaven.
Ved du nogenlunde hvad prisen var tidligere? Du kan ligeså godt forsøge at sikre dig fortjenesten, da man som nystartet godt kan være meget ivrig efter arbejde, og derfor nogle gange sælger sig selv for billigt. Hvis du forstår mig.

Samtidig må der jo være en grund til at du er startet op selv, og hvorfor ikke høste at den vellidthed man har i markedet, så sælge det ikke konkurrenceforvridende eller lign.( tænker her på klausul fra tidligere job)

Det er jo også kunden som kontakter dig og ikke omvendt. Så jeg mener det er OK og på lige vilkår som dine konkurrenter har.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:39

Er du underlagt nogen form for klausul?

Jeg har altid haft det sådan at hvis man har skrevet under på noget, så holder man det. 

Jeg mener heller ikke man skal jagte sit gamle firmas kunder.

Det er noget andet hvis disse kunder selv tager kontakt til DIG uden opfordring. Så er det fordi de er interesseret i det arbejde du kan udføre, og så ser jeg ikke noget galt i at lave en aftale med dem.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:03

Nej, der er ingen klausuler.

Grunden til at de tager kontakt er dels, at de har været tilfredse med det arbejde jeg har udført for dem og dels, at jeg kommer privat sammen med en fra ledelsesgruppen. Jeg har dog ikke "udnyttet" den vinkel, lige så meget af respekt for vores venskab, men tror da det har spillet ind...

Jeg synes umiddelbart heller ikke jeg gør noget forkert, netop fordi DE beder mig om en pris. Jeg har ingen kendskab til de priser de har betalt hidtil, så der er heller ikke noget jeg kan bruge der. Jeg giver kun priser jeg kan stå inde for og som ikke kommer til, at presse mig. Så må de jo take it or leave it. :-)

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:36

Synes også det er helt ok når de selv har kontaktet dig.

Var det dig der systematisk kontaktede de gamle kunder fra din tidligere arbejdsplads var det noget andet, men her synes jeg det er helt i orden.

Jeg har faktisk selv været ude for det samme :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 13:35

Hej Carpenter,

Faldt lige over dit indlæg. Det du gør er ulovligt jvf. Markedsføringslovens bestemmelser.. og det er uanset om du har en klausul eller ej. Du skal endda være opmærksom på at du her i tråden har skrevet at du har taget kontakt til kunderne - hvilket er en klar overtrædelse og bevisbyrden er altså løftet..

Pas på for din egen skyld!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:48

Morten Reitoft:
Faldt lige over dit indlæg. Det du gør er ulovligt jvf. Markedsføringslovens bestemmelser.. og det er uanset om du har en klausul eller ej. Du skal endda være opmærksom på at du her i tråden har skrevet at du har taget kontakt til kunderne - hvilket er en klar overtrædelse og bevisbyrden er altså

Hvor ser du at han har taget kontakt selv?
Jeg kan ikke få øje på det - det er virksomheden selv der har taget kontakt, som jeg læser det. Og dét er vel ikke ulovligt for en virksomhed selv at søge andre leverandører?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:51

Morten Reitoft:

Hej Carpenter,

Faldt lige over dit indlæg. Det du gør er ulovligt jvf. Markedsføringslovens bestemmelser.. og det er uanset om du har en klausul eller ej. Du skal endda være opmærksom på at du her i tråden har skrevet at du har taget kontakt til kunderne - hvilket er en klar overtrædelse og bevisbyrden er altså løftet..

Pas på for din egen skyld!

/Morten

Hej Morten

Jeg kan ikke lige se, hvor Carpenter skriver, at han faktisk har taget kontakt til den potentielle kunde her? Jeg kan kun læse det som om det er dem, der har kontaktet ham?

Har du evt. et link til den gældende bestemmelse i markedsføringsloven? Jeg har ikke kunnet finde noget om det.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 13:52

Sorry... havde overset at det var dem der havde taget kontakt... så bevisbyrden er ikke løftet.. :-)

SÅ kan man altid diskutere om en kunde vil bryde sig om at vidne for den ene eller den anden side, hvis det skulle komme til en retssat! :-)

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Side 1 ud af 4 (38 indlæg)