Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Stjæle" kunder fra tidl. arbejdsplads.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Bibi:
Jakob, jeg kan bestemt IKKE se, hvordan det er moralsk stødende at indgå en samarbejdsaftale under de forudsætninger TS har listet, når nu det er kunden som har henvendt sig til TS.

Fint nok. Det kan jeg. Det får mig dog ikke til med den største selvfølgelighed at konstatere, at det vil være forkasteligt at tage kunden.

Bibi:
Det handler om kemi og respekt.

Præcis. Og det handler i første omgang om respekt over for den arbejdsgiver, man har været ansat hos.

Bibi:
Vi ved jo intet om, hvor længe det er siden at TS stoppede i firmaet - så udgangspunktet må derfor være, at det moralsk er ok.

Udgangspunktet må være, at det måske er ok, måske ikke. Trådstarter spørger, om det kan være et issue - og ja, det kan det, afhængigt af omstændighederne.

Bibi:
Hvorfor bliver DU personlig, Jakob og føler dig nødt til at blande dig i den dialog jeg har haft med en anden bruger, når du ikke har været en del af diskussionen?

Jeg føler mig ikke nødsaget til noget. Jeg vælger bare at blande mig i diskussionen på helt samme måde, som du gør det.

Bibi:
Du kender ikke til mig eller min moral

Mine antagelser om din moral er baseret på dine indlæg her i tråden. Indlæg, du selv har skrevet, og som derfor må formodes at afspejle dine holdninger og meninger. Jeg kan ikke komme på andre informationer, der er nødvendige for at vurdere din moral.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 17:01

Jakob Bank:

Bibi:
Jakob, jeg kan bestemt IKKE se, hvordan det er moralsk stødende at indgå en samarbejdsaftale under de forudsætninger TS har listet, når nu det er kunden som har henvendt sig til TS.

Fint nok. Det kan jeg. Det får mig dog ikke til med den største selvfølgelighed at konstatere, at det vil være forkasteligt at tage kunden.

Bibi:
Det handler om kemi og respekt.

Præcis. Og det handler i første omgang om respekt over for den arbejdsgiver, man har været ansat hos.

Bibi:
Vi ved jo intet om, hvor længe det er siden at TS stoppede i firmaet - så udgangspunktet må derfor være, at det moralsk er ok.

Udgangspunktet må være, at det måske er ok, måske ikke. Trådstarter spørger, om det kan være et issue - og ja, det kan det, afhængigt af omstændighederne.

Bibi:
Hvorfor bliver DU personlig, Jakob og føler dig nødt til at blande dig i den dialog jeg har haft med en anden bruger, når du ikke har været en del af diskussionen?

Jeg føler mig ikke nødsaget til noget. Jeg vælger bare at blande mig i diskussionen på helt samme måde, som du gør det.

Bibi:
Du kender ikke til mig eller min moral

Mine antagelser om din moral er baseret på dine indlæg her i tråden. Indlæg, du selv har skrevet, og som derfor må formodes at afspejle dine holdninger og meninger. Jeg kan ikke komme på andre informationer, der er nødvendige for at vurdere din moral.

Fint nok Jakob, Forskelligheder er det som gør det hele spændende - Dog vil jeg lige præcisere, at jeg IKKE blev personlig, Før jeg oplevede, at man havde mere travlt med at få det sidste ord - end indholdet af sine indlæg. Jeg har IKKE på nogen måde blandet mig i og personliggjort noget, hvor jeg ikke har været direkte part i en diskussion til forskel fra dit nærværende indlæg.

Men fred med det - Som sagt er det forskelle som driver og forskelle som kan misforstås. Der var en herinde som klogt skrev i en anden tråd, ... " det eneste vi har tilfælles er at vi alle er iværksættere..."

At du åbenbart er så hurtig til at vurdere folks moral på baggrund af indlæg på en debatside... Ja, hvad skal jeg næsten sige til det - andet end at jeg tænker mit.... 

/ L. B.H.B.S.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 17:03

Bibi:
Der var en herinde som klogt skrev i en anden tråd, ... " det eneste vi har tilfælles er at vi alle er iværksættere..."

Det var så mig der skrev det.. :-)

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 17:06

Hvor stort et beløb er der tale om, er det 5, 6 eller 7 cifre?

Hvis det kun er 5 cifre så kan dem som mister kunden næppe have råd til at køre en sag hvis det skulle komme så langt.

Man bør vel også se hvorfor trådstarter stoppede og på hvilken måde det skete. 

I sidste ende så er det trådstarter der kommer til at løfte bevisbyrden om at der ikke er gjort noget ulovligt for kunden har jo "fundet ud af" det nye firme og det sker vel ikke tilfældigt.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  B & S Skrevet kl. 17:13

Morten Reitoft:

Bibi:
Der var en herinde som klogt skrev i en anden tråd, ... " det eneste vi har tilfælles er at vi alle er iværksættere..."

Det var så mig der skrev det.. :-)

/Morten

Dét var det netop Morten, og det bakkede jeg dig også 100 % op i og tog afstand fra TS indlæg, da han begyndte at generalisere, hvilket jeg bestemt vil gøre, hvis jeg føler det er korrekt.

DÈR, havde du fat i den lange ende - og skriver du andre indlæg, hvor det du skriver giver mening for mig, Så vil jeg atter give dig min 100 % opbakning.! ;-) Jeg reagerer på, hvad der for mig er u-konstruktiv kritik og når jeg føler, at folk prøver at drage det jeg skriver i miskredit. Så spøg i stedet for, hvad meningen er - i stedet for at gøre det personligt og anfægte min moral - som jeg heller ikke anfægter din, da jeg ikke kender dig .

;-)

Håber du får en god aften Big Smile

/ L. B.H.B.S.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 17:23

Hej Bibi.

Tak og jeg tror altså vi går forbi hinanden. Jeg har på intet tidspunkt miskrediteret din moral - for jeg kender jo hellere ikke dig - men jeg skrev blot at du i rollen som advokat kan anfægte noget juridisk - men du kan jo ikke give grønt lys til TS ud fra et moralsk synspunkt - ihvertfald ikke andet end din egen moral. Det var det eneste jeg forsøgte at skrive og hele min reference til Markedsføringsloven er jo ihvertfald ikke forkert (du har da ret i at ansættelsesret jo er en vigtig pointe i det som TS skriver - hvilket jeg jo også anerkender!) Det som gik galt for mig, var faktisk at jeg havde læst forkert i starten af tråden, hvor jeg troede at TS havde anerkendt at HAN havde kontaktet hans arbejdsgivers tdligere kunde!...

Og det ville jo alt andet lige have sat situationen i et helt andet lys, right?

Og også god aften til dig!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  B & S Skrevet kl. 17:26

Morten Reitoft:

Hej Bibi.

Tak og jeg tror altså vi går forbi hinanden. Jeg har på intet tidspunkt miskrediteret din moral - for jeg kender jo hellere ikke dig - men jeg skrev blot at du i rollen som advokat kan anfægte noget juridisk - men du kan jo ikke give grønt lys til TS ud fra et moralsk synspunkt - ihvertfald ikke andet end din egen moral. Det var det eneste jeg forsøgte at skrive og hele min reference til Markedsføringsloven er jo ihvertfald ikke forkert (du har da ret i at ansættelsesret jo er en vigtig pointe i det som TS skriver - hvilket jeg jo også anerkender!) Det som gik galt for mig, var faktisk at jeg havde læst forkert i starten af tråden, hvor jeg troede at TS havde anerkendt at HAN havde kontaktet hans arbejdsgivers tdligere kunde!...

Og det ville jo alt andet lige have sat situationen i et helt andet lys, right?

Og også god aften til dig

Jamen er det IKKE herligt Morten, så er roen atter genoprettet ;-) - Og STOL du bare på, at jeg til enhver tid, går i flæsket på TS, hvis det du skriver giver mening - for mig ;-)

Stick out tongue

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:01
Det ville være nemmere om vi lod en kommission fordele kunderne mellem virksomhederne.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)