Hej alle bruger på Amino Jeg ejer en webshop der har været igang i 4 måneder og har haft fat på. Webshoppen har i alt omsat for lidt over 300.000 (28.000 af dem fragt) og samtidige havde vi salg på 150.000 igennem dealsites. - Avancen er høj og jeg ganger med 2.0 efter alle omkostninger. - Siden har haft 24.000 unikke visninger siden start (I perioden 01.02.2013-25-02-2013 havde den 3800 unikke besøgende) - Har en lav afvisningsprocent - Er i et redocean marked men hele markedet er i vækst. - Webshoppen vækster stadig men ikke med 100 % som de andre forgående måneder - Har mange tilbagevenende kundegruppe. Der er gjort meget for at have loyale kunder og ikke tilbudsjægere - Gode leverandøre aftaler - Meget brugervenlig hjemmeside. Der er blevet lyttet til kunderne og der er blevet rettet på siden dagligt for at optimere brugervenligheden - Har proffesionelle billeder, logo, mm. Alt er gennemtænkt til mindste detajle - God score på trustpilot. Der er gået meget op i kundeservice - Har et facebookside med over 1000 likes hvorfra mange er engageret og aktive. Mindst 80 % af dem der liker ser opslagne - Gennemsnitlige antal order er 15 om dagen - Der er blevet brugt 25.000 på markedsføring. - Pakkeaftale med Postdanmark - Aftale igangsat med Ibill så kunder har mulighed for at betale 14 dage efter køb. Virksomheden får pengene med det samme - Faste omkostninger er kun på 1000 kr. - Ingen af salgene af er blevet realiseret igennem bekendskaber. - To betalingssystem sat op - Har en affliate aftale - Har haft eksport til udlandet på 150.00. (ikke inkluderet i overstående tal) Kontakt til folkene igennem hjemmeside + skype. Sælges kun på grund af involvering af andre projekter. Men salg haster ikke Jeg vil ikke nævne branchen jeg arbejder i. Men vil gerne have et fingerpeg på hvad sådan en webshop er værd? |
Ikke dårligt hvad du har opnået på så kort tid - hvorfor sælge den allerede nu? Jeg kigger af og til efter mulige opkøb, men skal være ærlig at sige, at 4 måneders trackrecord under de konkurrencemæssige forhold du beskriver, ikke er let at prissætte. Normalt vil jeg for en webshop uden specielle konkurrencemæssige fordele, men med nogle år på bagen, sige 1.5-3 gange indtjeningen afhængigt af en mængde forhold jeg ikke skal komme ind på her. Med kun 4 måneder på bagen, vil det trække ned på den faktor.
Mvh Thomas