Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden gider ikke at betale.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har som freelance grafiker udviklet noget grafisk for en kunde. Hele samarbejdet gik smertefrit. Han bruger grafiken på sin hjemmeside, samt facebookside.

Efterfølgende sendte jeg fakturaen for opgaven til personen, der skete dog intet, Jeg både skrev og ringede til ham uden som et pip.

Jeg har så efterfølgende sendt 3 rykkere på 100kr hver med 10 dages mellemrum som loven siger. Han havde så skrevet at pengene ville komme ind i sidste uge, men sjovt nok udeblev betalingen.

Jeg kan fortælle at beløbet er på 1800kr det er inklusivt med rykkerne.  Da mit beløb ikke er særlig stort ved jeg ikke om det kan betale sig at hive fat i en inkasso. Hvilke muligheder har jeg?

Håber i kan hjælpe.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 13:39

Hej Alexander,

Har han tilkendegivet at han ikke ville betale? Eller trækker han bevidst i langdrag tror du?

- 1800,- er ikke et beløb man skal kimse af, men hvis han ikke vil betale, så kan det næsten ikke betale sig at involvere inkasso for det :(

Hvis du har alle styr på kontrakter mm. Så skriv om ham inde på trustpilot i stedet :) Men vær dog 110% sikker på at han ikke vil betale først, synes jeg...

- Anders 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 68
Fra  HoniDoo ApS. Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander

Det er så irriterende en situation at stå i. Arbejdet er lavet og tilsyneladende påskønnet, men pengene følger bare ikke efter. 

Jeg har en fast aftale med Advokaterne Vingaardshus i Aalborg (jeg kommunikerer kun via telefon og mail med dem, så du kan sagtens bruge dem selvom du er et andet sted i landet), hvor jeg bare sender kundeoplysninger, faktura og de tre rykkere, og så sender de et rykkerbrev til kunden med et gebyr på 350 kr. Det har hver gang (undtagen én hvor kunden gik konkurs) betydet, at pengene er kommet lynhurtigt, eller der er lavet en betalingsaftale. De fleste tager kommunikationen lidt mere seriøst, når det kommer fra et stort advokatkontor.

Hvis der er brug for det, kan de også køre inkassosagen for dig, men som du selv er lidt inde på, er det selvfølgelig værd at overveje, om det er værd at tage den så langt for de 1.800 kr. - der er jo en risiko for, at du selv kommer til at betale sagsomkostninger, hvis kunden går konkurs. Igen vil jeg dog sige, at for mig har det aldrig været nødvendigt at tage den så lang Smile

Jeg håber, du får fundet en god løsning, så du kan få dine penge igen.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 14:02

Jeg har benyttet inkasso til beløb der var mindre. Jeg er iskold, hvis folk ikke vil betale.

Jeg har brugt TCMS, som er et gratis alternativ. De har hevet de fleste sager hjem. Når kunderne modtager en skrivelse med RKI, rykker det alligevel i dem.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:05

Jeg sidder i samme båd. Har en tidligere kunde, som skylder mig omkring 1.000 kroner. Har rykket adskillige gange (uden gebyrer), men bliver ignoreret. Jeg har afskrevet pengene for længe siden, men jeg vil gerne statuere et eksempel. Hægter mig lige på Alexanders spørgsmål.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 16:26

Prøv at tage kontakt til Transcom inkasso, de arbejder med No cure no pay inkasso.

Jeg er godt tilfreds med dem.

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 16:31

Måske så skal du have timeløn? Så når du har nået en del, så skal han betale for det

og derefter hvis han er tilfreds med den del betaler han så igen indtil du laver færdig?
Valgmuligheden, men kør det en "Småsag" 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:44

Bare gå til stålet og få dine penge ind på hvilken som helst måde du kan, ellers tager han jo røven på dig, det er helt tydeligt han ikke har planlangt at betale dig, og du kan jo bevise arbejdet er udført, så slæb ham hele vejen gennem møllen også gerne i fogedretten, for der vil han blive dømt til at betale dig og alle dine udgifter, under normale forhold

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)