Hej Aminoer. Jeg har som freelance grafiker udviklet noget grafisk for en kunde. Hele samarbejdet gik smertefrit. Han bruger grafiken på sin hjemmeside, samt facebookside. Efterfølgende sendte jeg fakturaen for opgaven til personen, der skete dog intet, Jeg både skrev og ringede til ham uden som et pip. Jeg har så efterfølgende sendt 3 rykkere på 100kr hver med 10 dages mellemrum som loven siger. Han havde så skrevet at pengene ville komme ind i sidste uge, men sjovt nok udeblev betalingen. Jeg kan fortælle at beløbet er på 1800kr det er inklusivt med rykkerne. Da mit beløb ikke er særlig stort ved jeg ikke om det kan betale sig at hive fat i en inkasso. Hvilke muligheder har jeg? Håber i kan hjælpe. |
Hej Alexander,
Har han tilkendegivet at han ikke ville betale? Eller trækker han bevidst i langdrag tror du?
- 1800,- er ikke et beløb man skal kimse af, men hvis han ikke vil betale, så kan det næsten ikke betale sig at involvere inkasso for det :(
Hvis du har alle styr på kontrakter mm. Så skriv om ham inde på trustpilot i stedet :) Men vær dog 110% sikker på at han ikke vil betale først, synes jeg...
- Anders