Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bonus ordning???

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Buch:
Jeg har endda også overvejet at servere gratis morgen mad, ½ time før arbejdstids begyndelse, dog med krav om den er afsluttet når der begyndes på arbejdsdagen, fordelen for mig ved at give morgenmad før arbejdstid, er indlysende, folk møder til tiden, de får energi til deres opgaver og det sociale sammenhold bliver styrket.
Super - det gjorde vi faktisk et par steder jeg var chef - ikke voldsomt formelt, men kaffe og rundstykker fandtes til de som ville ha lidt inden arbejdsdagen, og alle var i gang til tiden. 

Du er inde på et helt rigtigt spor. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:20

Tak John

Det er fedt at vide at ens tanker om hvordan man vil glæde nye medarbejder, er i det rette "hak" fra en der har været chef for rigtig mange folk, det viser jo bare jeg har de rette ideer i tilgangen, men om jeg så bliver en god chef eller ej, se det er en helt anden snak, men også der ser jeg en mulighed, have en jeg kan samarbejde med 100 % lige under mig, så lade denne person være "mellemled", hvis jeg ikke selv er helt god nok til personalehåndteringen, det er jo den vej jeg håber virksomheden kommer til at gå, en afd. leder der aflaster mig på et tidspunkt hen af vejen, men måske bliver det aktuelt tidligger end forventet, men det betyder ikke det store for mig at dele den opgave, men det vil desværre give en lidt fjern tilgang til mig for medarbejderne hvis de lige skal igennem en anden først, det er jo ikke alle der besidder alle de ting en super god chef skal indeholde, er nu lidt spændte på egne evner på dette punkt, men det tror jeg alle er når man ved, at der skal folk ind for at få det optimale udbytte.

Venligst

René Buch

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 15:13

Bestemt spændende da.. :-)

Men jeg tænker da også at du må være ret langt fremme med dine planer, siden du ligefrem tænker i fastholdelse af medarbejdere som end ikke er på vej tiæ at blive ansat :-)
Der skal også eb vis avance til at holde folk på den måde :-)

Jeg er selv klart fan af at passe på medarbejdere, men tænker at det kunne være at dine kommende medarbejdere selv skulle være med at bestemme hvilke ting de kunne ønske sig?
Tænker også at du måske skal mere over i retning af "når vi har nået det mål, synes vi skal fyre 10.000,- af på en fest" eller de kan arbejde sig til en pariser-tur eller hvad med overraskelses-ideen?
Morgenmøde på fredag og vupti, der står i klar til en 1-dags tur til london eller jylland (eller hvad er man til)

Nå, men held og lykke med det :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 15:34

Tak for dit indspark

Jeg er langt i arbejdet med mit projekt og har et indgående kendskab til dette emne, derfor jeg også har fokus på hvordan jeg kan fastholde medarbejderne, for uden dem ingen virksomhed, og det vil bestemt ikke være sundt med alt for stor udskiftning hele tiden, lige det gør jeg har disse tanker inde i forløbet på dette tidspunkt, men det er da klart en god ide at lave et morgenmøde en grå fredag og sige til alle nu smuttter vi ud i bussen og skal til xxx ... den vil jeg tage til mig.

Det med fester som bonus er jeg ikke meget for, vil heller bruge de penge på kontant bonus til medarbejderne, så de selv kan bestemme hvad de vil med dem, og ønsker de at holde en fest, så må de som udgangspunkt gerne benytte firmaets lokaler, hvis det ikke er i vejen for aktiviteterne i virksomheden, for jeg har en ide om der også bliver en del weekend arbejde, er der det vil jeg forsøge at få dette dækket via deltids ansatte, som kun er der i weeeknderne eks. studerende.

Jeg tror fuldt og fast på der kan blive en rigtig god og solid forretning ud af mine ideer, eller ville jeg ikke have gået og finpudset på dem de sidste 4½ år, det er først nu jeg føler tiden er helt rigtig, til at gøre det helt færdigt og har sat delmål der skal opfyldes, for at nå den første "rigtige" arbejdsdag, jeg forventer 1 eller 2 medarbejder når nøglen drejess over på start, og håber der indenfor 5 år bliver 50+ medarbejder, plus samarbejde med et ikke nærmer bestemt antal sælger, som der helt klart bliver behov for.

Jeg har gennem et stykke tid bruge meget tid på at inddele projektet i faser, der skal opfyldes for at gå vidre til næste del, for den medtode ved jeg der virker, da jeg før har haft rigtig gode resultater med denne måde, som alle andre forsøger jeg at komme hele vejen rundt, både oppe og nede - foran og bagved - så jeg ikke løber ind i betydningsfulde ting der er overset, fordi jeg har været for hurtig med et delmål.

Jeg er desuden af den overbevisning jo mere grundig jeg er i mit forarbejde, jo mere seriøst vil jeg blivve modtaget, af dels kommende samarbejds partner, dette kan være banker, partner og investorer - for slet ikke at tale om de mange kommende kunder og deres kunder, som er den reele målgruppe for mig.

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 16:50

Jeg vil lige afslutte denne tråd med at takke deltagerne for deres gode råd og nyttige kommentare, jeg har lært en del og det vil jeg gerne sige tak for med denne afslutning.

Venligst

René Buch

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)