Hej Amino Er der nogen af jer der fra dag 1 i jeres planlægning af jeres virksomhed der har medregnet en bonus ordning for medarbejderne? Jeg arbejder netop nu på et projekt hvor det for mig er vigtigt at fastholde de kommende medarbejder, dette gøres dels ved diverse goder så som god løn, sundhedsording, frugt, 1-2 gange om ugen at kunne tilbyde de ansatte ½ times massage af uddannet massør, sund frokost (betalt af mig), frokostpause på 45 minutter hvor jeg betaler løn i de 15 minutter, fitness medlemskab / zumba og sidst men ikke mindst er seriøs bonus ordning - jeg håber at disse ting kan være med til at fastholde værdsatte medarbejder, således at kræfterne bruges på kunderne og ikke oplære nye medarbejder i tide og særligt utide, jeg tror fuldt og fast at rutineret personale er vejen frem, og ikke forsøge at skrabe bunden med havd man kan nøjes med, da man derved oplever et konstant udskiftning i personalet, hvor han der skal lære den "nye" op kun har været ansat i 4 dage, det er der jo næppe nogen god ide i, som jeg ser det. Hvad mener i om disse tiltag? er det alt for meget eller lige tilpas? |
UH den er vanskelig. Jeg har haft ca 350 ansatte direkte og indirekte undre mig, og min erfaring er, at det er så helt utroligt individuelt hvordan man ser på de fordele. Jeg tror faktisk jeg vil holde mig til den første teoretiske læring
Motivations faktor og vedligeholdelsesfaktor?
Alt det du giver dem vil være en motivationsfaktor, men hvor længe?? Lynhurtigt bliver det en vane, og så er det en vedligeholdelsesfaktor, at du bliver med med de tilbud, og manglen op nye - vil være manglende motivation
Løn og løn relaterede betalinger ER på sigt bare vedligeholdelsesfaktorer, så du er nød til at finde noget smartere - nyere - noget der giver personlig tilfredsstillelse - målopfyldning - man ved man er værdsat - der er forfremmelse - man betyder noget for virksomheden i det hele taget. DET er motivation - det med løn og jeg skal gi dig skal jeg - er vedligeholdelse. Den skal være konkurrence dygtigt naturligvis, men den motiverer kun kortsigtet
vh