Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bonus ordning???

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Er der nogen af jer der fra dag 1 i jeres planlægning af jeres virksomhed der har medregnet en bonus ordning for medarbejderne?

Jeg arbejder netop nu på et projekt hvor det for mig er vigtigt at fastholde de kommende medarbejder, dette gøres dels ved diverse goder

så som god løn,

sundhedsording, frugt,

1-2 gange om ugen at kunne tilbyde de ansatte ½ times massage af uddannet massør,

sund frokost (betalt af mig),

frokostpause på 45 minutter hvor jeg betaler løn i de 15 minutter,

fitness medlemskab / zumba

og sidst men ikke mindst er seriøs bonus ordning -

jeg håber at disse ting kan være med til at fastholde værdsatte medarbejder, således at kræfterne bruges på kunderne og ikke oplære nye medarbejder i tide og særligt utide, jeg tror fuldt og fast at rutineret personale er vejen frem, og ikke forsøge at skrabe bunden med havd man kan nøjes med, da man derved oplever et konstant udskiftning i personalet, hvor han der skal lære den "nye" op kun har været ansat i 4 dage, det er der jo næppe nogen god ide i, som jeg ser det.

Hvad mener i om disse tiltag? er det alt for meget eller lige tilpas?

Venligst

René Buch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

UH den er vanskelig. Jeg har haft ca 350 ansatte direkte og indirekte undre mig, og min erfaring er, at det er så helt utroligt individuelt hvordan man ser på de fordele. Jeg tror faktisk jeg vil holde mig til den første teoretiske læring

Motivations faktor og vedligeholdelsesfaktor?

Alt det du giver dem vil være en motivationsfaktor, men hvor længe?? Lynhurtigt bliver det en vane, og så er det en vedligeholdelsesfaktor, at du bliver med med de tilbud, og manglen op nye - vil være manglende motivation

Løn og løn relaterede betalinger ER på sigt bare vedligeholdelsesfaktorer, så du er nød til at finde noget smartere - nyere - noget der giver personlig tilfredsstillelse - målopfyldning - man ved man er værdsat - der er forfremmelse - man betyder noget for virksomheden i det hele taget. DET er motivation - det med løn og jeg skal gi dig skal jeg - er vedligeholdelse. Den skal være konkurrence dygtigt naturligvis, men den motiverer kun kortsigtet

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08

Dette kan da være en god pakke, som kan tiltrække de rigtige medarbejdere.

Har du overvejet en pensionsordning?

Hvad med at ændre frokostordning til betalt frokost, men så kun 30 minutter.

Som John hævder, så disse faktorer, jo kun medvirkende til af få de gode medarbejder, men det er jo selvfølgelig noget som gør at dine ansatte vil stille samme krav til et nyt job, hvilket gør det svære for dem at skifte.

Et råd som jeg altid har gået efter er - gå op i om din medarbejder trives på jobbet og med kollegaerne. Afhold med mellemrum sociale arrangementer, som får fasttømret de ansatte som en gruppe.

En anden ting - hold antennerne ude efter om medarbejderen har private problemer. Hvis det er tilfældet så stødt op og giv eventuelt noget fritid, hvis det kan hjælpe.

Stig

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 10:49

Hej

Tak for jeres svar

Jo en pensionordning er en naturlighed og frokosten bliver betalt af mig, selve maden plus de 15 ekstra minutter.

Der vil naturligvis være muligheder for forfremmelser medtilhørende lønhop - og er lønhop giver jo ekstra pension.

Jeg har meget fokus på personalets evt. personlige udfordringer i deres privatliv, blandt andet har jeg en ide om at give et tilskud et et evt. bryllup, at give ekstra fri ved flytning, at sørge for de har ro i sindet hvis deres børn er syge i mere end 1 dag, jo ret sjældet at eks. en lungebetændelse går over på 1 dag.

For mig er det naturligt med aktiviteter der styrker sammenholdet på arbejdspladsen hvor selv ham den "tykke" tager med og er GLAD for det, der kan jo gøres rigtig meget på området med motion, fitness som jeg har nævnt, men også løbehold, cykelmotion, stavgang og hvad man ellers kan opdrive, i mine øje er det jo bare at oprette en idrætsforening indenfor virksomheden og være sponsor på deres aktiviteter, dette vil give mig som leder langt mere glad medarbejder og de vil føle jeg GØR noget for deres ve og vel.

Jeg har da en forventning om fællesudflugter 2-3 gange årligt godt nok på lørdage og måske med deres familier som deltager, så ledes at det sociale bånd bliver rigtig godt, her ud over kan det også komme på tale med en sommerfrokost (måske sidste arbejdsdag inden største dele tager på ferie) og naturligvis en julefrokost.

Ved ganske udemærket godt alt dette koster penge, men der skulle være plads til disse ting, netop fordi jeg er overbevist om mit projekt har de rette elementer til at blive en solid virksomhed. Det er min plan at lave ugentlige fællesmøder hvor alle evt. interne problemer kan diskuteres i en rolig og venlig tone, og helt uden frygt for det får følger for deres stilling, da jeg ser disse uge møder som gavnligt på den lange bane, for kommer problemerne ikke hurtigt op til overfladen, så kan de som mange har erfaret bliver vildt store inde de bliver håndteret.

Håber alt dette lyder fornuftigt i jeres "øre"

Venligst

René Buch

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 10:59

Hr. Buch.
Har du en ledig plads ;). Det lyder da som et meget godt sted at arbejde.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 11:05

Hej Andres S

Tak men virksomheden er pt. under uddarbejdelse herunder, alle perssonale forhold, personale håndbog, arbejdsbeskrivelser, økonomien, pengemænd og meget andet.

Der går nok en rum tid inden alt dette er på plads, da det er meget for en enkelt person at sidde med, jeg giver det er seriøs indsats stort set dagligt i de timer jeg har tilrådighed, uden at tilsidesætte øvrige vigtige ting. Så alt i alt går det støt og roligt fremad fra dag til dag.

EDIT: Det vil blive ganske tydeligt her på Amino når denne virksomhed kommer igang, for der bliver brug for kvikke hoveder, og her på Amino er der jo et rigtigt godt udvalg af disse, ved ganske godt folk her går med drømme om deres eget, men hvad nu hvis et job hos mig i eks. 1 år eller 3 kan hjælpe en med Amindo til at få opfyldt sin drøm? Så er det da bestemt det værd at have dette krafcenter i sin stald i den tid der er muligt.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:31

Man skal da vist være et skarn, hvis man som ansat ikke ville værdsætte det som du vil tilbyde.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 11:37

Metoden er ganske enkle.

Jeg tænker bare hvad ville JEG sætte pris på, hvis jeg skulle sidde stille hele dagen ved en com, og sørger for en anden tjener penge på det jeg laver.

Derfor disse tanker til denne kommende virksomhed.

Det med massage tilbudet, vi har jo alle før eller siden haft en øm skulder fordi, vi har siddet lidt skævt i forhold til tastaturet og skærmen, kan en let omgang velbefindende løse dette for medarbejderen, så er det bestemt prisen værd.

Venligst

René Buch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10

Herfra også kun stor ros til dine tanker. Den med motivationsfaktor og vedligeholdelses faktor var ikke et råd om at droppe tankerne. Jeg synes det er top som arbejdsgiver at tænke sine medarbejdere ind som du gør, og jeg tror bestemt også, hvis du får de rette folk, at de vil føle ansvar for din virksomhed - så topklasse herfra - bare indfør det i den takt du har råd til, driften skal kunne bære det, for det er ikke lige til at fjerne igen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 13:22

Hej "Cookie"

Naturligvis vil der ikke blive ansat 55 medarbejder fra dag 1 - ej heller alle disse planer, men de kommer løbende, som omsætningen stiger og antallet af medarbejder forøges, jeg ser dette som en løbende udvikling, hvor medarbejderne naturligvis spørges til råds, det kan jo være de folk der kommer ind i virksomheden heller vil have en billiardklub i kælderen frem for et løbehold, så må der jo findes plads til et billiard bord eller 3, for mig glæder det om at have en arbejdsplads der "er i live", frem for alle går hvert til sit, direkte efter arbejdstid.

Jeg har endda også overvejet at servere gratis morgen mad, ½ time før arbejdstids begyndelse, dog med krav om den er afsluttet når der begyndes på arbejdsdagen, fordelen for mig ved at give morgenmad før arbejdstid, er indlysende, folk møder til tiden, de får energi til deres opgaver og det sociale sammenhold bliver styrket.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)