Rolig nu, i en travl hverdag kan kunden da satens have glemt at overføre pengene tirsdag, er overførslen først sket f.eks onsdag aften vil du normalt først modtage pengene fredag.
At du skal forudbetale alle dine vare kan da aldrig være kundens problem, Ved at oplyse kunden om at du mangler penge til vognmanden får man da unægteligt det indtryk at du er i desperat pengenød. Hvem dælen vil forudbetale til sådan et firma?
Ravn
Jeg har brugt over 300.000 på mit firma. Da jeg satte spaet op, fortalte jeg hvor vigtigt det var at pengene blev overført samme dag.
Muligvis desperat, men jeg fandt aldrig en investor til opstarten, hvilke har gjort at alt hvad jeg ejer og har, er i det firma.
Muligvis at det ikke er kundens problem.
Men det bliver kundens problem, fordi jeg ikke har den del, kunden skal bruge for at få et spa som virker 100%.
Jeg er ikke en bank. Jeg har en forretning, som faktisk tjener okay, men hvor alt bruges til reinvestering.
Men i bund og grund er det vel også et spørgsmål om vores fremtidige samarbejde. Lige nu har hun ikke fisk. Hun vil gerne købe dem af mig, da jeg sælger dem for 13 kr + moms og dyrehandlerne for 30 kr inkl. moms. Vil jeg bestille fisk, uden at pengene stod på min konto? Nej naturligvis ikke.
Så tilliden er brudt allerede inden vi har startet et samarbejde. Det synes jeg er en mærkelig forretningsholdning!