Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på Papegøjebil?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Blaastrup:

Tak for svar accountman.

Begge biler står som private, kassevognen er bare udlånt til firmaet, hvor jeg trækker km penge. (kørsel i privat bil, ved blandet arbejdspladser)

Er der mulighed for at trække noget fra over hoved? Tænker bil res. dele

Mvh

Peter Blaastrup

www.blaastrup.dk

Hej Peter

Når du anvender statens takster til udbetaling af kørselsgodtgørelse, så udelukker dette fradrag for omkostninger til automobilen. UNdtagelsen er kun færgebilletter og borafgifter, alt andet skal dækkes af godtgørelsen.

Du kan, som det også fremgår af andre indlæg fra bla. Sam, fratrække momsen på driftsomkostninger på bilen i dit momsregnskab, hvor jeg har vedhæftet dette link for reglerne

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2047274&chk=206519#2049602

Tonny

Fra Kastrup
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow tak for det alle, havde ik lige regnet med så stor respons :-).

Info: jeg er Tømrer og har været i gang ca 2 mdr nu, firmaet er et enkeltmandsfirma. Jeg har købt bilen (havde værktøjet), for mine private midler uden at ha trukket noget fra. Min personbil har jeg tænkt mig at køre rent privat i, og varevognen kun firma relateret i. Da bilen kun udgør en værdi på ca 45.000kr, har jeg valgt at hæve kørselsgodtgørelsen.( den dag jeg køber ny, vælger jeg anderledes). Indtjening i år estimeret til 400.000kr minus udgifter.

Har lige et par spørgsmål:

1, Jeg har feks købt et reklame skilt for egne midler, og hørt at de kan trækkes skatte frit ud af firmaet igen, da jeg har betalt skat en gang før, er det korrekt?. Har faktura. (privat udlæg)

2, Hvordan udbetales kørselsgodtsgørelsen?

3, P-billetter er det fuld fradragsberetiget, eller kun momsen?

4, Jeg har en privat tlf, som jeg har brugt til begge foremål. Kan jeg trække tlf regning fra? kan jeg købe ny tlf/Ipad og trække det fra?

5, Hvad koster en revisor pr time/regnskab?

6, jeg har hørt for at en faktura bliver "godkendt" af en revisor, skal der være firma navn OG cvr nr på? kan det passe(hørt i trælasten)

Som jeg har forstået jer:

Så kan jeg trække moms delen fra på drift af bil (diesel, resevedele og dele til bil såsom tagbøjler)

Det var en masse info, men som jeg siger til min kloge kone her ved siden af. Hellere for meget info, end for lidt ik :-)

www.blaastrup.dk

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Peter Blaastrup:
1, Jeg har feks købt et reklame skilt for egne midler, og hørt at de kan trækkes skatte frit ud af firmaet igen, da jeg har betalt skat en gang før, er det korrekt?. Har faktura. (privat udlæg)

Ja, det er helt korrekt.

Peter Blaastrup:
2, Hvordan udbetales kørselsgodtsgørelsen?

Du beregner din kørsel enten løbende eks. på månedsbasis og udbetaler denne til dækning af autoomkostningerne. Den samlede kørselsgodtgørelse vil indgå i virksomhedens resultat som et fradrag, således overskud bliver mindre.

Peter Blaastrup:
3, P-billetter er det fuld fradragsberetiget, eller kun momsen?

Parkering er omfattet af kørselsgodtgørelsen, hvorfor der ikke er fradrag herfor, kun momsen jvf. tidligere indlæg, hvis der er anført moms på P-billetten.

Peter Blaastrup:
4, Jeg har en privat tlf, som jeg har brugt til begge foremål. Kan jeg trække tlf regning fra? kan jeg købe ny tlf/Ipad og trække det fra?

M.h.t. telefon kan du fratrække hele telefonregningen, men du beskattes så af kr. 2.500 for fri telefon.

Peter Blaastrup:
5, Hvad koster en revisor pr time/regnskab?

Det svinger fra kr. 400 - 3.000/time. Du skal ikke fokusere på timeprisen, men derimod anmode om et samlet tilbud ud fra opgavens omfang og dine behov. Herudover er det også vigtigt, at du kan kommunikere med din revisor.

Peter Blaastrup:
6, jeg har hørt for at en faktura bliver "godkendt" af en revisor, skal der være firma navn OG cvr nr på? kan det passe(hørt i trælasten)

Det er ikke revisor, der godkender en faktura, men revisor henviser gerne til de relevante skatte- og regnskabsbestemmelser, især hvis bilags- og regnskabsmaterialets beskaffenhed er af en sådan karakter, at der er chance for, at SKAT ikke vil godkende dokumentationen.

Peter Blaastrup:
Så kan jeg trække moms delen fra på drift af bil (diesel, resevedele og dele til bil såsom tagbøjler)

KorrektWink

Tonny

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny
Er det uanset om firmaet ejer bilen eller om den er privat?

Så kan man i princippet kører 1 km. om året i sin privatbil og så få fradrag for momsen?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Bidault:

Hej Tonny
Er det uanset om firmaet ejer bilen eller om den er privat?

Så kan man i princippet kører 1 km. om året i sin privatbil og så få fradrag for momsen?

Hej Allan

Hvis en varevogn er registreret med papegøjeplader (før dette med klistermærket), så er det normalt registreret som privat.

Moms på disse varevogne kan afløftes som en form for kompensation, idet der ikke er foretaget et momsfradrag ved anskaffelsen af varevognen. Ydermere skal der også for varevogne på papegøjeplader betales den såkaldte "privatbenyttelsesafgift".

Der er ikke noget krav om fordelingen af kørselen mellem privat og erhvervsmæssig.

Tonny

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Fra  Partypoint Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Du kan trække momsen fra på drift og vedligeholdelse af din private bil som bruges i virksomheden så længe den bare kører 1 km i virksomheden ejerne og virksomheden er enkeltmandsvirksomhed og samtidig få 3, 82 kr pr kørte km

Gør selv det samme:-)
Mvh Jonas Kolding

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Moms på disse varevogne kan afløftes som en form for kompensation, idet der ikke er foretaget et momsfradrag ved anskaffelsen af varevognen. Ydermere skal der også for varevogne på papegøjeplader betales den såkaldte "privatbenyttelsesafgift".

Super, tak for uddybelsen, også til Jer andre der deltog, og gjorde mig lidt klogere :-)

Mvh Allan
Slushicekongen.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)