Jeg skal i løbet af de næste ca. 2 måneder, have sat mellem 10-15 mand i arbejde i Holland, da de skal køre i turnus af 3 uger ude, 1 uge hjemme med arbejdsuger på ca 60 timer om ugen og en kunde der forventer netto 30 dage (med afsendelse af faktura hver 14,dag), ja så nærmer vi os hurtigt nogle store udlæg til lønninger før de første faktura indbetalinger begynder at ramme vores konto, og set i lyset af vi lige har fået en del tæsk med Norsk kunde der gik konkurs, ja så leder jeg efter en fornuftig måde at få finansieret forløbet, eller som minimum få etableret en debitorforsikring el lign.
På salg af arbejdskraft leveret i DK har vi aftale med finansieringsselskab der kører upåklageligt, det kan sagtens tænke de kan hjælpe i Holland også, jeg vil dog meget gerne høre input fra nogle af alle de dygtige, alsidige og kompetente kræfter vi har samlet herinde :)
Gothia, det var måske ikke så tosset en ide, dem kender jeg lidt til. Tusind tak for det !
Jeg har helt bestemt overvejet kreditforsikring, jeg har dog her svært ved at danne mig et overblik over udbydere (eller relevante udbydere ihvertfald). Jeg har talt med min bank, Nordea, om det og min rådgiver der vil undersøge, hvad og om de kan gøre noget i den retning.
Er det noget du har erfaring med så der er plads til et godt råd i den retning?
jeg har faktisk lige erfaret at Coface factoring nu heder Midtfactoring. Det gjorde de faktisk også tidligere. Da jeg havde kontakt til Coface(Midtfactoring), så havde de et forsikringsprodukt som man kunne 'linke' til factoringdelen, som fungerede rigtigt godt. Der er nu dette som du vil kunne finde på coface.dk. Det er Globealliance. som dog vist nok kræver en omsætning på kr. 10 mio., det ved jeg ikke om I kan klare.
Der kan vel ikke ske noget at tage en snak med Coface og høre om mulighederne.
Tidligere har Gothia faktisk meldt ud at de også vil kunne integrere en Globealliance aftale med deres produkter, men den erfaring, som jeg fik var, at det ikke virkede, om de så har fået løst det ved jeg ikke.
Ideen med at have din factoring/debitorbelåning sammenkørt med din kreditforsikring er at forsikrede fordringer ikke kan komme ud af belåning, Jeg stopper her ellers kan det vist blive en lang historie.