Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal eller Nets?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 24
Fra  Nguyen.it Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har denne webshop hvor jeg sælger kampsportsudstyr. Her i starten har jeg valgt at bruge paypal som betalingsgateway, fordi jeg ikke ønsker at betale abonnement, opstartsgebyrer mm til Nets. Det kan nemt løbe op i mange penge. Med Paypal betaler man kun en procentsats når der sker en transaktion. Med Paypal kan man også betale med Mastercard og visa dankort. Så i princippet burde det jo være ok. Men jeg er i tvivl om folk springer fra indkøbskurven i sidste øjeblik, fordi Paypal ser lidt anderledes ud ifht hvad man er vant til? Forresten skal jeg også lige nævne at kunden ikke behøver at have en paypal konto for at betale, men blot betale som gæst. Har I nogen erfaringer med jeres webshop? Er det et must at have Nets ( eller anden kendt "dansk" gateway) eller kan man nøjes med Paypal? Min webshop hedder www.fightclub.dk
Jeg håber I kan hjælpe.

Phi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

Hej Phi

Nets er ikke en gateway, men en indløser. En gateway er bindeleddet mellem din shop og f.eks. Nets. 

Jeg bruger selv PayPal lige nu, men er i gang med at overgå til en anden gateway + indløser.

Jeg tror du har helt ret i at kunder springer fra på grund af PayPal. Det virker rodet at man bliver guidet væk fra ens shop.

Derfor har jeg valgt en løsning med Epay (gateway) og Euroline (indløser).

Hvis du vil modtage rene Dankort (Ikke Visa/Dankort) så SKAL du have en aftale med Nets. Men hvis du kan acceptere at de kun kan betale hvis de bruger Visa/Dankort, Mastercard osv. har du flere muligheder.

Jeg har selv snakket med ePay, som fortalte at et forsigtigt skud fra hoften var at ca. 2-3% af deres transaktioner bliver udført med rene Dankort.

Derfor valgte jeg at afskrive muligheden for rene Dankort og bruge den billigere løsning fra Euroline, hvor man ikke betaler abonnement men en procentdel af hver overførsel. 

ePay (og f.eks. QuickPay) har nogle nemme og simple betalingssider der gør at kunden ikke behøver at forlade din shop.

Håber du kan bruge mit svar :)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 09:47

Hej

Jeg startede webshop for et halvt års tid siden.. dengang gik jeg med samme overvejelser som dig, jeg valgte at bruge Ewire og bruger det stadig i dag.

Ewire er det samme som Paypal bare dansk.. Dvs. man betaler kun en %-del pr. transaktion. Derudover får man automatisk udbetalt ens penge der står på Ewire kontoen en gang om ugen (10 kr. pr. uge i udbetalingsafgift uanset størrelse)

Der er selvfølgelig dansk support og man kan godt modtage alm. dankort, samt VISA, Electron, Mastercard og Maestro.

På sigt vil jeg helt sikkert skifte til Nets eller lignende, men i opstartsfasen hvor ordremængden svinger meget så er dette helt sikkert en god løsning at starte med.

Og ja det er muligt man mister nogle handler pga. ikke alle kender Ewire/paypal, plus man bliver videre-dirigerede, men hvis alternativet er at betale 4-500 om måneden uanset om man har en eneste handel eller ej, så er jeg ikke i tvivl..

Mvh.

Bo Johannesen

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:54

Hej Phi,

Jeg havde også kun Paypal i starten (fordi monopolet Nets i første omgang nægtede at give mig indløsningsaftale(!) ) men salget steg meget da jeg så langt om længe allernådigst fik lov at modtage dankort. Jeg syntes det er MEGET vigtigt med dankort, også fordi det er en slags blåstempling af din butik. Tror ikke folk stoler så meget på en butik der ikke tager dankort.  Selvom det er dyrt så er det klart pengene værd (for mig i hvert tilfælde).

PayPal har i øvrigt utrolig dårlig servcie og de afviser tit fuldt gyldige kreditkort. Engang jeg skulle teste mit eget system så afviste den 3 ud af 4 af mine kreditkort (visa og MC), selvom der intet var i vejen med de 3 kort. Så man kan sagtens miste masser af salg på det. Flere af mine kunder har også klaget over paypal.

Fin webside i øvrigt! Men jeg kan se du har dankort logo på den!? Husk at ikke alle dankort også er visa kort....

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 60
Fra  DJ Lookalikes Skrevet kl. 11:43

Hej phi

Vil helt klart anbefale dig at anvende en dansk gateway. De to nævnte ewire og epay er begge ganske fornuftige løsninger.

Skulle jeg vælge ville jeg tage epay, da det er en god integreret løsning, rimelig pris og support samt mere professionelt.

Ewire er discountløsningen. 

God vind med projektet.

Et af Danmarks billigste mobildiskoteker - www.djlookalikes.dk

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 12:12

Robin Højstrøm:

Skulle jeg vælge ville jeg tage epay, da det er en god integreret løsning, rimelig pris og support samt mere professionelt.

Ewire er discountløsningen. 

Du kan ikke sammenligne de to, da det er to helt forskellige services. Ewire er en kombineret indløser og gateway (kan bruges uden yderligere indløsningsaftaler) hvor Epay er en gateway (du SKAL have en indløsningsaftale med NETS eller en anden indløser for at kunne bruge Epay).

Du kan sammenligne Ewire med Paypal, og det er absolut ikke nogen discountløsning, men et udmærket dansk alternativ.

Fra København
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 60
Fra  DJ Lookalikes Skrevet kl. 12:44

Hej Tim

Den er jeg med på. Det jeg kommer med er en anbefaling af gateway og her er mine erfaringer med epay væsentligt bedre end ewire.

Ved sammenligning med paypal er jeg helt klart enig i dit udsagn. 

Med discountløsning menes at der er tale om en billigere løsning hvor du får hvad du betaler for. Helt klart i orden til prisen, men skulle jeg selv vælge vil jeg tale for epay også selvom prisen er på abonnementsbasis og kræver NETS og derfor vil være en dyrere løsning som udgangspunkt.

Tak for respons Tim - godt du lige fik sat mig på plads, så der kunne komme en forklaring på sagerne.

God dag

Et af Danmarks billigste mobildiskoteker - www.djlookalikes.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 12:48

Hej Jan og Robin, 

Tak for henvisningen og de flotte ord. 

Phi: du kan sagtens få en Nets aftale (f.eks. til Dankort) og bruge den gennem os samtidig med at du tager imod PayPal betalinger (for de internationale kort). PayPal kan sagtens bruges som betalingsmiddel, men vi anbefaler tit at have det som supplement og til opstart af sin butik/projekt. Når der begynder at komme en del betalinger ind, vil du være bedst tjent med en aftale direkte op mod en indløser, da f.eks. indsigelsessager og afregninger, bliver behandlet mere professionelt. Det vil også blive en dyr løsning 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:02

Robin Højstrøm:
Den er jeg med på. Det jeg kommer med er en anbefaling af gateway og her er mine erfaringer med epay væsentligt bedre end ewire.

Okay, men jeg er altså nødt til at rette den misforståelse, at Ewire skulle være en gateway som Epay er det.  Ewire fungerer kun som gateway for sit eget produkt (Ewire indløsning) hvor Epay fungerer som gateway for eksterne indløsere.

Men jeg er ganske enig med dig i, at en aftale med NETS kombineret med Epay er en rigtig god løsning, på mange planer. Epay er kvalitet, uden tvivl.  Og den signalværdi der ligger i - for kunden - at handle med en shop som har indløsningsaftale med NETS, kan aflæses direkte på shoppens bundlinje.

Ewire er tilgengæld rigtig god at starte op med, imens man ser om idéerne kan bære.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:08

Er der nogen der har erfaringer med Quickpay som gateway og euroline som indløser?

Hvis man kan undvære "rene" dankort, synes jeg umiddelbart det lyder som den billigste løsning, hvis man ikke er interesseret i ewire eller paypal.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)