Hej Aminoer, jeg har denne webshop hvor jeg sælger kampsportsudstyr. Her i starten har jeg valgt at bruge paypal som betalingsgateway, fordi jeg ikke ønsker at betale abonnement, opstartsgebyrer mm til Nets. Det kan nemt løbe op i mange penge. Med Paypal betaler man kun en procentsats når der sker en transaktion. Med Paypal kan man også betale med Mastercard og visa dankort. Så i princippet burde det jo være ok. Men jeg er i tvivl om folk springer fra indkøbskurven i sidste øjeblik, fordi Paypal ser lidt anderledes ud ifht hvad man er vant til? Forresten skal jeg også lige nævne at kunden ikke behøver at have en paypal konto for at betale, men blot betale som gæst. Har I nogen erfaringer med jeres webshop? Er det et must at have Nets ( eller anden kendt "dansk" gateway) eller kan man nøjes med Paypal? Min webshop hedder www.fightclub.dk |
Hej Phi
Nets er ikke en gateway, men en indløser. En gateway er bindeleddet mellem din shop og f.eks. Nets.
Jeg bruger selv PayPal lige nu, men er i gang med at overgå til en anden gateway + indløser.
Jeg tror du har helt ret i at kunder springer fra på grund af PayPal. Det virker rodet at man bliver guidet væk fra ens shop.
Derfor har jeg valgt en løsning med Epay (gateway) og Euroline (indløser).
Hvis du vil modtage rene Dankort (Ikke Visa/Dankort) så SKAL du have en aftale med Nets. Men hvis du kan acceptere at de kun kan betale hvis de bruger Visa/Dankort, Mastercard osv. har du flere muligheder.
Jeg har selv snakket med ePay, som fortalte at et forsigtigt skud fra hoften var at ca. 2-3% af deres transaktioner bliver udført med rene Dankort.
Derfor valgte jeg at afskrive muligheden for rene Dankort og bruge den billigere løsning fra Euroline, hvor man ikke betaler abonnement men en procentdel af hver overførsel.
ePay (og f.eks. QuickPay) har nogle nemme og simple betalingssider der gør at kunden ikke behøver at forlade din shop.
Håber du kan bruge mit svar :)