Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplevelse med et fragtfirma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bestilte i sidste måned ”giveaways” hos en kinesisk leverandør til udlevering på messe, som jeg var på i den forgangne weekend. Jeg bestilte 10.000 stk, og det ville tage 12 dage at producerer, og så 4-6 dage med fragtfirmaet, så jeg havde varerne start uge 6 (og messen var weekenden uge 6 den 8-10 februar) så det kunne lige nås.

Torsdag den 7/2 begyndte jeg at blive lidt nervøs for de varer jeg skulle bruge fredag, og på trackingen kunne jeg se at de stadig var i Paris! Varerne blev indleveret på fragtfirmaet kontoret i Kina den 31. januar, men først den 6. februar var det blev afsendt fra Kina!  Fredag morgen var de dog i Kastrup, og senere på formiddagen var det i Kolding og jeg stod til at skulle have det leveret i løbet af fredagen, så jeg kunne få glæde af det på de sidste to dage på messen.

Men nej, for jeg kontaktede fragtfirmaet for at sikre mig at jeg fik det, og over flere tlf. samtaler beklagede fragtfirma medarbejderen det hav af fejl de havde begået, med for sen afsendelse fra Kina, halvdelen af forsendelsen var stadig i Paris, den anden halvdel som jeg skulle have leveret fredag var kommet på en forkert bil i Kolding, og kom ikke frem som planlagt.

fragtfirma medarbejderen havde talt med sin overordnede, som foreslog at jeg skulle bestille en kurerbil fredag aften til at køre fra Kolding og frem til mig (en tur på over 200 km) og så skulle jeg betale for det, og efterfølgende gøre krav mod fragtfirmaet i Kina for den regning på ca. 4.000.- som det vil koste at få sådan en bil.

Jeg bad om at få lov til at tale med chefen, men har var belejligt nok lige gået, og var ikke at træffe. Jeg forklarede igen fragtfirma medarbejderen, at jeg stod på messe lige nu, og ikke havde mulighed for at ringe rundt og arrangerer kurerkørsel fredag aften, men jeg absolut heller ikke kunne forstå at det var mig der skulle gøre det, og betale for det, for efterfølgende at gøre krav mod fragtfirmaet i Kina.

Det kunne han kun give mig ret i, men kunne i øvrigt ikke gøre noget for at hjælpe.

RINGE service af fragtfirmaet… (ordet service er nok forkert at bruge her)

/Allan Ahm Sørensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fragtfirmaet burde betale for dine produkter og dermed kompensere for den manglende service og ikke mindst respekt? 

Fragtfirmaet er åbenbart ikke en virksomhed man kan stole på når det komme til levering? Skræmmende tanke, når det bør være deres spidskompetence. Jeg håber på dine vegne at de kontakter dig med henblik på kompensering samt en undskyldning. 

Vh 

Kristian Nørgaard

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer,

Tråden er blevet anmeldt for at hænge et navngiven firma ud.

Det er i strid med Aminos regler, og jeg har derfor anonymiseret indlægget.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jamen det er da ærgeligt at jeg ikke må nævne det verdens omspændende fragt/kurerfirma .... ved navns nævnelse, når de nu brillerer ved at være så ringe. Jeg vil ihvertfald ikke gøre brug af dem fremadrettet, og havde jeg vidst at deres kundeservice var så ringe, så havde jeg sikret mig at det var en anden fragt udbyder der skulle stå for fragten.

Mvh.

Allan Ahm Sørensen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Allan,

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men skal vi tage et objektivt syn på det produkt du har købt? Du køber en færdigløsning i et lukket system.. Der bliver på ingen måde taget højde for, at du står og skal på messe, at du ønsker en direkte levering osv.

Det er den slags løsninger, som jeg har siddet og fiflet med førhen - det kan sagtens lade sig gøre, men har som sådan ikke noget med det produkt, som du har købt hos fragtfirmaet..  

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Nørgaard:

Fragtfirmaet burde betale for dine produkter og dermed kompensere for den manglende service og ikke mindst respekt? 

Fragtfirmaet er åbenbart ikke en virksomhed man kan stole på når det komme til levering? Skræmmende tanke, når det bør være deres spidskompetence. Jeg håber på dine vegne at de kontakter dig med henblik på kompensering samt en undskyldning. 

Vh 

Kristian Nørgaard



Hvis du køber en brugt bil på DBA for 5.000 kroner, forventer du så at sælger kommer flyvende, hvis motoren strejker midt på motorvejen? Vær' nu realistisk og sæt dig ind i produktet du køber.. Desuden er det ikke muligt, at søge kompensation for "manglende service", hvilket der ikke er tale om i tilfældet.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og Jacob.

Dette er ikke kritik af dig som person, vil jeg lige starte med at understrege. Men måske har du mandat til, at kunne bringe dette videre nogle i Amino som er beslutningsdygtige.

Jeg synes det er en skam I går så meget op i "Det med at hænge firmaer ud" i stedet for, at gå op i om "iværksætter trives og kommer med guldkorn".
Jeg har set masser af indlæg herinde, hvor brugerne fortæller om dårlige oplevelser, og når man snakker om det frie marked, er det jo netop, at folk selv kan vælge den service der er bedst, og leverandøren af den pågældende service, skal leve op til konkurrenternes standard for, at tjene penge.
Jeg synes ikke man skal hænge firmaer ud! men mener jeg bestemt heller ikke man gør det, ved at oplyse folk om de oplevelser og iagttagelser de gør sig. Som du helt sikkert selv ved, så er netop Iværksætter typisk definitionen på en lille virksomhed med begrænset ressourcer. Så hvorfor ikke hjælpe for med at værne om dem, så de kan bruge energien på at udvikle deres forretning i stedet for på dårlige oplevelser.
Med venlig hilsen

Nikolaj S.

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Jeg bestilte dette produkt ved leverandøren, under den forudsætning at det kunne levereres inden jeg skulle på messe. Dette blev bekræftiget, og leverandøren indleverede også pakken til fragtfirmaet rettidigt, men de skulle bruge 13 dage på at leverer pakken fra Kina til Danmark, hvilket normalt tager 4-6 dage.

Fragtfirmaet erkendte også deres fejl over for mig, men kunne/ville ikke gøre noget. Det er det, som jeg syntes er ekstremt ringe !!!

Hvad du har fiflet med førhen, kan jeg ikke se vedkommer denne her meget konkrete sag.

/Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Synes dit eksempel halter lidt, da det ikke rigtig har noget med problemstillingen at gøre. Det lader ikke til at du har sat dig ind i problemstillingen. Har desuden ikke nævnt ordet "søge" i forbindelse med kompensation.

Men nogle virksomheder vælger ofte at give kompensation hvis virksomheden har lavet en fejl. 

Kort sagt: Når man betaler for en service samt et lovet leveringstidspunkt, forventes det også at tidspunktet overholdes. 

Vh 

Kristian Nørgaard

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@Nikolaj

Velskrevet, det er lige præcis det Amino er til for, at få hjælp af hinanden. Eller måske var, jeg har også noteret mig at mange af disse soper tråde bliver slettet, desværre.

/Allan

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)