Jeg bestilte i sidste måned ”giveaways” hos en kinesisk leverandør til udlevering på messe, som jeg var på i den forgangne weekend. Jeg bestilte 10.000 stk, og det ville tage 12 dage at producerer, og så 4-6 dage med fragtfirmaet, så jeg havde varerne start uge 6 (og messen var weekenden uge 6 den 8-10 februar) så det kunne lige nås. Torsdag den 7/2 begyndte jeg at blive lidt nervøs for de varer jeg skulle bruge fredag, og på trackingen kunne jeg se at de stadig var i Paris! Varerne blev indleveret på fragtfirmaet kontoret i Kina den 31. januar, men først den 6. februar var det blev afsendt fra Kina! Fredag morgen var de dog i Kastrup, og senere på formiddagen var det i Kolding og jeg stod til at skulle have det leveret i løbet af fredagen, så jeg kunne få glæde af det på de sidste to dage på messen. Men nej, for jeg kontaktede fragtfirmaet for at sikre mig at jeg fik det, og over flere tlf. samtaler beklagede fragtfirma medarbejderen det hav af fejl de havde begået, med for sen afsendelse fra Kina, halvdelen af forsendelsen var stadig i Paris, den anden halvdel som jeg skulle have leveret fredag var kommet på en forkert bil i Kolding, og kom ikke frem som planlagt. fragtfirma medarbejderen havde talt med sin overordnede, som foreslog at jeg skulle bestille en kurerbil fredag aften til at køre fra Kolding og frem til mig (en tur på over 200 km) og så skulle jeg betale for det, og efterfølgende gøre krav mod fragtfirmaet i Kina for den regning på ca. 4.000.- som det vil koste at få sådan en bil. Jeg bad om at få lov til at tale med chefen, men har var belejligt nok lige gået, og var ikke at træffe. Jeg forklarede igen fragtfirma medarbejderen, at jeg stod på messe lige nu, og ikke havde mulighed for at ringe rundt og arrangerer kurerkørsel fredag aften, men jeg absolut heller ikke kunne forstå at det var mig der skulle gøre det, og betale for det, for efterfølgende at gøre krav mod fragtfirmaet i Kina. Det kunne han kun give mig ret i, men kunne i øvrigt ikke gøre noget for at hjælpe. RINGE service af fragtfirmaet… (ordet service er nok forkert at bruge her) /Allan Ahm Sørensen |
Fragtfirmaet burde betale for dine produkter og dermed kompensere for den manglende service og ikke mindst respekt?
Fragtfirmaet er åbenbart ikke en virksomhed man kan stole på når det komme til levering? Skræmmende tanke, når det bør være deres spidskompetence. Jeg håber på dine vegne at de kontakter dig med henblik på kompensering samt en undskyldning.
Vh
Kristian Nørgaard