Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det gå galt !!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg håber at starte en sommervirksomhed op..

Jeg har en avance på ca 50-60... Altså 10 kr ex moms ind, 25 - 30 kr incl moms ud..

Personale skal ansættes på provision, 15 % af salget..

Så bliver der måske lidt leje af et lager.. Men ellers ikke det store..

Kan sådan et projekt gå galt og give underskud ?? Jeg kan umiddelbart ikke se det, men der kan være ting jeg har overset..
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uha, det afhænger af mange ting. 

Lokation?

Hvilke vare?

Hvad koster lageret?

Er der slet ikke andre udgifter? Telefon, el, vand?

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 20:49
Det er gammeldags isvafler vi snakker om... Så der skal selvfølgelig købes varer hjem, men de bliver jo hurtigt solgt og nye købes osv...

Det foregår fra en iscykel.. Den lejer jeg gratis det første år.. Der bliver selvfølgelig noget strøm, men kan slet ikke sige hvor meget det evt bliver..

Der er ikke umiddelbart flere udgifter, i så fald ikke ret store..

Når man ansætter på provision kører det jo ikke i minus..
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:04

Kun på provision kan du nok ikke gøre det, der er vel en mindste løn dit personale skal have, og kan de ikke sælge for det så giver det jo underskud. 

Men hvis en af dine medarbejder kun kan sælge for 1000kr is om dagen(8timer) så får han/hun kun 150kr i løn, det går nok næppe, Den bør du nok lige overveje en ekstra gang. 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:06

Mulige problemer, som KAN opstå. Brug dem som brainstorm:

• De unge gider ikke rende rundt på ren provision, medmindre de tjener MINIMUM hvad de ellers ville få ved en normal timeløn. Derfor vil du risikere at have en meget kort periode de gider arbejdet
  • Cyklen bliver stjålet 
  • Du har oplæring af dem som skal sælge isen tager en tid - husk at medregne din egen tid.
  • Du skal betale en større sum til kommunen for at få lov til at sælge i et område

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47212
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ved en salgspris på 20 kr ex moms så er der 3 kr til provisionssælgeren, og mon ikke en der er på ren provision vil ha 150 kr i timen inkl. at køre ud til salgsstedet og opfyldning af is og tilbage læging/tømning af rest - så der skal langes ca 50 is ud i timen - og med den der opstart og stop tid, sikkert enda mere, så nok over 1 is i minuttet. Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, og jeg tror provisionssælgeren hurtigt giver op.

Ud over smeltet is og måske omkostning til strøm og lager, ja så er det den store risiko. Man kan sjældent få nogen til at slide i det for under ca 150 kr i timen når det er ren provision - og selv 100 kr i timen vil sikkert med opstart og nedtagning kunne være helt umuligt at opnå

vh

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 21:12
Ang sum til kommunen, er dette ca et par tusind...

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre rent løn mæssigt... Det burde ikke være et problem at sælge for 3500 kr om dagen minimum... Og dette på maks 6 timer..

Ang stjålet cykel, ja det er noget der skal overvejes..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17

kim andersen:
Det burde ikke være et problem at sælge for 3500 kr om dagen minimum... Og dette på maks 6 timer..

ca 175 is om dagen - i regn og blæst - og så er det under 100 kr i timen, så du skal ha skoleelever ind - holder de ud - også regnvejr gennem en uge, eller står du med en cykel uden sælgere?

Der er nok også sundheds tilladelse du skal tænke på, og her er der vist forskel på at sælge pindis og færdige produkter, og hvis der skal sælges vaffelis der laves på stedet

vh

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 21:31
Jeg prøver jo også at spørge lidt efter, hvad I mener ang løn...

Nu snakker vi Nordjylland, så der er ikke de samme høje lønninger som i København f eks...

Hvis det regner, så kører den jo ikke ud den dag, det kan ikke lade sig gøre...

Kunne man give dem en start løn, f eks 200 kr og så provisionen oveni ??
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40

du kan sagtens gi dem 200 + provision - det er blot noget du jo skal ha dem til at synes er godt nok til at de bliver ved med at mase på med jobbet og det vil afhænge af deres alder og i min optik skal de nok kunne tjene i alle fald 100 kr i timen hvis det i hovedsagen er provision

vh

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)