Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det gå galt !!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Du bør holde moms udenfor, når du udregner dit dækningsbidrag.
Bare lige en god huskeregel Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

I snakker alle om timeløn på omkring 100kr men hvis man ansætter en under 18 plejer lønnen at være det halve. Sådan husker jeg ihvertfald det, da jeg var under 18.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47217
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

det kan da godt være man kan få en til 50 kr i nordjylland - men som ren provision? Ja jeg aner det ikke, men skulle jeg sikre motivationen hos en 16 17 årig ville jeg udgå fra noget højere når det er ren provision. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:31
Lasse Bartholin:

I snakker alle om timeløn på omkring 100kr men hvis man ansætter en under 18 plejer lønnen at være det halve. Sådan husker jeg ihvertfald det, da jeg var under 18.

Men en person under 18, må vel ikke køre alene rundt med pengene?

Det er kun et gæt fra min side, så jeg kan tage fejl. Men hvis de ikke må stå alene i butik, er dette ikke meget anderledes.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:39

De fleste unge mennesker har frikort, og de ville elske at køre rundt på stranden i nordjylland og se på chicks og sælge is, og det kan for en del være motivation nok, så derfor synes jeg ikke f.eks. kr. 200,- + provision er urealistisk for en 16-17 årig. Om det generelt hænger sammen, skal jeg ikke kunne sige. 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 17:15
Det er svært, for jeg skal ikke have en 15 årig til 50 kr i timen til at stå med den..

Det skal være en 17 årig eller voksen som har styr på den...

Og man i løbet af en god dag godt sælge for 10000 kr, så er det pludselig 1500 kr i løn... Men det er selvfølgelig guleroden i det hele... Problemet er så at finde den middelvej, så bundlønnen ikke bliver latterlig lavt, hvis der ikke sker noget en dag...

Hvordan ville i andre gøre det ???

Ville i sige, at for 7 timer er du sikret 500 kr... Jeg ved godt at man ikke kan gøre det sikkert, så man ikke taber penge, men så er vi pludselig ude i noget hvor man måske ikke yder sit bedste for at sælge, fordi det for en ung er okay med den løn..
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)