Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke top 5 kapitler så du helst i min e-bog?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der i øvrigt nogen, der har tekniske tips etc. til opbygningen af en e-bog.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob, 

Jeg synes det er helt vildt fedt initiativ du har gang i og det er nogle gode foreslag der er kommet frem. Men en general tendens er at der er meget stor fokus på det "praktiske" og virksomheden, jeg mangler på en eller anden måde mennesket bagved. Jeg ved ikke om det giver mening men jeg mangler på en eller anden måde en person at spejle mig i. En der også er nervøs, til tider føler et manglende mod og hvordan det genfindes, en der fortæller hvad der har været af snakke på hjemme fronten, hvordan situationen udviklede sig, var det de evt. hårde lange konfronterende snakke værd. 

Den lille guide Anne Skare Nielsen tager en på ved transformationen handler om de lidt mere "bløde" sider af iværksætteren og den vil jeg gerne se mere til fordi hele dette her "iværksætter univers" nogle gange er lidt som en anden verden,

Jeg tror nogle gange der er behov for at det bliver trukket lidt ned på jorden igen og man lige bliver mindet om at det "kun" er mennesker ligesom alle andre der også skal finde tid til at hente børn, handle ind, have et skænderi/meningsudveksling med sin bedre halvdel og alle de andre ting. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre en eller flere iværksætter sige Fu*k hvor var jeg nervøs, usikker, havde kvalme, ondt i maven osv. da jeg gjorder ...... men jeg er så fandens stolt over at jeg gjorder det og jeg har fejret mit lille skridt ved at......

Jeg hved ikke hvad kapitlet skulle hedde eller hvordan det skulle udformes men jeg håber du vil finde plads til det i din bog.

De bedste hilsner Tina

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tinas, fantastisk input. ægte. godt. god idé. tak

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre, der har tanker???

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Et afsnit om at sikre sig selv i rimelig grad, udover at lave selskab.

Så som hvilke "numre" banker kan finde på, når krisen kradser. F.eks. at blive bedt om at underskrive en transport på momsrefusion, og få at vide at det er helt normal procedure i en erhvervsafd.

Den har jeg efterhånden hørt fra en hel del små selvstændige. 

At bankrådgiveren ikke er din rådgiver, men en banksælger. 

Husk, at har du en god ide, og af ren og skær glæde, deler den med andre, så kan det let blive som en kønssygdom, da du ikke har nogen form for kontrol over hvem de deler din ide med, og hvem de så deler din ide med.

Det er vigtigt at lære at lave omkostningsberegninger.

Mange glemmer alm. ting så som at man binder penge i et lager, så lagerstyring er også en vigtig ting.

Viden om at leje erhvervslokaler. Priser i området, forhandlingsmuligheder, bankgaranti eller betaling af depositum.

Det er en dårlig ide, at have 1 kunde som står for størstedelen af dit salg, fordi så kan det i værste fald betyde at de kan presse dig hårdt, eller hvis de finder et andet firma, så kan du være nødsaget til at lukke. 

Altså, læg ikke ale dine guldæg i en kurv :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Tak for jeres input.

Hvad med emner som

- aftaler, ordrebekræftelser, handelsvilkår

- faktura, inkasso

- valg af virksomhedsform, personlig, IVS eller aps?

- ansatte, konsulenter, konsulentaftaler

Fra mit synspunkt: Det første. 
Det er noget som man har brug for fra start, som er kompliceret og kan være svært at skrive.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)