Jeg oplever at der bliver oprettet spambrugere som 2-10 gange om ugen skrive spamindlæg, jeg spærre så for deres ip adresse og nogle gange spærre jeg hele ip adressen eks 78.*. så der ryger der nok nogle ip fra DK.
Hvordan kan jeg kende forskel på robot spam og det andet? jeg tror at der sidder en og opretter sig manuelt, så måske et antispam filter så som en tekst med et korrekt svar kunne være løsningen? men jeg kan ikke finde det i Joomla desværre.
Jeg oplever at der bliver oprettet spambrugere som 2-10 gange om ugen skrive spamindlæg, jeg spærre så for deres ip adresse og nogle gange spærre jeg hele ip adressen eks 78.*. så der ryger der nok nogle ip fra DK.
Jeg kan sige så meget, hvis du banner en 78.* range, så banner du 16.7 millioner IP'er, hvilket er en /8 range, det er lidt overkill.
Det ender med du banner alle IP'er i verdenen, inkl dig selv, og resten af danmark - og så er din hjemmeside ikke meget værd :)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg er med på at de så ville kunne benytte Google Translate eller anden service til at finde frem til oversættelser, men tvivler på at de gider gå igennem så meget bøvl for at kunne smide spam ind i dine forums.