Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo Pris og forventninger

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er helt blank over hvor meget arbejde det kræver at lave god seo, og det er nok derfor jeg spørger lidt til prisen.

Nu ved jeg jo heller ikke om der regnes med at en time skal indbringe 1500.- eller om det er mere "fornuftige" satser.

jeg har fået en pris fra en jeg ikke ved om er god på 20.000

er der andre der har købt seo ydelser der vil ud med hvad de har givet og hvad de har opnået

Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i byggebranchen og vil lægge vægt på tagrenoveringer, men ak det er der en del andre der har lagt vægt på

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stephen

Altså her er en lille hurtig udregning på hvor meget en første plads ville koste hvis du skulle betale per klik.

Vi kører et konservativt estimat:

80 % klikker på de organiske søgninger dvs de seo optimerede resultater

35 % klikke på første pladsen.

720 søger på den eksakte term tagrenovering

ppc = 27 kroner

0,80 * 0,35 * 720 * 12  måneder = ca. 2400 besøgende

Her har vi imidlertid ikke medregnet det fakta at man som oftest udvidder og udvider til flere søgeord

Den pris du vil have betalt for samme mængde besøgende gennem adwords ville være

2400 x 27 = 64,800 kr

Og det er for et søgeord...

Mvh

Laust

Her er i øvrigt en god artikel i forhold til det med adwords vs organiske resultater

http://searchenginewatch.com/article/2200730/Organic-vs.-Paid-Search-Results-Organic-Wins-94-of-Time

Partner - KH-Online.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige med det samme siges at der er en bunke ukendte... Hvor mange måneder tager det at komme op på 1. pladsen? Er de procentvise estimater jeg bruger de samme for netop din branche? Kan det overhovedet lade sig gøre at få så mange besøgende via adwords på det ord?

Bare lige for at det skal blive lidt mere kompliceret end jeg gjorde det til i det andet indlæg

Partner - KH-Online.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sende mig en PM. - Jeg har noget løbende kørende der har kostet ca. 3.500 for de sidste ca. 4 måneder, og har øget min omsætning indtil videre med en faktor 4,5.

Og min placering er kraftigt forbedret på alle de ord jeg har hat gang i.

Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Laust

kan godt se dit regnestykke men med adwords og 2400 klik ville jeg få umådeligt travl også selv om kun en del af den kontaktede mig.

Men med samme ord og feks 3000 med Seo vil jeg måske ikke engang komme på side 1, som jeg forstår det og har læst er der mange variabler og forståligt nok ikke mulighed for garantiplacering

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

På ordet "tagrenovering" ligger ham her http://www.koludabyg.dk/kompetencer/tagrenovering fortsat på side 2, uden at have været aktiv i mere end 1 år .

Nu tror jeg det mere er "lykken" at findes på noegt andet, f.eks. "tagrenovering + dit geogrfiske område" Eks. "tagrenovering Roskilde" m.m.

Brede og genitiske søgeord er ofte "trofæ" ord. Vil f.ek. ikke selv gå fter "maler", hvad ville en i Ålborg bruge det til ???

Heller nogle mere præcise. Eks. "maling af trappeopgange" eller måske bedre ? "maling af trappeopgange Sjælland" 

Hvad med at læse noget selv om SEO og lave noget selv ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror Ib har helt ret i sine to betragtninger:

Du skal ikke gå i baglås over kampen om pladsen på netop disse ord. Jeg har også lige været inde og kigge. Konkurrencen er ikke decideret skræmmende.

Videre er det en god ide, at brug sin geografiske placering, som udgangspunkt for sine søgeord - specielt hvis man er i et erhverv hvor man ikke lige har adgang til hele DK - hvilket jeg naturligvis ikke ved om du har, men som regel er det kun webshops og så de helt store! + at det bare konvertere bedre siger de kloge ;-)

Partner - KH-Online.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

@Emil, hvordan kan du smide et tal på 30.000 ud af den blå luft når du intet viden har omkring keywords, sidens nuværende styrke eller noget som helst brugbart at gå ud fra? Virker spøjst.

@Laust, 80% klikker organisk, 35% af disse på førstepladsen, det er en CTR på 28%? Har du noget statistik der underbygger det? 28% virker for mig UFATTELIGT højt sat, divider med 2 og du er i nærheden af noget realistisk på søgninger med en forholdsvis moderat Adwords konkurrence.

@Trådstarter, Tagrenovering er ikke så uopnåeligt som du tror, dem der byder på opgaven kan du passende få en udførlig beskrivelse fra, omkring hvordan de vil gribe det an og hvad deres plan er indenfor en overskuelig tidsramme. Du skal være velkommen til at videresende det til mig og så skal jeg nok give en uvildig vurdering på hvad der lyder fornuftigt. Smile 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :
@Emil, hvordan kan du smide et tal på 30.000 ud af den blå luft når du intet viden har omkring keywords, sidens nuværende styrke eller noget som helst brugbart at gå ud fra? Virker spøjst.

Jeg siger at et tal på 30.000 er meget normalt, for lad os sige 3 søgeord på en lidt over medium range. Man kan bare IKKE forvente at betale 3000 kr om måneden for et produkt også tro at alt er i bedste orden. 

En GOD konsulent tager et sted mellem 750 kr og 1500 kr i timen, også er 30.000 jo pludselig ingen ting vel? Tro mig, 30.000 er et normalt tal for 3-5 søgeord.

Jeg er udmærket klar over at jeg ikke kan give trådstarter et bud på SEO, da jeg intet ved om det. Men et overslags pris på normalvis er vel OK. 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)