Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til ny webshop, mister jeg alt mit SEO?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:

Jonas Jørgensen:

Man mister altid på 301 redirect - ligegyldigt hvordan man ellers bærer sig ad.

Nu skifter du så også design, hvilket både kan give negativt og positivt udfald på dine placeringer i sidste ende.

Når du har lavet dit nye design færdigt, så laver du / eller dit webdesignfirma (eller dit seo firma)301 redirects fra alle de gamle sider over til de nye med samme indhold.

Kan så tænke mig til at det koster en formue, at få SEO folk til at sidde og lave 301 redirects til de nye sider?

Så når alt er flyttet er omkostninger så høje, at det faktisk ikke kan betale sig at skifte? Eller tager jeg fejl?

Bygger du det på egne erfaringer Jonas, eller noget du har læst?

Jeg skrev en dag med Rosenstand og Morten Vadskær om lignende på Twitter, som nævnte at de ikke oplevede fald i trafik ved 301 redirects. Jeg var af samme opfattelse som dig inden da.

Men nej, jeg vil tro du godt kan få en SEO konsulent til at lege flyttemand for 5-10.000 kr. Så er det op til dig om det er en formue. Men så bliver de gjort 100% korrekt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:06

Martin Jensen:
Kan så tænke mig til at det koster en formue, at få SEO folk til at sidde og lave 301 redirects til de nye sider?

Så når alt er flyttet er omkostninger så høje, at det faktisk ikke kan betale sig at skifte? Eller tager jeg fejl?

Det kommer vel an på hvad du forventer at få ud af det nye design?

Hvis det fx får dine konverteringer til at stige med 20% og hvis det koster ca. 10.000 som Casper vurderer, hvor lang tid går der så før det er tjent ind? 

Hilsen Morten

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:27

Hej Martin

Jeg synes ikke du skal skifte design, det er eddermande flot!

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:31

SFD:

Hej Martin

Jeg synes ikke du skal skifte design, det er eddermande flot!

Tusind tak for de pæne ord. Ville ønske jeg bare kunne flytte hosting osv. Så det blev billigere, men det kan jeg desværre ikke.

/Martin

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:46

Hej Martin.

Hvad med at bygge shop nummer 2. Og så langsomt få den op og køre. Så kan du jo også linke til den fra din nuværende shop. Og så husk for fremtiden at vælge en shop uden måneds gebyr. Det er en klassisk fejl du har lavet der.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:16

Michael:
Hvad med at bygge shop nummer 2. Og så langsomt få den op og køre. Så kan du jo også linke til den fra din nuværende shop. Og så husk for fremtiden at vælge en shop uden måneds gebyr. Det er en klassisk fejl du har lavet der.

Har du et hint til at undgå duplicate content med den fremgangsmåde - altså udover at han ville skulle skrive komplet nye tekster til hvert eneste produkt og hver eneste side?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:23

Thomas Rosenstand:

Michael:

Har du et hint til at undgå duplicate content med den fremgangsmåde - altså udover at han ville skulle skrive komplet nye tekster til hvert eneste produkt og hver eneste side?

Canonical linkCool

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ville jeg ikke turde satse på. Så hellere sætte "noindex/follow" på hele skidtet, til den er klar - og så selvfølgelig 301 redirecte alt det gamle til de nye URLs.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:39

Det var nu også mere sagt som gas. En 301 løsning er klart mere skud sikker.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:54

Jonas Jørgensen:
Man mister altid på 301 redirect - ligegyldigt hvordan man ellers bærer sig ad.

Her vil jeg gerne lige tilføje et par ting. 

Du mister jo ikke link juice internt, da du selvfølgelig også retter de interne links til. Eller sørger for at have akkurat samme struktur på shoppen.

Hvis du flytter fra www.domæne.dk til www.domæne.dk, mister du jo ikke link juice på backlinks hertil. Det gør du, hvis du flytter fra domæne.dk til www.domæne.dk.

Og det er de dybe eksterne links, der mistes link juice til, hvis strukturen bliver ændret her - og at de eksterne backlinks ikke kan ændres (og der dermed skal bruges 301 redirect).

Det er her der kan tabes.  

Hvis sitet ikke har nogle dybe links, men kun til links til forsiden, hvilket tit er tilfældet, så kan jeg ikke få øje på et tab af link juice.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)