Cookie :
Du skriver de konkrete "ideer" og mit udgangspunkt er jo netop hvornår er det en konkret ide ????
Hvis et emne henvender sig for at få lavet en shop hvor han sælger "en almindelig vare" f.eks Tøj. Afstår du så forevigt i at lave en shop selv som sælger tøj, forstår du min pointe ??
Nu kender vi ikke den konkrete ide men vi ved at den ikke er "unik" Derfor er der tilsvarende butikker på markedet og derfor hvis trådstarter f.eks om 3 år får lyst til at åbne en webshop som sælger tøj er det altså på kanten at sige at det må han aldrig.....medmindre trådstarters emne havde opfundet den dybe tallerken, men det har han jo åbenlyst ikke, eftersom han egentlig ikke gad at bruge resourcer på den og vistnok syntes det var ok at trådstarter selv gjorde noget ved det om et års tid ??
Jeg forstår dig, men syntes det er for sort / hvidt, for som sådan en freelance person stifter du formentligt bekendtskab med alt "i forskelligt omfang" og så ville du jo aldrig kunne beskæftige dig med andre brancher senere....
Så unik er en ide nu heller ikke, det er en meget lille del af hele processen....
Denne ide som "ikke er unik" dør jo kun fordi ophavsmanden starter projektet og så efterfølgende fortryder og egentlig ikke gider. Jeg syntes det er værd at tage med i overvejelserne, han har sat noget igang, trådstarter følger op på det og ophavsmanden bliver ikke udelukket, men gider ikke, det syntes jeg er en væsentligt pointe.
Hvis du sætter folk igang, går og flasher med en ide og så egentlig ikke gider alligevel, "på trods af du får tilbuddet" du bliver ikke sat udenfor, undskyld mig, så er du ikke seriøst nok og vil det ikke nok....
jeg synes igen det er svært, for hvis vi vidste hvad det konkret gik ud på, så var det nemmere for os at blive enige...