Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 4 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Tornbjerg:

Super!

Håber du bliver ved den beslutning, også for kundens skyld.

Selvom folk er blevet lidt ophidset osv, håber jeg da i det mindste på lidt kredit for min ærlighed ;)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:25

B:

Du kan spekulere her fra og til verdens ende, og prøve at retfærdigøre din handling med masser af undskyldninger, men det ændrer ikke på at du stjæler ideen. Hvis du stjæler ideen, så er du også nødt til at stå ved det, og tage konsekvenserne der kan medfølge.

Hehe ja, jeg kan jo godt fornemme lidt at jeg sidder og prøver på at komme på argumenter FOR at tage idéen op.

Grunden til at tage den her på Amino var netop, at jeg ikke havde den fjerneste anelse om hvordan det her med idéer "foregik" eller hvad man skal sige, når det netop ikke var kommet længere end på idéplan og derfor netop ville have inputs fra folk med mere viden/erfaring ud i den slags.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 16:26

Martin Hjort:
IGEN: Jeg er IKKE leverandør, han er IKKE min kunde. Det er aldrig endt sådan ud. Jeg kunne ALDRIG drømme om at starte noget lignende samtidig med at jeg arbejder med samme type projekt for en kunde.

Skal det læses på den måde, at i det sekund en kunde ikke længere er en kunde, du arbejder for, så kan du godt finde på at snuppe idéen til at starte noget lignende selv?

Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg bliver lidt ærgerlig over denne tråd...

Jeg står i en situation, hvor jeg har en god idé, som jeg gerne vil føre ud i livet og har brug for noget mere viden fra en mulig leverandør som du selv for at komme videre med idéen. Jeg har holdt mig lidt tilbage/ trukket det så lang tid som muligt, da jeg netop frygter, at støde ind i en som får lyst til at "låne" min idé. Jeg var egentlig kommet lidt over "frygten", men må indrømme at din amoralske holdning gør at jeg tager det op til overvejelse igen...

Men jeg er i hvert fald blevet klogerre på, hvilken leverandør jeg IKKE skal vælge.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:29

Hej Martin,

Der er mange der siger vi kun lever denne ene gang og derfor kan jeg godt forstå dig. Jeg kan også godt forstå dem som ville tøve med at hyre dig for fremtiden. Omvendt har jeg respekt for at du er en handlingens mand, for du henvender dig til manden igen med henblik på at udføre projektet og du fortæller at du er ivrig for at komme igang. Han har henvendt sig med henblik på opgaven hos dig og nu tøver han selv med at fuldende den, du har lagt kortene på bordet og nu er det ham som tøver. (du har jo netop henvendt dig med henblik på samarbejde, det var hans oprindelig opfordring da han tog din tid) og nu ved han ikke rigtig alligevel............det er jo heller ikke super seriøst...

MEN omvendt, hvis han manglede penge lige nu, eller der var andre årsager til han måtte vente med at hyre dig, ville jeg sige du var fræk, men det lyder ikke som om det er tilfældet - han kan jo selv vælge, han har aktiveret dig og kan stadig hoppe med på vognen....ellers bliver det projekt aldrig til noget....

Igen, med en masse forbehold, for kender jo ikke til jeres konkrete snak. Men du skal gøre op med dig selv og din moral og hvor meget fortrolighed betyder for dig i dit virke. Men det er jo også derfor du har oprettet denne tråd, så din samvittighed er meget i tvivl om jeg synes det er helt i orden at du opretter denne tråd med henblik på hvad andre syntes, så ros for det !

Hvis dit primære fremtidig virke er det som "du laver nu", foreslår jeg dig at "droppe projektet" og starte det om et år som "partneren" har foreslået dig. Hvis det derimod er noget du vil satse benhårdt på er sagen nok en anden. Men du bør ikke få besøgende kunder hvor du jævnligt er i tvivl om du måske skal søsætte deres ideer. Du skal jo være tro mod den virksomhed du repræsentere lige nu og det er du ikke hvis kunderne ikke kan være fortrolige hos dig.

Håber du finder en løsning

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:31

Jesper Nerløe:

Skal det læses på den måde, at i det sekund en kunde ikke længere er en kunde, du arbejder for, så kan du godt finde på at snuppe idéen til at starte noget lignende selv?

Det var udelukkende ment som info til dem der skrev at man som leverandør ikke kunne gøre det for sin kunde. Hvilket jeg er helt enig i. Jeg ville så bare have afklaret om det var der grænsen gik, eller vi snakker helt fra den indledende samtale til vedkommende der har fortalt sin idé til mig, siger "Ok du giver bare los".
Men det er vel samme situation som Jesper Buch? I det øjeblik man har udført noget for nogle og ens kontrakter er ophørt, inkl konkurrenceklausuler og NDA'er, så står man vel frit? Eller er der noget jeg har misset?

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:32

Martin Hjort:
IGEN: Jeg er IKKE leverandør, han er IKKE min kunde. Det er aldrig endt sådan ud. Jeg kunne ALDRIG drømme om at starte noget lignende samtidig med at jeg arbejder med samme type projekt for en kunde.

Det er muligt, det ikke BLEV din kunde. Men du fik jo alligevel viden om den så potentielle kundes idé - for mig handler det udelukkende om etik. Hvis jeg har haft et møde med en potentiel kunde, eller i øvrigt anden form for kommunikation, så betragter jeg det som værende fortrolige oplysninger der tales om.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ked af at høre at du tænker negativt om mig, men kan sgu egentlig ikke klandre dig.

Men så lad mig i det mindste give dig et godt tip: Brug en NDA til næste kontrakt. Som skrevet tidligere, så anbefaler jeg flere kunder at vi skriver sådan en, så kunden har en sikkerhed for at intet slipper ud :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:33

Thomas:
Det er muligt, det ikke BLEV din kunde. Men du fik jo alligevel viden om den så potentielle kundes idé - for mig handler det udelukkende om etik. Hvis jeg har haft et møde med en potentiel kunde, eller i øvrigt anden form for kommunikation, så betragter jeg det som værende fortrolige oplysninger der tales om.

Fair nok og det kan jeg sagtens forstå det giver 110% mening :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 16:36

Peter Maler:

Hej Martin,

Der er mange der siger vi kun lever denne ene gang og derfor kan jeg godt forstå dig. Jeg kan også godt forstå dem som ville tøve med at hyre dig for fremtiden. Omvendt har jeg respekt for at du er en handlingens mand, for du henvender dig til manden igen med henblik på at udføre projektet og du fortæller at du er ivrig for at komme igang. Han har henvendt sig med henblik på opgaven hos dig og nu tøver han selv med at fuldende den, du har lagt kortene på bordet og nu er det ham som tøver. (du har jo netop henvendt dig med henblik på samarbejde, det var hans oprindelig opfordring da han tog din tid) og nu ved han ikke rigtig alligevel............det er jo heller ikke super seriøst...

MEN omvendt, hvis han manglede penge lige nu, eller der var andre årsager til han måtte vente med at hyre dig, ville jeg sige du var fræk, men det lyder ikke som om det er tilfældet - han kan jo selv vælge, han har aktiveret dig og kan stadig hoppe med på vognen....ellers bliver det projekt aldrig til noget....

Igen, med en masse forbehold, for kender jo ikke til jeres konkrete snak. Men du skal gøre op med dig selv og din moral og hvor meget fortrolighed betyder for dig i dit virke. Men det er jo også derfor du har oprettet denne tråd, så din samvittighed er meget i tvivl om jeg synes det er helt i orden at du opretter denne tråd med henblik på hvad andre syntes, så ros for det !

Hvis dit primære fremtidig virke er det som "du laver nu", foreslår jeg dig at "droppe projektet" og starte det om et år som "partneren" har foreslået dig. Hvis det derimod er noget du vil satse benhårdt på er sagen nok en anden. Men du bør ikke få besøgende kunder hvor du jævnligt er i tvivl om du måske skal søsætte deres ideer. Du skal jo være tro mod den virksomhed du repræsentere lige nu og det er du ikke hvis kunderne ikke kan være fortrolige hos dig.

Håber du finder en løsning

Er glad for dit indlæg. Skal indrømme det er lidt hårdt at se de negative udmeldinger komme ind, men jeg har selv lagt op til dem, så tager dem i stiv arm som muligt.

Du har helt ret. I virkeligheden så ville jeg også synes det var irriterende hvis omstændigheder man ikke selv syntes man kunne kontrollere, skulle gøre at andre overhalede indenom, specielt hvis disse nogle var personer jeg havde fortalt om idéen i fortrolighed. Jeg ville dog også forsøge at tage det på min egen kappe et stykke hen af vejen, men ved den er svær.

I virkeligheden er min moral slet ikke til det...

Side 4 ud af 16 (157 indlæg)