Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit logo, kan de minde for meget om andres?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var 2 forskellige meninger om hvad jeg skal gøre..

Det er lavet af egne tanker og ideer, men ja de ligner meget hinanden.

Kan de kræve at mit skal laves om? Er bare blevet rigtigt glad for det, men hvis det skal laves om skal det være snart, inden jeg kommer igang med at få lavet reklame, tøj og skilte..

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 22:00

Lige som Mads, så synes jeg også at dit logo ligger meget op af Bolius'. Måske lidt for meget.

At dit logo så er længder pænere end deres, er end anden side af sagen.

Men jeg tror desværre, at du bliver nødt til at ændre det, så det ikke minder så meget om deres.

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 02:01

Hvis jeg var dig ville jeg også være i tvivl.

Når man er i tvivl er det godt at høre andres mening.

I dette tilfælde kan den enes mening vidst være lige så god som den andens.

Hvis jeg var dig ville jeg nok finde på noget andet, noget helt andet, først som sidst.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 04:39

Helt seriøst kan en af jer der mener der er for store ligheder uddybe hvad i mener?

Som jeg ser det er der lavet et Logo,
- Fonten er anderledes.
- Huset er anderledes
- Farven på huset er grøn ja men ikke den samme farve.
- Tag linjen er anderledes.

Den eneste lighed jeg ser er at huset er brugt som "O"

1 lighed som jeg ser det, kan i andre se flere?

/allan
DesignYOU

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 05:48

kan du ikke sætte en dør i, i en meget grå nuance - så er ligheden til at overse....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 07:19

Jeg synes ikke de ligner hinanden ret meget - og af bruge et hos som icon i noget der har med bolig at gøre er vel heller ikke noget nyt?

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 07:37

For mig er det personligt ikke et spørgsmål om, hvor mange ligheder der er. Problemet ligger for mig i, at hele idéen i Bolius' oprindelige logo, hvor et hus står i stedet for bogstavet "o", er nøjagtig den samme idé, der er slået på af trådstarters grafiker. At der er ændret i skrifttypen og lidt i grafikken, dvs. tilføjet noget til huset, er efter min mening for letkøbt.

Og så er jeg i øvrigt ikke enig med dem, der mener, at trådstarters logo er bedre. Bolius' logo er netop elegant, fordi det ikke udpensler, at "o"et er et hus. Ja, enhver kan godt se, at det er hensigten, men det er meget mere subtilt/underspillet end, hvis der er døre og vinduer i huset.

Når det så er sagt, så ville jeg, hvis jeg var Bolius, bestemt blive irriteret over, at en anden havde fået lavet et logo, der mindede så meget om mit eget. Prøv at sætte jer selv i deres sted. Og hvis jeg var trådstarter, så ville jeg være ligeså irriteret. Du har ikke betalt for at få lavet en dårlig kopi. Så fuld point til dig, fordi du rådspørger dig her på Amino.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 07:44

Nu kender jeg ikke så mange andre logoer indenfor din branche, men hvorfor ikke få en grafiker til at lave et logo, hvor "o"et ligner et nøglehul? Det er i mine øjne endnu mere elegant end Bolius' hus, som jo - strengt taget - ikke ligner et "o"! Wink

Men som nævnt, det er muligt, at der allerede findes en lignende idé, det ligger trods alt lige til højrebenet.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38

Hvor o'et ligner et nøglehul. Æhøm... Home?

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 08:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke om de kan kræve at du laver det om, men jeg er en almindelig "bruger" og ville ikke kunne skelne mellem de to logoer i daglig brug af medier, hvor mine øje flakker rundt.

Så også for at gøre din egen profil skarpere ville jeg vælge et andet logo.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)