Har en hjemmeside som snart skulle gå i luften, er blevet i tvivl om mit logo skulle minde for meget om andres logo, og min advokat ( som skal skrive nogle handles betingelser ) mener at jeg skal få kigget nærmere på det. Min programmør har lavet det efter egene ideer, men det kunne sku være træls hvis jeg får problemer med det.
Du kan navne registrere det(patent) - det koster vidst omkring 4000,- , så søger bureau efter sammenligningerne i navn og design - og virksomheder har 2 mdr til at gøre indsigelser overfor ligheder. De skal nok være flinke til at opsøge dem - så din sti holdes ren. Igen, er du i tvivl og finder det utrygt/utroværdigt nu - tænk over det; Det er det logo der skal visualisere din virksomhed, så der skal du helst kunne stå inde for det! Det er ikke sjovt at skulle føle sig nødsaget til at undskylde overfor kunder og sige " jo, du ser rigtigt - det ligner meget xxx"
God fornøjelse med det og du er velkommen til at henvende dig, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig videre med :)
Der er et andet firma som ligner rigtigt meget det jeg har fået lavet, Men de har ikke patent på det. Men syntes godtnok at det er træls at de ligger så meget op af hinanden.
Bolius vil helt sikkert mene du slår plat på deres brand. Der er en klar lighed, og da du ovenikøbet beskæftiger dig med ejendomme har de en god sag. Du er opmæksom på ligheden, og er derfor i ond tro.