Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nybegynder har brug for rådgivning til virksomhedsvalg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun sige at jeg går rundt med en følelse som er knaldhamrende ustyrlig.

Siden jeg lærte at bruge Excel i 2009 har jeg foreløbelig 74 forretningsidéer som jeg ikke har ført ud i livet.

Har forsøgt at gøre noget ud af de 2 mindste men det har aldrig udviklet sig til noget seriøst.

Jeg håber der er nogen som har et godt forslag til hvad jeg bør satse på ud fra mine kvalifikationer og interesser.

Jeg kan fortælle lidt om mig selv.

Mit navn er Martin. Jeg er bosat i Viby v. Århus hvor jeg bor sammen med min kæreste.

Jeg er uddannet tømrer og har de sidste 2 år arbejdet hovedsageligt i Kbh (man-tors) 13 timer pr. dag.

Det har givet lidt ekstra på min opsparingskonto og jeg er igang med at læse til Bygningskonstruktør.

Jeg engagerer mig enormt når jeg går igang med noget nyt.

Kan tilmed sidde og bruge nætter og dage på den samme idé.

Mine personlige interesser ligger indenfor Administration / Vedligeholdelse af ejendomme.

Mest kontorarbejde men også gerne med mulighed hvor jeg kan bruge mine hænder indimellem.

Jeg er perfektionist og utrolig hurtig bag en computer. 

Jeg glæder mig til at se jeres forslag 

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 22:57

Hej Martin

Nu svarer jeg dig også lige i denne tråd.

Selvom boligmarkedet er ret trægt kunne du måske, nu du er tømrer, på vej til at blive Bygningskonstruktør og har nogle penge selv, købe en ret faldefærdig bolig på tvangsauktion og så sætte den i stand og sælge den igen, enten selv eller via en ejendomsmægler.

Du kan være heldig at finde ret faldefærdige boliger på tvangsauktioner meget billigt, sørg blot for at undersøge huspriserne i det området meget nøje inden du køber samt ca. liggetider på huse til salg.

Tidligere har der været rigtig mange penge at tjene på den måde og det tror jeg faktisk stadig der er hvis du er tålmodig med hvilken ejendom du køber og hvis du arbejder hårdt og hurtigt så boligen kommer i flot stand så hurtigt som muligt.

Der er helt sikkert 1.000.000 andre ting du kan lave, men det var da et bud :-)

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 23:02

Hej Brian :-) Super fedt at du skriver.

Jeg følger jævnligt boligmarkedet og et par gange om ugen kigger jeg om der er kommet nye interessante boliger.

Helst ikke for langt fra Århus da det helst skulle være nemt at komme ud og renovere i tide og utide (Helst også i et område hvor lejepriserne er højere end værdien for den réele bolig).

Perfekt vil være en bygning på 500 m2 som kunne ombygges til 6-7 lejemål.

Men sidder jeg og lægger budget for sådan et projekt bliver lejepriserne urimelig høje hvis det skal kunne rende rundt kontra de 

udgifter jeg vil stå med. 

De fleste som driver denne form for indtjening købte boligerne for 10 år siden til en slik.

Den dag idag har de så ren indtjening. Men det kan jo desværre ikke være tilfældet for os nye.

Måske overseer jeg et eller andet :-)

Venlig hilsen Martin

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 23:23

Hej Martin

Det er kun rart hvis vi Aminoer kan hjælpe hinanden med gode ideer :-)

Var det mig, ville jeg starte med et alm. faldefærdigt parcelhus som blev købt via tvangsauktion og så sætte det istand. Som jeg ser det er der flere fordele ved at starte på den måde:

1. Førstegangsinvesteringen er noget lavere end ved at starte med en større bygning og lave den til lejemål.
2. Indtjeningen kommer på en gang når huset bliver solgt så du hurtigere får frigivet likviditet. Så har du både de penge du startede ud med samt fortjenesten at arbejde videre med.
3. Evt. bank er nemmere at overtale til en mindre investering til at starte med, og så bliver det lidt nemmere at få dem til at udivdde deres lån, når du selv har flere penge og har bevist at du kan finde ud af at tjene penge.
4. Du får noget erfaring og får lavet nogle bomemrter der er til at hente ind fordi selve beløbet er mindre
5. Du kan få forhandlet bedre priser på materialer når byggemarkederne kender dig. Så derved bliver dine materiale priser billigere når du på et tidspunkt går igang med et større projket.

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)