Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slip for mellemmand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg vil til og start en webshop med spil. Kan man ikke købe direkte fra producent. Så man slippe for mellemmand
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 10:59

Det kan du sagtens, men du skal nok regne med at skulle aftage en hel del i forhold til en grossist.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00

Hvis producenten syntea at det er en god idé - ja.

Gå direkte til de produceter, hvis spil du vil forhandle, og spørg.

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:35

Hvis det er konsol- og PC spil vi snakker om, så har EA f.eks ingen interesse i at handle med personer som køber for under 50.000$ af gangen.

Dernæst kan du lige få et par guldkorn hvad jeg har lært af sælge PC og konsol spil.

- Du tjene ca 15-25 kr nyere udgivelser (før moms og skat) hvis du er heldig. Du kan også være heldigt at sælge ældre spil med højere fortjeneste, men de sælger ikke i samme omfang som nye spil. Det gode ved gamle spil er at de ikke rigtigt falder i værdi :-)
- Kan du ikke modtage nye udgivelser hjem, så folk kan have det på releasedatoen, så lad vær' med at købe en ordenlig stak hjem, med mindre du kan sælge det meget billigt. Vent til spillet falder i pris.
- Hold dig væk fra spil hvor der følger hardware med, der er for meget RMA på det, og det koster dyrt i porto.
- Stabile spil webshops som Coolshop sidder solidt på markedet, og de har prisgaranti. Folk har en tendens til at købe hvor de plejer, og de er særligt suspekte for webshops som ikke har noget omdømme..
- Pricerunner (og/eller evt spilpriser.dk) er et must at have. Men det koster kassen :/
- Trustpilot er et must for de første 6 måneder, derefter kan det passe sig selv. (Også enormt dyrt set i forhold til avancen på spillene)
- Vi købte vores varer i England, men den engelsk pund steg med 1 kr fra da vi åbenede til vi lukkede, og kostede efterhånden hele vores avance på de nye udgivelser, og vi fandt aldrig rigtigt nogle gode alternativer.

Så kort fortalt, omkostninger vs indtjening er en pain in the ass hvis man KUN sælger spil. Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men du skal have en genial plan i lommen :)

Fifa 13 £24.95 <- Det sidste tilbud jeg har fået på FIFA13 til PS3. Minimum order er 100 stk (på kryds af flere titler). Jeg har en anden grossist som sælger i mindre mængder, hvis du vi have den sidste nye prisliste at tjekke ud, så send mig en besked. Men spillene bliver lidt dyrer af det.

Ellers så tjek http://www.thewholesaleforums.co.uk/ ud. De har en spil kategori. Man skal dog være lidt kritisk derinde :)

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)