Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man sælge bander reklamer for?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/11/2006 9:23:26 AM Forfatter: CBW Jeg kan godt forstå at I som banner køber er interesseret i kun at sælge pr leads, og som Haurum også siger får i en masse gratis PR da i bliver kendte uden i nødvendigvis betaler noget for det. Hvis jeg skulle købe banner ville jeg nok forsøge at købe dem på samme måde, for det er en 100% fordel for dig som køber en bander. Hvis vi vender bordret rundt er det ærligt talt ikke særligt optimalt for en banner sælger at indgå en sådanne aftale. - vores intjening er helt og aldelse afhænige af hvor salgbare dine produkter er hvilket i bund og grund er os ganske uvedkommende. Tror sku ikke du kan købe en ligende annonce i et trykt medie. - vi har ingen styr på, andet end det køber oplyser os om, hvad vi tjener på det bander. Alt kan styres og manipuleres - ikke at i på giv1bud kunne finde på det, men er det er som at sætte ræven til at vogte gæs ? - vi kan på ingen måde lægge et buget over vores intægter. Det kan vi heller ikke ved afregning pr klik men det kan vi pr mdr. - vi kan risikere at have en banner liggede i fx 1md uden at tjene 1 kr på det selv om vi har sendt masse af potientielle kunder over på siden og da det jo så langtfra sikkert at de køber først gang de er på side, og der med gå vi glip af vores indtægt. Det er muligt at banner reklamer pr leads er smart men jeg tror nu næppe det er den mest udbredte måde at sælge bander på. Jeg kunnne godt forstille mig at netop et firma som giv1bud.dk der nok har utroligt mange der bare surfer rundt og kigger uden at købe noget har glæde af at købe banner på den måde. De firmaer vi fortrinsvist henvender os til er mobil forhandler, teleselskaber, unlock firmaer, elektronik forhandler mm. Vores bruger er fortrinsvist unge i alderen 15-25 og abselut flest mænd. De fleste ved meget om mobiltelefoner, computer, kamera, mp3 osv . Det betyder vi har egentligt samlet en ret fokuceret kunde gruppe hvis man har produkter der falder ind i dette kunde sektment. Dvs antal klik der for annoncøren fører til et egentlig slag er større end hvis det lægges på en portal med større spredning af kunde sekmentet.

Kære Christian

Du lever i fortiden. Du kan nemt få 3. parts leverandører til at evaluere performance, så der ingen tvivl er om hvor meget der er solgt. Jeg kunne ikke drømme om at købe pr. eksponering eller pr. fast pris, jeg vil betale pr. klik eller pr. lead/salg. Og afregner vi pr. klik, kører jeg en test på 1 dags tid og hvis der er penge i det for mig, så fortsætter jeg, ellers ikke.
Det samme kan du gøre med affiliate. Du kan som site køre en test på f.eks. en dag og hvis du tjener gode penge på det, så fortsæt, hvis ikke skifter du bare annoncøren ud.
En portal jeg var med i en gang, fik 1.000 kr. pr. person der deltog i konkurrencer og samtidig accepterede at bliver ringet op af en sælger. De havde en venteliste af annoncører der ville være med og på bare et nyhedsbrev, kan jeg huske at vi fik små 200 sign ups...
Ville du sige nej til sådan en aftale?

Dbh Martin
 
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin> det er du selvfølgelig ret i men hvis ikke sælgeren sel tror på at han kan sælge sine vare, hvorfor skulle jeg så tror på det, og spille tid på om det så er muligt eller ej.

Et eksembel.

Et bander der koster 1000 kr pr md. generer 5000 klik eller 20 øre pr klik

en forhandler der vil købe reklame pr leads vil betale 25 kr pr leads det svare til at han selv mener at han sælger mindre en 40 enheder pr mdr pga af den banner.

virksomhede vælger vel den rekalme som de mener de får mest mulig ud af for færreset mulig penge dvs i ovenstående eksembel regner de med at de sælger mindre end pr hver 125 klik

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kender jeg ikke ret meget til giv1bud.dk og hvordan de køre deres forretning, men nu bruger jeg dem som eksembel da de selv har postet i denne tråd

Hvis jeg sætter et bander om for giv1bud.dk hvordan funger den tælling af leads så. Er det her rigtig forstået?

Hvis en bruger trykker på et bander og kommer ind på siden - får jeg ingen penge

Hvis en bruger trykker på et bander og kommer ind på siden og byder på en aktion får jeg ingen penge.

Hvis en bruger trykker på et bander og kommer ind på siden byder på en auktion og vinder denne får jeg 25,-

Hvis en bruger trykker på et bander og kommer ind på siden kigger sig omkring og smutter igen, næste dag går ind igen (uden at bruge mit banner) og byder på en auktion så få jeg ingen penge.

Hvis en bruger trykker på et bander og kommer ind på siden kigger sig omkring og smutter igen, næste dag går ind igen (uden at bruge mit banner) og byder på en auktion og vinder denne får jeg ingen penge

Er ovenstående korrekt forstået eller hvordan sælger man pr leads?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke for at være krakilsk, men kan vi ikke blive enige om at kalde det for "Bannere" og "bannerreklamer" ?

Dbh Martin
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

 
Nu skal vi lige være enige om, hvad leads er. I vores forretning afregner vi efter oprettet bruger og ikke salg e.lign. og du skal være oprettet for at kunne byde. Så vi betaler pr. "interesseret"  og ikke faktisk køber og hvis vores "produkt" ikke er godt nok, kan man bare, som viceværten skriver, droppe banneren
 
En anden misforståelse. Vi elsker faktisk at betale "gode penge" også noget mere end kr. 5.000,- hvis bare vi får value for money
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad mig lige slå fast jeg er ikke uenig med jer (Martin og Karsten) at hvis jeg skulle købe reklamer vil jeg da også syntes det var fint med afregning pr salg eller oprette bruger som jeg kan forstå der afregnes på.

Nu er reklame om man taler om banner, anoncer i div aviser mme eller tv reklamer jo andet en kun det endelig salg. Meget reklame går på et brand eller vare mærke, hvor annoncøren ønsker at få printe et spc varemarke eller budskab ind i forbrugerens bevidsthed - det kender vi vidst alle.

Denne eksponeringe som folk ser og efter mange gentagelser husker, betaler virksomheder jo store summer for i div andre medier - hvorfor skulle jeg forærre dette væk ?

Martin var inde på at de forhandler/annoncører der ikke kaster noget af sig skal naturligvis ud igen så andre kan komme til. Det er jeg ikke uenig i, men fx i den brance jeg henveder mig til er den primære annoncør målgruppe vel 100-150 firmaer.

Jeg kunne godt forstille at en fx en forhandler der har en banner ville blive negativ stemt hvis vi efter 14 eller 30 dag sige desværre vi kan ikke have dine banner liggende da det ikke giver nok for os. Han vil næppe være int. i en anden gang at få et banner op.

Til Karseten> Er det rigtigt forstået at det system i bruger betyder at hvis en preson klikker ind på jeres side via banner og måske kommer på besøg 2,3 eller flere gange før han finder noget han vil byde på, og først opretter sig der, han genere ikke intægt til den der sælger banneret han kom oprindelig ind på siden med?

Det er fint nok at i gerne vil betale fx 5000 hvis i får value for mony under forstået at i så skal have 200 nye bruger + al den gratis eksponering dette med fører - så er vi da slet ikke uenig det ville de fleste vel gerne?
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

det er rigtigt forstået. hvis brugeren først opretter senere og i dette tilfælde er gået direkte på, tilfalder der ikke nogen betaling til affiliate.

mit eksempel med kr. 5.000,- har du misforstået. Vi betaler ofte mere end nævnte beløb pr. mdr., men kun fordi vores affiliate har generet flere oprettede brugere fx. 300 x 250 = 7.500, andre mindre interssante/besøgte website modtager noget mindre. det varierer meget. Fælles er dog, jo større site des mere må vi betale, men heldigvis med glæde! Vi lever af gennemførte handler og ikke antal besøgende. En traditionel forretning kan heller ikke leve af "osere". Kunden skal, også på nettet, igennem kasseapperatet

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/11/2006 12:27:40 PM Forfatter: CBW Lad mig lige slå fast jeg er ikke uenig med jer (Martin og Karsten) at hvis jeg skulle købe reklamer vil jeg da også syntes det var fint med afregning pr salg eller oprette bruger som jeg kan forstå der afregnes på. Nu er reklame om man taler om banner, anoncer i div aviser mme eller tv reklamer jo andet en kun det endelig salg. Meget reklame går på et brand eller vare mærke, hvor annoncøren ønsker at få printe et spc varemarke eller budskab ind i forbrugerens bevidsthed - det kender vi vidst alle. Denne eksponeringe som folk ser og efter mange gentagelser husker, betaler virksomheder jo store summer for i div andre medier - hvorfor skulle jeg forærre dette væk ? Martin var inde på at de forhandler/annoncører der ikke kaster noget af sig skal naturligvis ud igen så andre kan komme til. Det er jeg ikke uenig i, men fx i den brance jeg henveder mig til er den primære annoncør målgruppe vel 100-150 firmaer. Jeg kunne godt forstille at en fx en forhandler der har en banner ville blive negativ stemt hvis vi efter 14 eller 30 dag sige desværre vi kan ikke have dine banner liggende da det ikke giver nok for os. Han vil næppe være int. i en anden gang at få et banner op. Til Karseten> Er det rigtigt forstået at det system i bruger betyder at hvis en preson klikker ind på jeres side via banner og måske kommer på besøg 2,3 eller flere gange før han finder noget han vil byde på, og først opretter sig der, han genere ikke intægt til den der sælger banneret han kom oprindelig ind på siden med? Det er fint nok at i gerne vil betale fx 5000 hvis i får value for mony under forstået at i så skal have 200 nye bruger + al den gratis eksponering dette med fører - så er vi da slet ikke uenig det ville de fleste vel gerne?

Kære Christian

Det er fint at du vil sælge branding, det er bare en smule op ad bakke. Hvis du ser hvor der typisk er den slags reklamer, er det i prominente medier. Der er ikke meget branding i at placere et banner på jeres site, da det ikke giver nogen merværdi. Men viser jeg mit banner på TV2, Berlingske Tidende etc. er det en anden sag. Du har en super "op ad bakke" sag hvis du tror at du kan leve af at hjælpe virksomheder med at forbedre deres brand på et forholdsvis nystartet site. Så glem du alt om det og se hvad du så kan hjælpe dine kunder med.
Jeg vil foreslå at du beholder dine Google kampagner og supplerer med noget www.adbrite.com etc. og så forøvrigt ikke bruger mere tid på den sag. Så får du overskud til at vækste jeres site og få nogle flere besøgende og hvem ved, det kan være at i en dag sidder med et site som folk rent faktisk gerne vil læne sig op af...

Dbh Martin
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du/i skal vælge at tage betaling pr. klik eller lead.

Der findes mange udmærker programmer hvor du kan oprette forskellige kampagner for forskellige bannere og brugere.
Hvis i finder nogle annoncører som har produkter indenfor jeres målgruppe, så giver det helt sikkert en god klik/lead rate, og kan give et pænt afkast.
Det gælder bare om for jer hele tiden at optimere de bannere som i bruger til at reklamere på jeres site, modtage fx 3-5 forskellige bannere fra en annoncør, kør dem i et rotations system i nogle dage, og se så på statistikken hvilke der giver bedst. Så sletter du de andre bannere og kører videre med de gode. Ved at gøre dette får både i og jeres annoncører noget ud af det.
Husk at udskifte bannere en gang imellem, da i sikkert har flere returning users, gider de helt sikkert ikke trykke på det samme bannere flere gange.
 
Invester så alt overskuddet i at udvikle og reklamere for jeres site, evt. også ved brug af bannerreklamer på andre sites klikbetaling på andre sites, eller hvis i har nogle gode "venner" med nogle store sites, så kan i godt betale en fast pris, især hvis det er på et site med jeres målgruppe, da antal klik og jeres faste pris så kan divideres finder i hurtigt ud af om det kan betale sig for jer.
 
Derefter, ja så ved man jo aldrig hvad der kan ske. udvikle evt. nogle andre sites, fx med salg af mobiltelefoner, og reklamer for det site på jeres forum, det er jo super billig reklame for jer!!
 
Håber i kan bruge det til noget.
 
Du spurgte desuden om prisen på det banner der i forvejen er på jeres site. En fast pris vil jeg mener ligger på en månedspris der svarer til 1 kr. pr besøgende pr dag, dvs i har 1300-1400 besøgende om dagen nu, så kan i kræve 1300 - 1400 om måneden, mindst. dvs en eksponerings pris på ca. 3.3 øre.
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

Det var et godt indlæg det vil jeg bestemt tage til efterretning
Side 3 ud af 3 (30 indlæg)