Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man sælge bander reklamer for?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har sammen med en kammerat lavet en hjemmesiden for godt 6 mdr siden. Vi (syntes vi selv) har ganske godt fat i det vi beskæftiger os med og har gennem hele perioden haft god vækst i side åbninger og besøg på siden.

Vi startede i slutninge af nov på at lægge googel ads op, for at se hvad det kunne bringe af intægter da det jo ikke er gratis at drive en side.

Googel ads er godt på den måde at man ikke har noget besvær, med at sælge og fakture bander reklamer, men er det også det optimale mht intjening.

Siden der kan ses i min signatur har gennem de sidste 2-3 mdr haft vækst rater på 15-20% pr md. og vi har nu ca 1300 -1400 ip adresser og 20-30.000 sideåbninger pr dag.

Hvad vil i mene man kan forlange for en bander reklame på en side som min, dels top bander som den der er der nu ( har firmaet fået ude beregning som forsøg ) samt evt bander reklame i højre side fx 120 x 240 pixel
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 
Jeg ved ikke noget om priser på den slags, men da jeg nu er her vil jeg da foreslå at i starter med at kalde det Banner istedet for "Bander".  Man kan faktisk godt sælge Bandereklamer, men det er så i forbindelse med idrætsklubber.....
 
mvh Ole
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Beklager det er selvfølgelig banner reklamer jeg mener - men mon ikke også man kan forstå det ud fra trådens indhold ?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Joda... Man kan sagtens forstå... Når jeg kan, kan alle [:0]

mvh Ole
 
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Mht bannerreklamer, har jeg lignende erfaringer fra tidligere.
Som udgangspunkt kan det være en god ide at indgå en aftale med en medie bureau, der håndterer alle jeres bannere.

De kræver en hed del sidevisninger før de vil acceptere det, men har i virkelig 20-30.000 reelle sidevisninger om dagen, burde det ikke være noget problem. De kræver typisk at der der er garanteret et vist antal visninger dagligt.

MEN - når i laver en sådan aftale, så være sikker på at det ikke er en eksklusiv aftale, da i ellers ikke vil være i stand til at ligge andre kampagner på.

I kan selvfølgelig også styre det selv, men erfaringer siger at det er et ret omfattende arbejde. Dog er der langt højere profit hvia man styrer det selv, men langt mindre kundegruppe.

Prisen afhænger jo helt af hvordan i afregner. Er det pris pr visning, pris per klik, pris pr lead, pris pr salg mm - evt en kombo af disse?
Samtidigt er det MEGET afhængig af hvor bannerne er. Er de fx en banner som en Nokia telefon, i en nokia debat, kan prisen sættes en del højere.

Se evt hvad i kan få ud af mediebureauerne, og gang op med 2-3 stykker hvis i sælger selv.

En mellemting er firmaer som tradedoubler, brabd2brand mm, som er lidt en kombo af ovenstående. De er lette at komme i gang med, i bestemmer selv bannerne - men priserne er faste, og oftest responsorienteret.

Håber det gav lidt stof til eftertanke.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores side åbninger svinger naturligtvis om og ned alle ugens dag, men vores gennemsnit ligger det område.

Et forum som det jeg driver eller Amino for den sags skyld genere at relativt højt antal side åbninger i forholdt til andre typer hjemme sider. En bruger kan hurtigt åbne 10 - 20 forskællige tråde og hvergang man vender tilbage til forsiden er det også en side åbning dvs 20 tråde giver mindst 40 side åbninger og så går det jo hurtigt der op ad.

Vi har overvejet at bruge et reklame bureau men som du selv er inde på tager de mellem 50-70% intægten for dette arbejde. I og med vi ikke har flere banner reklamer vil vi selv sælge og styre dette - i hvert tilfælde i starten.

Så er der hele diskutionen omkring hvordan man så skal afregne, som du er inde på er der flere muligheder. Jeg hælder lidt til et månedeligt fast pris for banneren da det med at sælge pr klik hurtigt kan blive dyrt for butikken der annoncere. Med en månedelig ydelse for de en fast pris, og de ved hvad de har af forholde sig til.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Synes ikke du skal ''nøjes'' med fast månedligt beløb - det er lidt at skyde sig selv i foden. Lav det sådan at når det går godt for annoncøren, går det godt for jer. Win-win.

Vil foreslå dig at lave en kombination, et fast månedligt beløb - afhængig af forum, banner, placering mm, kombineret med et beløb for hvert klik (husk at aftale et evt max med annoncør, så der ikke efterfølgende opstår uenigheder). Det er let at spore, og fakturere.

Har i ikke selv programmet til at styre jeres kampagner mm, kan jeg varmt anbefale Banman Pro - det kan alt det man har brug for - og lidt til. http://www.banmanpro.com/

Og ja - bureauer tager typisk 50% af indtægterne, men som altid er 50% af 10.000 kr, bedre end 100% af 0 kr
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det jo ikke sådanne at den evt mdr banner reklame pris skulle være uændret ud i al fremtid, det vil jo være naturligt at efterspørgelse hænger samme med pris - så har vi for lidt reklame mulighed i forhold til køber, og ja der måske var vente tid på at få en reklame op, ville vi nok juster prisen en anelse op.

Men som nye i den brance vil vi heller lægge os lavt og får solgt nogle reklamer end at sætte prisen for højt og ikke sælge noget.

vi har jo også den mulighed som vi i øjeblikket benytter med googel ads der ud over at vi tjener lidt også har fået os til at stige inde på søge resultatter inde på google.

Faktisk hvis man søger på mobil-forum for danske sider tro jeg vi ligger på 4-5 plads og hvis man bare skriver mobil forum ligger vi på en 7-8 plads men stadigvæk på første side.

I det hele taget betyder googel utroligt meget ca 1/2 af vores reg. bruger finder os via googel.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig altid en god ide at starte lidt lavere prismæssig, for at vise velvilje, og samtidigt vise annoncøren at man tror på et fremtidigt arbejde.

Hvis så fremt annoncøren får 200 ekstra salg fra sin shop, via jeres banner mm, kunne jeg dog ikke forestille mig at det skulle være et problem.

At finde sig egen værdi er altid en bugger, men ingen grund til at underbyde sig selv. Det gør det også langt sværere fremover at hæve prisen til realistisk niveau.

Husk forresten at være kritisk med bannere, og vejled kunden.
En primaplacering, max ekponering mm, kan falde helt til jorden, hvis banneret er uprofessionelt og ikke resulterer i salg.
Så får kunden opfattelsen af at det er jeres side/mediet der fejler, selvom det reelt er kunden der ikke har gjort arbejdet godt nok.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal måske tilføje at vi med reklamer banner kommer til at konkurrere mere direkte med vores store konkurrent, der driver deres sider meget proff. og har været på markedet i end del år. (de har fastansat personale osv)

Vi har tilgengæld den stor fordel at vores omkostninger storset beløber sig til server udgifter, og i og med det jo er et fritids projekt er vi ikke på samme måde afhængeige af at få et tjent et vidst antal kroner pr mdr som vores stor konkurrent har. Derfor kan vi tillade os ikke at "presse citronen" og give vores annoncøre relativt meget for deres penge. I bund og grund er det de samme annoncøre vi hendvender os til.

Dermed ikke sagt at vi ikke vil tjene penge, for vi vil gerne udbygge og forbedre siderne - og det koster altsamme, men vi har det er ikke som en priotet der overskygger alt andet.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)