Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man sælge bander reklamer for?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt følge dig, men mener at du tænker for småt, og sætter dine egne unødvendige begrænsninger.

Kender godt din konkurrent - og i kører begge på standard systemer. Hvem der kører på hvad osv er ikke afgørende - der er antallet af sidevisninger og unikke brugere.

Har selv drevet en af Danmarks største mobilsider tidligere (solgte den ), og alle erfaringerne vi fik den gang, var at vi generelt tænkte for småt, og ikke udnyttede det potentiale vi havde. Lad nu være med at gøre det samme

Vores startede som en ide på en serviet i kantinen (klassisk) og pludselig var det en go'' forretning. Tror det er det samme sted du står nu.

Begynd evt at overveje en fremtidig stratigi, sæt nogle mål op og lav en handlingsplan.

Tror du kan få mere ud af mobil-forum.dk end du selv er klar over.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har ret lang hen ad vejen, vi startede ved en tilfældighed, og havde du spurgt mig for 8 mdr siden havde jeg ikke selv troet at vores side kunne være en mulighed.

Hverken min partner (og medejer) har beskæftiget os med reklame salg, eller driveen side frem til det punkt hvor vi er nu.

Det er svært for os at selv vuder hvad potientale vi har i fremtiden, og har derfor valgt at læge en forsigtig vudering - heller det end at overvuder os selv.

Vi har et generalt indtryk bla gennem vores bruger, at de syntes siden funger fint og at de er glader for vi har lagt det arbejde i det vi har. Men der fra og så til at vuder hvad en realistisk pris er for et banner er langt. Vi kender priserne på hvad vores konkurrent får for deres bander reklamer, men de har jo et bedre brand, og har været på markedet i små 10 år hvor vi har 6-7 mdr.

Vi har dog sat os en primær målsætning, og det er at vi vil have de penge vi har investeret i projeket tilbage, så siden som minimum hviler i sig selv. Vi blev desværre nødtil at oprette et ApS i sin tid da vores konkurrent forsøgte at true/tromle os til at droppe projektet - efter vi oprette et ApS og de forstod vi mente det alvorliget stoppede den cikane. Det er heldigvis altsammen historie, men at oprette et aps og nogle af de tiltag vi har taget har kostet af egenkapitalen så den vil vi gerne have op igen på det oprindelig niavu.

Nu skriver du foged at du havde en stor mobilside før hen, må jeg spørge hvad den hed?
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det må du da. Startede mobital.dk sammen med et par kammerater, og da den var på sit højeste havde den 350.000 registrerede brugere, og ca 8000000 sidevisninger om måneden.

Siden er efterfølgende kommet på nye hænder, med nyt koncept, design mm, og jeg har ikke længere noget med det at gøre, og den ret langt fra den ide vi startede med.

Jeres konkurrent har nok grebet det lidt forkert an i deres henvendelse, men det er nok lidt problematisk at det eneste der skiller jer ad er en bindestreg i navnet. Overvej evt at få varemærkebeskyttet navnet. I kan muligvis få domænet uden bindestreg på den måde. Men det skal i forhøre jeres advokat om.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg ikke hvor meget du ved og har fulgt med i vores siden, siden vi startede, men vi kunne ikke få navnet "mobilforum.dk" der var en anden ejer. valget faldt så på det vi har nu med binde strej. Problemer var så at domænenavnet uden bindestrej efterfølgende blev opkøbt af vores konkurrent med det formål at forhindre bruger at finde vores forum (det peger på deres egen side)

Vi har valgt ikke et gøre mere ved sagen end at opfordre dem til at sælge det til os, men det har der ikke være nogen interesse i. Om vi på et tidspunkt laver en domæne klage sag ud af det ved jeg ikke, men det er bestemt ikke umuligt og jeg tror vi har en god sag, da deres formål med domænet udelukkende er at cikanere os.

Men nu hvor vi begynder at gøre mere ud af at sælge banner reklame bliver konkurrencen nok skærpet yderliger
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, havde set finten med at jeres konkurrent har købt det andet domænenavn uden bindestreg.

Og derfor bør i straks varemærkeregistrere jeres navn. Hvad hedder jeres firma?

Hvis jeres konkurrent har købt navnet forsætlig for at planke jer, får i uden tvivl domænet overleveret - så det er bare at gå lidt hårdere til dem. Tror i er lidt for eftergivende og lader jer styre for meget af jeres konkurrent.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores firma hedder mobilportalen ApS.

Det er muligt vi er for flinke - men vi var rimelige trætte af de diskutioner der var på det tidspunkt, vi ville bare helst passe vores nye forum, og have det op og køre.

Jeg forudser at vi nok får mere at høre fra dem inden for nærmeste fremtid og så må vi tage det med den domæne tvist op der.

Men alt dette er jo off topic, den bander reklame vi har midt på siden fra FAF hvad vil du/I mene den skulle koste pr månede med den trafik vi pt har?
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg må blande mig i debatten

Driver selv en website, hvor vi, som en del af vores markedsføring, køber banner plads på andre website( d.d. ca 1.300)
Vi har en fast regel. Vi vil ikke betale fast pris eller pris pr, klik, men i vores tilfælde alene pr. leads, som vi i vores system styrer via vores affiliate program. Fordelen for os er, at vi kan være ligeglade med hvor god vores affiliate påstår hans side er, da denne afregningsmetode er 100 % præstationsafhængig.
Denne afregningsform kan du finde på utallige website under Webmaster. Fast pris er/bliver fortid!
 
Vi betaler kr. 25,- pr. leads
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/11/2006 7:10:46 AM
Forfatter: Karsten Hansen-Nord

Hvis jeg må blande mig i debatten



Fordelen for os er, at vi kan være ligeglade med hvor god vores affiliate påstår hans side er, da denne afregningsmetode er 100 % præstationsafhængig.






Ulempen for webmasteren er at I får en masse gratis branding - desuden afhænger hans indtjening af at I kan finde ud af at lave et ordentligt banner, og at jeres produkt rent faktisk er noget værd. Selv har jeg kun kunder der betaler pr. visning.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan godt forstå at I som banner køber er interesseret i kun at sælge pr leads, og som Haurum også siger får i en masse gratis PR da i bliver kendte uden i nødvendigvis betaler noget for det.

Hvis jeg skulle købe banner ville jeg nok forsøge at købe dem på samme måde, for det er en 100% fordel for dig som køber en bander.

Hvis vi vender bordret rundt er det ærligt talt ikke særligt optimalt for en banner sælger at indgå en sådanne aftale.

- vores intjening er helt og aldelse afhænige af hvor salgbare dine produkter er hvilket i bund og grund er os ganske uvedkommende. Tror sku ikke du kan købe en ligende annonce i et trykt medie.

- vi har ingen styr på, andet end det køber oplyser os om, hvad vi tjener på det bander. Alt kan styres og manipuleres - ikke at i på giv1bud kunne finde på det, men er det er som at sætte ræven til at vogte gæs ?

- vi kan på ingen måde lægge et buget over vores intægter. Det kan vi heller ikke ved afregning pr klik men det kan vi pr mdr.

- vi kan risikere at have en banner liggede i fx 1md uden at tjene 1 kr på det selv om vi har sendt masse af potientielle kunder over på siden og da det jo så langtfra sikkert at de køber først gang de er på side, og der med gå vi glip af vores indtægt.

Det er muligt at banner reklamer pr leads er smart men jeg tror nu næppe det er den mest udbredte måde at sælge bander på. Jeg kunnne godt forstille mig at netop et firma som giv1bud.dk der nok har utroligt mange der bare surfer rundt og kigger uden at købe noget har glæde af at købe banner på den måde.

De firmaer vi fortrinsvist henvender os til er mobil forhandler, teleselskaber, unlock firmaer, elektronik forhandler mm.

Vores bruger er fortrinsvist unge i alderen 15-25 og abselut flest mænd. De fleste ved meget om mobiltelefoner, computer, kamera, mp3 osv .

Det betyder vi har egentligt samlet en ret fokuceret kunde gruppe hvis man har produkter der falder ind i dette kunde sektment. Dvs antal klik der for annoncøren fører til et egentlig slag er større end hvis det lægges på en portal med større spredning af kunde sekmentet.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/11/2006 8:25:32 AM Forfatter: Haurum
Dato: 1/11/2006 7:10:46 AM Forfatter: Karsten Hansen-Nord

Hvis jeg må blande mig i debatten

Fordelen for os er, at vi kan være ligeglade med hvor god vores affiliate påstår hans side er, da denne afregningsmetode er 100 % præstationsafhængig.
Ulempen for webmasteren er at I får en masse gratis branding - desuden afhænger hans indtjening af at I kan finde ud af at lave et ordentligt banner, og at jeres produkt rent faktisk er noget værd. Selv har jeg kun kunder der betaler pr. visning.


Ja men webmaster har også den fornøjelse at han kan vise bannere for produkter der giver ham penge, og lade dem der perfomer dårligt glide ud.

Dbh Martin
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)