Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso hvordan?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre en kunde, der åbenbart føler stor modvilje mod at betale.

Derfor lige et par spørgsmål om rykkere og evt. inkassosag

Skal rykkere sendes anbefalet - eller kan et almindeligt brev plus evt. e-mail med samme indhold gøre det?

- SKAL man eller KAN man pålægge gebyr og renter til rykkere?

- Med betaling ti dage fra dags dato mener man da fra i dag (hvor brev er skrevet) eller fra den dag, hvor debitor får brevet?

-  En inkassosag kan standses, ved at debitor gør indsigelse (fx siger, at det, han fik, ikke var som forventet). Men kan han virkelig standse processen, når først den er gået i gang,selvom han ikke er kommet med indvendinger, da han fik første og anden faktura? Eller har han en frist til at komme med indvendinger? (Det skal tilføjes, at debitoren kom med den indvending, at han ville se arbejdet igennem - det havde han dog allerede haft flere uger til - hvortil jeg svarede, at det som udgangspunkt var o.k., men at jeg skulle have en dato - dette svarede han aldrig på).

Tak for jeres tid :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er nok at sende breve almindeligt. Ifølge retspraksis er en kopi af brevet nok som dokumentation for afsendelse og modtagelse.

Det er ikke et krav du opkræver rykkergebyr. Hvis du opkræver rykkergebyr(maks 3x100kr.) skal der være 10 dage mellem hver rykker.

En berettiget indsigelse kan stoppe en inkassosag, så debitor f.eks. ikke kan registres i rki og debitorregisteret, men sagen kan stadig bringes for retten.

Hvis debitor har accepteret gælden i f.eks. en e-mail, kan debitor ikke gøre indsigelse.

Du kan læse mere på: http://www.startvaekst.dk/inkasso

Mange bruger http://www.hornskovvindberg.dk/ til inkasso og småsager.

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 54
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:27

Hvis du føler det er et problem du kan komme ud for i fremtiden ville jeg blot søge efter inkasso virksomheder på google.

Er flere gange blevet kontaktet af inkasso virksomheder som tilbød deres ydelser og flere af dem tilbød til ren provision,

har oplevet at de blot pålægger forbrugeren deres betaling.

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Hej Marianne Jeg arbejder for danmarks største og mest succesrige inkasso firma xxxog vil meget gerne hjælpe dig mit nr er xxx Giv mig et kald lige meget hvornor :) Mvh Mathias hornskov xxx

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

NumberOne:
Hej Marianne Jeg arbejder for  inkasso firma xxx og vil meget gerne hjælpe dig mit nr er  Giv mig et kald lige meget hvornor :) Mvh xxx inkasso

Ja det er vi ikke i tvivl om at du gør... Det er så rigtig flot gået at du opretter tråde i stort set alle forumerne herinde hvor du først foregiver at at have penge til gode, og senere nede i tråden foregiver du at have fået kontakt med H V inkasso, som du så anbefaler på det varemeste... rigtig flot form for markedsføring.. (som iøvrigt er i strid med markedsføringsloven)  FLOT  FLOT  FLOT

EmbarrassedIck!Skype-Puke

NumberOne:
Vil gerne høre andre der os har med dårlige betalere og gøre sådan i øjeblikket om de har nogle små fif

Der ikke vedrører inkasso firma , advokat , og ligende har intet respekt for dem der snyder , men er ikke meget for at sende andre efter dem der skylder mig penge

tror der nogle der har det på samme måde vil gerne høre hvad i gør og hvor mange dårlige betalere i har før i har fået nok og så får hjælpder må da være en grænse ??? Mvh vvs fyren

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:43

Hej David,

5 Stjerner herfra, godt observeret - den havde jeg ikke lige set.

Lettere kikset må man sige...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53

Ja, det var så sidste gang jeg har linket til det firma. En skam mit indlæg ikke længere kan redigeres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Maler:
Lettere kikset må man sige...
Ja total kikset - og ikke første gang - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Også massr af stjerner herfra - godt set!

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 19:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja man burde kunne forvente mere af "danmarks største og mest succesrige inskasso firma" 

Det er sindsygt dårlig stil og ja vi ved jo alle at en sådan virksomhed, er lukket inden næste regnskabsår. Jeg håber blot at de ikke når at stjæle penge, fra alt for mange firmaer inden de lukker.No

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)