Der ligger mange study's omkring click distribution frit tilgængelige på nettet. Du kan læse en artikel om det her - den er godt nok fra 2010, men mon dog folks click vaner har ændret sig synderligt siden da? Tag dog forbehold for, at call to action's i dine title og descriptions, rich snippets osv, kan ændre en del på resultaterne. |
Faktisk var "Smykker webshop" egentlig heller ikke med på listen over de søgeord vi ønskede optimeret efter, men den kom bare med som en lille "bonus", vi er udmærket klar over den ikke giver ret mange besøgende.Så der er altså ikke optimeret direkte efter dette. Men ville bare nævne den med, da den jo også havde givet et "top-10" resultat :)
Der er Google Analytics på vores side, og vi kan ud fra det se at vores besøgstal, og også vores salg er steget på de seneste måneder, i forhold til samme måneder sidste år. Det skyldes til dels at vi har meget fokus på at udnytte de sociale medier (facebook og blogging) og vi tager også ud på messer/markeder osv. Men SEO'en har helt sikkert også haft en stor del at sige.