Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor sprog - hvem kan oversætte?...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg er selvstændig og har været det i nogle år. Jeg har brug for at få oversat noget min revisor har forklaret mig i en mail.

Har afleveret budget til bank, da jeg ønsker at få en højere kassekredit. Men dette fik jeg blankt nej til ( har en på 25000 kr ) men vil gerne hæve den til 50000 kr.

Da jeg i mit firma, har en del udlæg og udgifter inden jeg fakturere mine kunder. Så min likviditet bliver ikke optimeret. Endvidere topper mit firma fra marts - december - da det er meget sæson præget. Så jeg har nogle måneder med minimal indtjening og der får jeg brug for min kassekredit.

Banken fik mit regnskab og der fremgår det fra min revisor flg:

I virksomhedsregnskab 2011 står kr. 734.544 som regulering/hævet privat. Dette skyldes bl.a. regulering i aktiver og passiver i 2010/2011 (debitorer, afskrivninger m.v.). I 2010 har du hævet privat kr. 388.655 (incl.skat). Det er egenkapitalen ultimo årene som regulerer tallene. Du betaler også skat af indtjeningen i begge år 2010 og 2011, så det svarer nogenlunde til, at du privat hæver ca. kr. 250.000. Dette svarer ligeledes budget 2012.

HVAD?

Ud fra dette, så skulle jeg ha hævet privat 734.544 kr i 2011 - det kan umuligt passe, da jeg kun har indtjent halvdelen? Nu ser det jo ud som, at jeg har haft et kæmpe forbrug privat og ud fra det giver banken sit nej!

Dette forstår jeg bare ikke. Ydermere arver jeg en stor sum penge - så mit privat forbrug og hævning i firmaet er minimalt netop i 2010/2011.

Jeg oplever også, at jeg skal betale SKAT konstant retsstat og mer skat osv. tror jeg har betalt for meget i SKAT. Hvordan kan man finde ud af dette og hvordan får jeg et totalt overblik over min virksomhed og kommer til bunds i dette.

Kan ikke gå til min revisor med dette... Så håber virkelig på jeres hjælp !!!

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14

Det lyder jo surt at ha en revisor og betale ham, og hvis man så ikke er med på hvad han skriver, så kan man ikke gå til ham, og tror han lader dig betale alt for meget i skat. I teori kan det jo være tilfældet, men der er ikke noget af der står her, der lige kan forstås uden regnskab. Han skriver jo ikke 734.544 som privat hævet, men som regulering/hævet privat og forklarer at der er en regulering i aktiver og passiver i 2010/2011 (for 2010+2011) - hvilket ikke siger mig noget uden mere forklaring, men der kan ha været afskrevet forkert tidl eller debitorer være forkert behandlet siden der sker en regulering. Så står at du inkl. skat? har hævet 388.655 OG så laver han en ca beregning som siger, at det samlet svarer til at du har hævet 250.000 kr i 2010 og 2011 OG at det svarer til budget for 2012 - hvilket vel er det tal banken må bemærke, som dit forbrug fra firmaet. 

Sproget virker jo bestemt som en besked til dig og ikke tiltænkt som materiale til banken. Enten stoler du på din revisor og får ham til at forklare det du ikke forstår, så du bliver tilfreds, eller skifter revisor. 

Du skatter ikke af dine hævninger (med mindre du kører VSO) men af dit overskud, og her kan de reguleringer fra 2010/2011 sagtens ha udløst skat, som revisor skriver. Dine hævninger har som sådan ikke noget med din skat at gøre, det kan jo være banklån du hæver, det er kun dit resultat som afgør skatten - så også din skattefrustration vil være meget vanskelig at forstå uden at kende regnskaber og alt i detaljer, specielt de der reguleringer, så igen - ha tillid nok til at du hører den revisor du betaler, eller skfit

Held og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

forum72:
Banken fik mit regnskab og der fremgår det fra min revisor flg:

I virksomhedsregnskab 2011 står kr. 734.544 som regulering/hævet privat. Dette skyldes bl.a. regulering i aktiver og passiver i 2010/2011 (debitorer, afskrivninger m.v.). I 2010 har du hævet privat kr. 388.655 (incl.skat). Det er egenkapitalen ultimo årene som regulerer tallene. Du betaler også skat af indtjeningen i begge år 2010 og 2011, så det svarer nogenlunde til, at du privat hæver ca. kr. 250.000. Dette svarer ligeledes budget 2012.

Dette lyder som noget kaudervælsk (læs: uforståeligt), idet det ikke giver nogen mening.

Du må få en bedre forklaring og redegørelse for, hvad regulering i aktiver og passiver i 2010 (debitorer, afskrivninger) omfatter.

Det er en mulighed, at reguleringen er korrekt, men den burde måske figurere som en "regulering til kapitalkonto primo", således du som indehaver har en mulighed for at identificere og godkende dit privatforbrug.

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Skift revisor med det samme!

Det giver ikke nogen mening - kan du ikke selv forstå det, kan din bank heller ikke (for det meste :-))

/Søren

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:52

forum72:

Jeg oplever også, at jeg skal betale SKAT konstant retsstat og mer skat osv. tror jeg har betalt for meget i SKAT. Hvordan kan man finde ud af dette og hvordan får jeg et totalt overblik over min virksomhed og kommer til bunds i dette.

Du bør få en uvildig revisor til at kigge på dit bogholderi/regnskab, og hvis der er grundlag for at tro, at regnskabet er forkert, så bør det tilrettes, så det stemmer.

Hvis du har en omsætning på ca. 350.000 kr., så lyder det mærkeligt, hvis du skal betale meget i skat.

Dine private hævninger i firmaet påvirker ikke umiddelbart din skat, da du beskattes af resultatet, hvis du driver en almindelig enkeltmandsvirksomhed.

Som Tonny skriver, så bør du kunne genkende tallet for private hævninger i dit regnskab, og eventuelle korrektioner af debitorer og afskrivninger bør ikke lægges ind som en privat hævning, med mindre du reelt har stukket pengene fra debitorerne i dine private lommer.

Mit råd er, at du får en uvildig revisor til at løbe dit regnskab igennem. Du er velkommen til at give mig adgang til dit bogholderi, så skal jeg give dig en gratis times gennemgang af regnskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58

Martin E. Jensen:
Mit råd er, at du får en uvildig revisor til at løbe dit regnskab igennem. Du er velkommen til at give mig adgang til dit bogholderi, så skal jeg give dig en gratis times gennemgang af regnskabet.
Grib den for himlens skyld - men alt kan faktisk sagtens være OK, for de du refererer til virker på mig mere som en besked til dig i et internet regnskab, end noget andet. Jeg er enig i det er mystisk formuleret, så grib Martins tilbud, på en time kan meget overskues af ham

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej med dig...

En revisor skal altså være din bedste ven, forstå mig ret. Når alt går galt så har man altid sin revisor til at hjælpe. Det er ham eller hende du har valgt fordi der er en god kemi og fordi der bliver talt et sprog som du forstår. Det kan godt være at denne revisor koster lidt mere, men det er super godt givet ud, for du skal koncentrerer dig om det som du er god til - at drive din forretning.

Når så det vælter ind med regninger fra SKAT eller hvad ved jeg - så griber du knoglen og ringer til din revisor og siger "HJÆLP" og så ringer han/hun til dig og beroliger dig og forklarer dig på et menneske sprog hvad det hele går ud på. Efter 20 minutters snak er du helt rolig igen og kan arbejde 120 % igen. 

Det er min erfaring, gør hvad du er god til og lad vær med at spar de småpenge. Hvis du finder en revisor hvor der er god kemi og gensidig forståelse så slå til - det er en super investering !

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:47
Hej alle sammen Jeg har en enkelmandsvirksomhed og det er en mail fra min revisor. - der skal uddybe mit årsregnskab for 2011 Men som jeg ikke forstår særligt meget af alligevel.

1000 tak for jeres tilbagemeldninger og jeres tid. I undre jer over, at jeg ikke blot tager en snak med min revisor.

Problemt er at min revisor er familie. Det gør det lidt svære ( vil gerne bevise noget ) men omvendt har jeg intet sparring, fået overhovedet. Jeg har hjælp til regnskab/bogføring og får det til en super god pris.

Det er svært, når der nu opstår en form for loyalitets konflikt. Men omvendt, ser jeg tydeligt, at jeg ikke har fået den nødvendige rådgivning og forrretningsgangen er heller ikke åbenlys og på mit sprog. Det fjerner fokus, for det som jeg er god til - mit arbejde. Det er jo derfor jeg har en revisor. Men lige nu kan jeg ikke engang gennemskue eller forsvare mit regnskab over for min bank.

Jeg har brug for noget hjælp!

Martin: du skrev, at du ville se på mit regnskab. Kan du ikke skrive din mail - så svare jeg dig retur og vi kan aftale nærmere. Det værdsætter jeg utroligt meget.

I ønskes en god dag. Trods kulden.

Forum72

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)