|
Jeg forstår ikke dem der siger at du bare skal slette det du har lavet på hans side: det er ulovligt, lige meget hvad andre siger. Har du afleveret det til ham og lagt det op på HANS server, så må du ikke bare fjerne det. Lå det på din egen server, ja så måtte du lukke det ned. Ford må heller ikke komme og hente din bil fordi du ikke har betalt, de må sende dig rykkere, så inkasso og så i retten! Til gengæld forstår jeg heller ikke dem som siger at du bare skal droppe alt. Det bliver svært for dig at få penge for det i aftalte mundtligt, en mundtligt aftale gælder ligeså meget som en skrevet aftale, men det er meget sværere at bevise. |
Martin E. Jensen:Fashion-Seller:Og nej man ejer intet, når man har udleveret det til kunden...
Jo, man ejer da stadig ophavsrettighederne til materialet, med mindre, at man udtrykkeligt aftaler, at udvikleren frasiger sig ophavsretten til materialet. I enhver handel med design, kode, tekster, mv. så vil udvikleren/designeren stadig have ophavsretten, med mindre den frasiges udtrykkeligt i forbindelse med handlen.
Jeg er dog enig med dig i, at det er en dum idé at lukke siden grundet manglende betaling (og det er under alle omstændigheder dumt at skrive det på siden, hvorfor sitet er lukket, da det netop er brud på lovgivningen).
Men det er dog ikke ulovligt for trådstarter at gå ind og opdatere index-siden, og så komme til (selvfølgelig ved et uheld) at lægge noget uheldig kode ind på siden, så index-siden ikke kan afvikles i en browser. Det er kun ulovligt, hvis det kan bevises, at den fejlagtige opdatering er gjort bevidst.
Efter fejlopdateringen kan trådstarter sagtens nægte, at udføre fremtidigt samarbejde for kunden, indtil der er betalt for det hidtil udførte arbejde.
Men at skilte på hjemmesiden med, hvorfor den er lukket er dumt.
Det var en fejl formulering fra min side, men som jeg skriver senere, så har trådstarter selvfølgelig copyright rettighederne, men han kan ligesom ik anklage vennen for krænkelser, når han selv har udleveret og givet tilladelse til at bruge materialet...
Men ellers er vi enige!
PS tak til Stefan for den ene stjerne... Den varmer :)
Bliv gratis medlem