Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkassoloven hvor ligger den? og hvad gør jeg i denne sag?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
Har du solgt dit selskab til en såkaldt selskabsbedemand, og dem findes der flere af, så kan jeg nu godt forstå at han er sur..........

Jeg havde den fornemmelse da jeg søgte rundt på nettet i nat for at give trådstart det bedste svar -  jeg faldt over at firmaet er solgt til post adresse i Kolding (som jeg ikke nævner som man selv kan google hvis man ønsker)- det er ren og skær post adresse, på adressen ligger et utal af ligende firmaer - og næsten halvdelen er under konkurs/  tvangs opløsning!- dog ikke med samme ejer, men der er et tydeligt mønster.

Derfor ringer mine klokker - og mon ikke det gør det for kreditorer og afspejler reaktion, han har jo selv nævnt det åbenbart at de ikke mener at handlen er helt fin--- det tror jeg sku heller ik hvis det var mig du skyldte penge!

Måden som firmaet er solgt på er totalt uacceptabel når der er andres penge involveret , alene det at sælge uden at drage kreditor ind i dialog og så sælge uden advokat, giver ikke efterfølgende sympati herfra, at du så græder snot over at der er nogle der skriver til dig efter penge du skylder og ikke forstå en bønne af sammenhænget, det er ynkeligt!

Vi er et iværksætter forum der gerne skulle hjælpe hinanden på alle punkter, og det syntes jeg også der gøres rigtig fint og fungere- men kreditor er også iværksætte og vi herinde er ikke blinde, og jeg ønsker at hjælpe ud fra ret og normal rimlighed, ikke fordi vi er på samme forum at det så er ensbetydende med at vi holder sammen eller gir ret- og jeg kan slet ikke se pointen i at du søger råd og hjælp og råd herinde hos os, hvis det ikke er fordi du selv føler at lunten brænder.- jeg føler lidt når man læser sammenhæng at det er at misbruge vores gode vilje til at hjælpe, på forkerte bekostninger.

Det er lidt at spilde vores venlige hjælp dag og nat, i håb om støtte i din sag, det fik du også i starten indtil der blev lukket lidt op for virkligheden- du burde have skrevet lidt mere om de faktiske sammenhæng som jo er yderst relevante for vore holdning og vurdering i start af tråd, i stedt for først at lukke en smule mere op efterhånden som du bliver nødt til at svare, det vender billede 360 grader på mange punkter - og vi kan have svaret efter forkerte intentioner

Så længe der ikke er mere der indikere at du har handlet som man bør gøre og opføre dig som en sådanne  -  trækker jeg hermed min Sympati for trådstarters problem.

Beklager mit sure opstød, det plejer jeg normalt ikke.... det er kun henledt til trådtarter og ikke jer andre, jeg kan bare ikke tie stille i sådan noget rod her Wink---- HUSK som jeg altid pointer, ALT er efter MIN EGEN opfattelse!

/Bo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25

Min googlen bragte mig også til PO adresse Kolding og det er derfor jeg ikke tror det rækker med en skrivelse om, at alle fordringer skal til det nye - og at man ikke vil høre mere uden en stævning kommer og øvrige henvendelser vil blive anmeldt som chikane

Når der som her er flere kreditorer der henvender sig på bopælen og uklarhed om salget af selskabet er sket på ordentligvis efter at man har levet op til kapitalberedskabsforpligtelser, eller er solgt til en selskabsbedemand, så er det klogt at få en egen advokat til at gennemgå forholdene og sætte prop i de steder kan sættes prop i, inden man bare svarer standard svar til kreditorer, som formentlig bare bliver mere og mere ophidsede, og MÅSKE har en sag

En første gennemgang med en advokat op en time bør kunne opklare meget, og som 1 times gennemgang kunne gennemføres til rimelige penge hvis man forhåndsaftaler pris hvis man lukker den der - og ellers, ja så koster advokater jo det som det koster at drive et advokatkontor, lad os så på tasken og sige 2.000-6000 kr/timen - men de når også meget læsning og skrivning på en time de dygtige

(og nogen ville sige man også bare kan bruge en juridisk rådgiver, og ja er denne dygtig, så kan man jo det)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:36

Bo Schønemann:
dog ikke med samme ejer

Mener du ikke "dog ikke samme direktør" (nok heller ikke samme ejer) men det jeg mener er jo bare at ejerforholdene (ejerbogen) ikke er offentlig tilgængelig.

Derudover er vi enige, hvis selskabet er solgt til en selskabsbedemand, så er det ret usympatisk... Ick!

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 17:44

David Brodin Larsen:

Bo Schønemann:
dog ikke med samme ejer

Mener du ikke "dog ikke samme direktør" (nok heller ikke samme ejer) men det jeg mener er jo bare at ejerforholdene (ejerbogen) ikke er offentlig tilgængelig.

Derudover er vi enige, hvis selskabet er solgt til en selskabsbedemand, så er det ret usympatisk... Ick!

Jo min slå fejl Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man skal også være opmærksom på om kreditor har været bevidst om at han reelt handlede med et ApS og ikke dig personligt.

Har selv et eksempel på at vi vandt en sag i byretten, hvor debitors selskab var gået konkurs men hvor vi valgte at gå efter ejer personligt.

Vi fremlagde beviser i form af visitkort, uddrag af hjemmesider mv., hvor debitor havde "glemt" at skrive ApS efter hans firmanavn. Det var for os nok til at løfte bevisbyrden om at vi måtte have handlet med debitor personligt og ikke hans. ApS.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)