Hej. Er der nogle mennesker herinde som kan bidrage med et link, som viser Inkasseloven i sit fulde. Jeg har en kreditore som der er meget sur over jeg har solgt mit firma (ApS) og gælden over samt varelager/fordringer Har i forvejen kontaktet politiet og lavet en sag, men dumt som det lyder vil de ikke reagere før manden står foran mig og truer mig eller Den største ironi er at manden er direktør for et firma med mellem 20-50 ansatte og har ikke personligt noget i klemme. I dag kom han med denne kommentar: "vi skal finde en løsning ellers bliver det grimt. Jeg kan komme forbi dig i morgen og vi kan afslutte dette? Hvor skal vi mødes?" Han prøver i denne mail at få mig til at betale privat for en sag der har med et firma der er solgt at gøre. Selvom jeg har sendt et resume hvor der står at firmaet er overdraget til ande vis, nægter han samtidig at tro på dette og siger at jeg lyver og at jeg selv er ejer bag dette firma og "bagmand" hvilket et fuldstændig uhørt! Muligheden er selvfølgelig også at kaste trusler videre til ham eller møde op på hans firma, men som jeg ser det lever vi alle i 2013 i dagens Danmark og der skal man sku kunne drive en proffesionel forretning? Har overvejet Advokat men føler ikke at jeg har overskud økonomisk at skulle til og betale for dette oveni et større tab på et firma. Nogle som sidder med gode råd eller været ude for noget lignende? Overvejer evt. at gå til medierne med dette da han også har lagt en truende besked på min svare og været truende i telefonen. |
Tvivler lidt på at inkassoloven er så vigtig her, for den styrer mere hvordan advokater o.l. kan drive inkasso så vidt jeg ved. Jeg har, selv om du nok finder det underligt, også forståelse for, at politiet ikke vil gribe ind, med mindre der er en meget konkret fysisk trussel der kan påvises, og det er der ikke, som jeg læser det, i mandens sure mail. Du må overveje at optage hans telefonsamtaler.
Det er fra ham en mistanke om, at ikke alt er gået rigtigt til ved salget af dit ApS og, at du bruger bagmænd og han vil gå efter dig økonomisk, og det får man ikke politiet ind i, de kan ikke vide hvad der er op og ned og begynde at rode sig ind i, om alt er gået rigtigt til ved dit salg af ApS, og de reagerer højst på en helt konkret fysisk trussel.
Jeg ville derfor ofre det som det koster at få en advokat ind over. Først og fremmest kan en advokat han måske kender navn på eller ved hvem er, måske overbevise ham om, at hele affæren hvor du har solgt dit ApS er gået helt lovligt til.
Havde I ikke revisor og eller advokat inde over da du afhændede virksomheden.
Har du gjort noget for at overbevise kreditor om, at det er en helt ren affære evt i form af dokumenter?
Hvad siger den nye ejer af dit gamle ApS? Han har vel overtaget gælden og skal betale den?Hvis han nu siger, at gælden kender han ikke noget til eller det har han ikke noget at gøre med, så bibringer han jo ikke meget til freden?
På med en advokat der beviser at er gået korrekt til i overtagelsen og tager en snak med din kreditor. Hans trusler om udlæg i huset kan du jo tage roligt når alt er gået korrekt til
vh