Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter priser?

Side 7 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cap'n Halfdan Timm:

Anders Bo Rasmussen:
Jeg hører bare i dette forum, at disse tekster kan være lige så gode som en professionel tekstforfatters

Jeg anerkender, at der er meget stor forskel på teksten fra fx jeg selv og HSK, men:

Vi kan vel nemt afgøre det hele ved at lade det komme an på en prøve? Jeg er altid klar på en sjov konkurrence. Så kan vi gå ud fra noget konkret i stedet for den her (sandsynligvis endeløse) diskussion. :-)

Et billede siger mere end tusinde ord. Det tror jeg også et par konkrete eksempler ud fra samme udgangspunkt gør i det her tilfælde.

Og resultatet af en sådan konkurrence?

1) Jeg vinder - og viser dermed at jeg har ret i, at der er forskel på den vare vi leverer

2) Du vinder - og viser at jeg har ret i, at en prissætning på 35 øre er uhensigtsmæssig

Eller måske skulle vi bare slå os sammen og kalde firmaet "Halfdan @ Rasmussen - Tosserier og tekstforfatning" ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 14:19

Det god underholdning det her! 

Jeg havde faktisk engang en skribent tilknyttet som også arbejdede ved en meget dyrere udbyder da jeg solgte billige tekster. Da vi fik en kunde som normalvis bestilte dyrere tekster, så satte jeg selvfølgelig samme skribent på sagen som havde skrevet tidligere til 2x-3x prisen for kunden. 

Kunden bestilte aldrig mere end den ene prøvetekst, da han egentlig synes niveauet var godt - men der hvor han fik sine tekster normalt var de nu alligevel bedre. Skribenten havde fået ekstra for opgaven så han lavede den på nøjagtigt samme niveau som tidligere.

Der er millioner i omsætning på billige tekster hver eneste år, måske det var en af grundene til at priserne er så lave - hvis man vil have en bid af kagen som ung dreng eller pige kræver det HÅRDT arbejde, lave priser og en struktur som giver mindst mulig administration. Og så savner jeg et argument for hvorfor pokker jeg skulle bruge 1100,- på en tekst til min hjemmeside? Selvom det lyder fint at det er den "Ægte Vare". 

Bum 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Fra  rette ord Skrevet kl. 14:20

Korrektion: Halfdan & Rasmussen - Se bare - Jeg er et menneske... Smile

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 14:22

I øvrigt sjovt at se hvordan folk opper sig så meget, hvad angår sprogbrug og grammatik, dels på Amino, men specielt i denne tråd, i forhold til hvordan de fleste af os snakker til hverdag. 

Og til Anders Bo - Du savner endnu en gang et argument for ikke at sælge varen til det, den er værd. Endnu en gang mener jeg bestemt, at det er et helt vildt godt argument, at vi unge fra "studieland", ser noget kanon fedt i at tjene 2-300 kroner i timen fremfor 110~ i Netto/Føtex/whatever. 

Hvis du har været vant til at arbejde for 1000-1100 kroner i timen, og pludselig får øjnene op for en mulighed for at tjene 2500 kroner i timen, jamen så ville du, efter min mening, umiddelbart være en klaphat, hvis du ikke valgte den nye mulighed.

Nu går jeg ud og køber babytøj. Og det støvregner. 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yes

Sådan, endelig en der kan forstå de unge :-)

Jeg ville/ kommer også til at programmere lidt billigere end andre når jeg starter, fordi jeg lige netop skal have en bid :)
Starter småt, æder det hele senere ;-) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:27

Anders Bo Rasmussen:
Eller måske skulle vi bare slå os sammen og kalde firmaet "Halfdan @ Rasmussen - Tosserier og tekstforfatning" ;-)

Bom. Skarp intertekstuel reference. 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Fra  rette ord Skrevet kl. 14:33

Mads Grønlund:
Og til Anders Bo - Du savner endnu en gang et argument for ikke at sælge varen til det, den er værd. Endnu en gang mener jeg bestemt, at det er et helt vildt godt argument, at vi unge fra "studieland", ser noget kanon fedt i at tjene 2-300 kroner i timen fremfor 110~ i Netto/Føtex/whatever. 

Hvis du har været vant til at arbejde for 1000-1100 kroner i timen, og pludselig får øjnene op for en mulighed for at tjene 2500 kroner i timen, jamen så ville du, efter min mening, umiddelbart være en klaphat, hvis du ikke valgte den nye mulighed.

2500:1000=2,5

1000:110=9,09

Jeg håber du har en til at puste på din fod...

Hvis man er en klaphat, hvis man ikke vælger at tjene over det dobbelte i timen, hvad er man så, hvis man ikke vælger at tjene over 9 gange så meget?

God bedring Wink

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:41

Anders Bo Rasmussen:

2500:1000=2,5

1000:110=9,09

Jeg håber du har en til at puste på din fod...

Hvis man er en klaphat, hvis man ikke vælger at tjene over det dobbelte i timen, hvad er man så, hvis man ikke vælger at tjene over 9 gange så meget?

Der kommer "vores" (unge skribenters modstand) - Hvis gamle maler Keld vil have tekster til sin hjemmeside mm. og han ser på google resultaterne at der er 4-20 unge skribenter på 16-22 år (nogle fra htx osv.) men det er Keld ligeglad med, fordi go'e gamle Anders Bo har jo styr på sagerne, og har været der i rigtig lang tid, så han må jo alt andet lige være bedre og mere pålidelig, ikke?

Det derfor prisen er i bund, det er så Keld tænker (Kender ingen Keld, ville bare have et navn :-) ) at 200-300 kr til en ung fyr/pige også ser han det an vel er mere "sikkert" fordi han skal jo kun male 1 time for at tjene tabet ind, hvis der blev et tab :-)
I modsætning til 1100 (i timen ikke?) hvor han måske alligevel sagtens kan føle sig lidt snydt bagefter fordi din tekst sammenlignet med en ung knægt's (som måske faktisk skriver pisse godt, hvilket de fleste vel gør...) alligevel ikke var så forskellige til hans behov :-) 

Der tror jeg faktisk også du fik din efterspurgte grund til at priserne er så lave, det er så de unge slipper for at "kæmpe" med de gamle ravne :-) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:42

Anders Bo Rasmussen:

Så du mener, at vi unge skal hæve prisen med ni gange så meget?

- Undskyld mig, men jeg tror, at du har misforstået en lille smule. 

Mads refererer til sit tidligere job i supermarkedet, og ikke dine priser.

Hvis han refererede til dine priser, ville det jo kræve, at han som minimum var på niveau med dig?

Og det er han jo ikke, hvorfor du skal passe på den rekylsten, der landende på din fod. Stick out tongue

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:46

Når det er sagt.

Lad os begrave stridsøksen for en stund. 

Jeg er sikker på, at tiden vi bruger på at debattere, er bedre givet ud til udførelsen af ordrer for vores kunder - det trods alt dem det handler om.

Tak for debatten Anders og Co.

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Side 7 ud af 9 (81 indlæg)