Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter priser?

Side 3 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 33
Fra  www.inkline.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Author-rank ?

Har hørt det er noget 'upcoming' fra google, men hvad ligger der helt præcist i det?:) Lidt nysgerrig..eller rettelse.. MEGET nysgerrig:)

Fra 8000 Aarhus C
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har selv arbejdet med skriftlig kommunikation i over 15 år, og vil give Anders Bo ret langt hen ad vejen. Som jeg ser det, så snakker I forbi hinanden. Man kan ikke sammenligne simple og hurtig skrevne SEO tekster med "rigtige" og gennemarbejdet tekster. Hvis man vil have kvalitet, ja så koster det, og jeg tvivler på, at man får ret meget kvalitet for 30 - 40 øre pr. ord. Stor respekt for iværksættere, er selv en af dem, men nogle gange skal man være realistisk og se på hvad ens timeløn er. Mit bud er, at den ofte er langt under mindstelønnen på arbejdsmarkedet. Jeg har været chef i mediebranchen, og har haft en del journalister og andre kommunikationsfolk ansat, og de kunne ikke laver 1000 fejlfrie ord i timen, langt fra endda. Så jeg tager hatten af for den yngre generation, som åbenbart kan mestre det. Husk på det jo er fejlfrie 1000 ord, hvor sætninger og tegnsætning er perfekt. Mit bud er, at en rigtig god journalist kan lave 5000 fejlfrie og velskrevne ord på en dag. Jeg har brugt tekstforfattere fra Amino, men det er jeg holdt op med, da kvaliteten generelt er for ringe. Nu har jeg selv ansat to uddannende kommunikationsfolk, som jeg iøvrigt selv har udvalgt og testet.

Vh Kristian

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:

Christoffer Tornbjerg:
Det er jo vigtigere at skrive til brugeren, og ikke til google, eller syntes du ikke det :-)?

Altså hvis det bare er en tynd adsense-side, hvis eneste formål for ejeren er, at rangere på google og tjene penge på folk, som klikker sig væk fra siden via adsense-reklamer, så kan disse "sjuskede" 3-500 ords-artikler sagtens bruges.

Dog skal vi nok også snart til at forholde os til Author-rank.  



Yep, og som du kan se er dette indlæg blevet en krig..

Men kan du smide et link i PM med det "Author-rank" ? :-) (har intet hørt om det endnu..)

 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 498
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Anders Bo Rasmussen:
Og så kan jeg ikke ryste tanken ud af hovedet: Er der i vid udstrækning tale om sort arbejde og dermed ulige konkurrence?

Jeg tror ikke at du skal være bange for at det er tale om sort arbejde til den pris, tænk på at studerende er vant til at leve for meget få penge og mange sikkert gør det for at få råd til en ekstra øl i fredagsbaren. Desuden kan det, i disse tider, være svært for studerende at finde et studiejob ved siden af studierne, og er derfor nød til at tænke kreativt for at tjene lidt ekstra. Personligt er jeg langt mere til denne model, end at sidde på et callcenter og sælge et produkt jeg ikke kan stå inde for.  
Selvfølgelig kan det betragtes som ulige konkurrence, eftersom den unge iværksætter ikke har det som sin hovedbeskæftigelse. Lidt af det samme skete, da de første danske firmaer begyndte at outsource deres udvikling til østen, hvor timelønnen kun er en fjerdel af hvad den er herhjemme, det var vel også at dumpe priserne?

Af de personer jeg har set udbyde tekster til en lav pris her på Amino, har rigtig mange af dem haft et cvr nummer, om de så også bogføre hver eneste tekst kan jeg ikke sige noget om, men jeg tror at hvis man har taget sig tid til at oprette en virksomhed, så har man nok også sat sig ind i reglerne. 

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bo Rasmussen:

Nu er det jo spørgsmålet om de "unge og innovative studerende", som slår sig op som tekstforfattere til 35 øre pr. ord, mener at tilføre erhvervslivet noget positivt, eller om de blot misbruger deres offentligt støttede studietid til at dumpe prisen for seriøse tekstforfattere.

"osv osv osv med fornærmelserne"

Jeg fristes til at spørge om Amino er blevet et forum for hustlere, plattenslagere og sociale bedragere der arbejder sort?




Hvem siger jeg ikke kan levere kvalitet? Og du har ikke den fjerneste ide om jeg er registreret og om jeg betaler skat eller ej.

Jeg oprettede dette spørgsmål fordi jeg var nysgerrig om hvordan det foregik, og som 3-4 stykker fortæller, så skal man jo starte et sted.

Stedet er ikke sort arbejde, men det er billigt arbejde..

Jeg tror du ville blive mere sur hvis jeg tog en opgave fra dig, til samme pris som du ville få? Da jeg er helt ny (er slet ikke startet, jeg overvejer det stadigvæk)..

Må ærlig talt indrømme du overrasker mig med dine meget spydige comments og beskyldninger.
Hvis du ikke kan debattere i en ordentlig tone, så ser jeg helst du ikke skriver til mit indlæg.


På forhånd tak.

Mvh Christoffer (den nye mastermind indenfor tekster!!) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Byens Spiseguide:
Hvis man vil have kvalitet, ja så koster det, og jeg tvivler på, at man får ret meget kvalitet for 30 - 40 øre pr. ord

I visse tilfælde kan det være fordelagtigt at lade tvivlen komme kunderne til gode. 

For 30-40 øre kan du få en meget imponerende kvalitet - taget prisen i betragtning. Jeg er godt klart over, at uddanner man sig inden for den kommunikative verden, så er man et skridt eller to foran ikke-uddannede tekstforfattere, men forskellen på de to kvaliteter som henholdsvis den uddannede og den ikke-uddannede producerer behøver nødvendigvis ikke at være så stor. Selvfølgelig vil uddannede tekstforfattere have en del flere og mere skarpe kernekompetencer end ufaglærte, men disse ekstra kompetencer er nødvendigvis ikke til nogen nytte, når det kommer til at skabe basale tekster, der sælger. Ejer man et relativt stort firma, vil man selvfølgelig benytte sig af uddannede folk - det er klart. Ejer man derimod et mindre firma, der har markante færre midler at tage af, vil man typisk benytte sig af nogle billigere skribenter (det er bl.a. her jeg kommer ind i billedet).

Derfor er definitionen på kvalitet så forskellig. Én person mener, at kvalitet handler om x og x. En anden person mener, at det drejer sig om x i stedet for x. Tillad mig at opstille et konkret eksempel op for at understøtte min påstand: 

Den rige virksomhed vælger at købe et B&O TV. 

Den fattige virksomhed vælger derimod at købe et Sony TV.

Forskellen på disse to tv'er ligger selvfølgelig i prisen og designet, men helt basalt dækker de det samme behov -> Behovet for at se TV.

Det samme gælder for virksomheder, der ønsker at dække deres behov for tekster. Nogle vægter en billig tekst med et standardiseret indhold (jf. Sony TV) frem for en dyr tekst, der er skrevet af en professionel (jf. B&O TV). 

For nogle virksomheder kan en salgstekst til 200 kr. sælge en hulens masse varer - for andre virksomheder ikke. Det er bl.a. derfor, at jeg ikke mener, at man kan blåstemple mindre skribentvirksomheder som såkaldte "hustlere" - som Anders smukt refererer til. 

Behovet for tekster er ikke homogent. Kvalitetsbegrebet afhænger af den person, der bestiller en tekst. 

Jeg kan sagtens se det fra din vinkel af Kristian. Håber at du og andre også kan se det fra min.

Venlig hilsen

Simon

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nadia:

Author-rank ?

Har hørt det er noget 'upcoming' fra google, men hvad ligger der helt præcist i det?:) Lidt nysgerrig..eller rettelse.. MEGET nysgerrig:)



+

Christoffer Tornbjerg:
Men kan du smide et link i PM med det "Author-rank" ? :-) (har intet hørt om det endnu..)


Her er et link til et relativt nyt ekspert-blogindlæg af Henrik Bondtofte, som uddyber meget fint.

Og her et link til en video, hvori Anders Saugstrup viser, hvordan man implementere sit Authorship. 

Hvorvidt det er aktuelt og super vigtigt endnu, ved jeg ikke selv nok om det til at kunne sige. Men det virker helt bestemt som noget, man nok bør forholde sig lidt til løbende :-).

Hilsen Mads 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Byens Spiseguide:

Jeg har selv arbejdet med skriftlig kommunikation i over 15 år, og vil give Anders Bo ret langt hen ad vejen. Som jeg ser det, så snakker I forbi hinanden. Man kan ikke sammenligne simple og hurtig skrevne SEO tekster med "rigtige" og gennemarbejdet tekster. Hvis man vil have kvalitet, ja så koster det, og jeg tvivler på, at man får ret meget kvalitet for 30 - 40 øre pr. ord. Stor respekt for iværksættere, er selv en af dem, men nogle gange skal man være realistisk og se på hvad ens timeløn er. Mit bud er, at den ofte er langt under mindstelønnen på arbejdsmarkedet. Jeg har været chef i mediebranchen, og har haft en del journalister og andre kommunikationsfolk ansat, og de kunne ikke laver 1000 fejlfrie ord i timen, langt fra endda. Så jeg tager hatten af for den yngre generation, som åbenbart kan mestre det. Husk på det jo er fejlfrie 1000 ord, hvor sætninger og tegnsætning er perfekt. Mit bud er, at en rigtig god journalist kan lave 5000 fejlfrie og velskrevne ord på en dag. Jeg har brugt tekstforfattere fra Amino, men det er jeg holdt op med, da kvaliteten generelt er for ringe. Nu har jeg selv ansat to uddannende kommunikationsfolk, som jeg iøvrigt selv har udvalgt og testet.

Vh Kristian



Ligesom der er forskel på så meget andet, så er der selvfølgelig også forskel på artikler. Hvis du skal have skrevet en pressemeddelelse eller en salgstekst, så vil det nok være bedst, at du gør brug af en erfaren tekstforfatter. En erfaren tekstforfatter har tilegnet sig kundskaber, der gør, at denne kan tillade sig at tage en høj timepris. 

Jeg er helt sikker på, at du kan nogle ting, som jeg ikke kan, men det betyder ikke, at jeg ikke kan levere et tilfredsstillende produkt, fordi jeg er langt billigere end du er. Det er ikke alle artikler, der skal være så velformulerende, at de skal have været udarbejdet af en person, der har arbejdet med skriftlig kommunikation i 15 år og som har haft en ledende stilling inden for mediebranchen og som har kendskab til en masse modeller og metoder. Der er mange, der kan nøjes med, at de er mere eller mindre fejlfrie og har en substans, hvilket jeg kan levere.

Med andre ord: Vi er ikke konkurrenter. Hvis du alligevel ikke skulle være af den overbevisning, at tekstforfattere på Amino er i stand til at levere et kvalitetsprodukt, så vil jeg være så fræk at tilbyde dig en gratis artikel for at overbevise dig om, at det snarere er det modsatte, der er gældende.

For øvrigt, så rammer Martin Thorborg hovedet på sømmet med denne video:

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Imal Agazadeh:
For øvrigt, så rammer Martin Thorborg hovedet på sømmet med denne video:

Præcis Imal!

Den video understøtter mit budskab perfekt!

Det er uhyre vigtigt, at vi bibeholder det frie marked. De protektionistiske holdninger, der er kommet til udtryk i dette indlæg, de holder ikke i længden. 

Et frit og liberalistisk marked er nøglen til succes.

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra 8000 Aarhus C
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt der er bid i jerSmile Jeg går om nogen ind for et frit og liberalistisk marked, men jeg har det svært med, når folk der tager penge for at skrive artikler, hverken kan stave eller sætte kommaer og øvrige tegn de rigtige steder. Uanset hvad Thorborg mener, så er det mindste man kan forlange et levende sprog og en næsten fejlfri grammatik. Undskyld mig, men jeg er vist gammeldags her. Jeg er da glad for hvis du, Simon, kan lave en god kvalitet til 30 - 40 øre pr. ord, det er rigtig flot! Er dine tekster gennemarbejdet og uden grammatiske fejl? Jeg arbejder ikke med tekster, og lever ikke af at skrive dem, så jeg er på ingen måde konkurrenter med jer. Dog vil jeg ønske, at I får en hæderlig løn for jeres arbejde, men det gør I vel?

Uanset hvad, så ønsker jeg jer alt muligt held og lykke med skribentvirksomhederne.

Vh Kristian

Side 3 ud af 9 (81 indlæg)