Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kommentere på andres tilbud i "Jeg har et godt tilbud til dig"

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke oplevet at der har været en moderator til stede i mine tilbudstråde selvom jeg vil mene at man i det mindste kunne have slettet nogle af de kommentarer der har været fra konkurrenter.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 706
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jacob:

En løsning kunne være:

1) Alle amino plus har deres egen tilbudstråd - dvs. en !
2) Tråden er låst for kommentarer for alle, udover trådstarter (således må alle henvendelser ske per pm eller anden direkte kontakt. 

Jeg håber aldrig at de 2 punkter bliver en realitet, men det var naturligvis også kun et forslag.

Jeg er splittet i den her tråd. Af og til bliver der oprettet håbløst dårlige tråde, som fortæller meget lidt, eller ingenting omkring tilbuddet, hvilket dermed fortjener en række spørgsmål. Med det sagt, så mener jeg også at man bør kunne tænke så langt, at man ikke behøver være flabet, næsvis eller på anden måde være provokerende når spørgsmålene stilles.

Jeg har aldrig forstået den mentalitet der til tider hersker i forummet, når det kommer til andres tilbud. Jeg deltog for nylig i en tråd, hvor en ny Amino-bruger solgte en facebook-side, og jeg må erkende at jeg blev lidt forarget over måden diverse brugere provokerede den nytilkommende, samt gjorde grin med dennes tilbud.

Bare fordi man har en konkurrent eller 2, så behøver man jo ikke straks blive primitiv, og gå til angreb.

Min mening omkring emnet er klar: Har du ikke noget positivt, eller relevant at sige til tråden. Så hold dig fra den. Kan man ikke holde sig fra, at skrive alligevel, så kunne man jo vælge at skrive pænt.

God weekend til jer :)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kristoffer Broholm:

Hvad er dit forslag? Kun positive indlæg, alle indlæg eller ingen indlæg tilladt?

Jeg synes min holdning kom meget klart frem i mit første indlæg...
Faktisk synes jeg, at hvis man skulle relaterer til noget lovgivning, så er ødelæggelse af en tilbudstråd, især hvis man er konkurrenter, i strid med god markedsføringsskik, da formålet for de fleste er tydeligt. Vinding på andres bekostning...
Og jeg synes, at det er helt sort, når ikke plusser ødelægger en plussers tråd. For vedkommende har betalt for denne eksponering, og det må andre respekterer!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6572
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:00

Christian Bundgaard:

Thomas:
det kan jo ikke nytte noget, at nogle konkurrenter godt må bidrage i tilbudstråde og andre ikke må.

Nu er det vel ikke sådan, at nogle må, og andre ikke må? Handler det ikke mere om, hvad moderatorene ser, og hvad de ikke ser? 

Jo... vi sidder jo (desværre?) ikke herinde hele tiden så der kan være indlæg som lister forbi vores trænede øjne. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 01:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har bemærket at der er nogle som har fået en ordentligt omgang når de har postet et tilbud. Jeg tænke faktisk den ene gang at netop sådan en behandling kunne afholde andre fra at poste et tilbud. I så fald går det ud over dem som rent faktisk kunne have glæde af tilbuddet, da de mister muligheden for at få noget lavet eller at få et produkt til en god pris.

Desværre - og det gælder ikke bare Amino - så er der nogle som opfører sig langt mere negativ når de kommunikerer via nettet end de ellers ville gøre hvis de stod overfor sælger fysisk. Jeg synes at det er ok at man spørger ind til et tilbud og også stiller kritiske spørgsmål. Det kan endda være en hjælp til sælger. Hvis der er en som giver udtryk for sin usikkerhed her på Amino, er der sikkert mindst 100, der har tænkt det samme men bare holdt deres mund. Den ene som skriver giver sælger en mulighed for at kunne forsøge at overbevise alle 100 om at tilbuddet er ok. Men derfor kan man godt gøre det på en pæn måde og seriøst.

Omvendt skal sælger så også svare pænt tilbage, og jeg synes også jeg nogle gange har set nogle, som blev meget fornærmet over kritiske spørgsmål.

Jeg tror ikke man kan holde konkurrenter væk. Som en tidligere skrev kan man bare lave en ny profil eller have et par stykker som man har parat til den slags brug.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 03:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cicoor Host & Saas ApS:
Jeg har bemærket at der er nogle som har fået en ordentligt omgang når de har postet et tilbud

Enig! Og jeg synes desværre ofte, at nye brugere får en utrolig hård medfart i deres tilbudstråde, og det finder jeg helt utroligt provokerende og ekstrem dårlig stil. Det er helt tydeligt, at mange af disse nye brugere har valgt et plusmedlemsskab bla. med det formål, at kunne oprette tilbud. De har betalt for det, og kan blot se til, når gud og hvermand tromler ind i tråden, for at lufte deres personlige holdning til pris, eller indhold.

Jeg synes hverken der skal lovgives eller reguleres, men en venlig pop-up besked, når man besvarer et indlæg i en tilbudstråd, ville være en idé. måske med en lille reminder om , at dette er en tilbudstråd, og en høflig henvisning til at man bør tænke over om ens deltagelse i tråden nu også er så genial og relevant, som man selv synes den er.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 03:51

Hvis man er træt af svarene på ens tilbudsindlæg kan man jo starte med at slå kommentare fra. Når det er sagt synes jeg tit de tilbud man finder i den sektion bærer præg dovenskab og useriøsitet.

http://www.amino.dk/forums/t/183975.aspx#1238232

Jeg ved at det ikke er alle der bare sådan kan smide noget grafik sammen, men .... kast lidt mere kærlighed i det. Så er jeg sikker på at det det er mere seriøse henvendelser der kommer i.

@ Amino team - i er selvfølgelig velkomne til at slette indlægget hvis lipsummet forpurrer billedet :)

God weekend

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kim Dolleris:
Hvis man er træt af svarene på ens tilbudsindlæg kan man jo starte med at slå kommentare fra.

Det er nok det dummeste og mest malplacerede forslag jeg har hørt i denne diskussion af mange grunde, men her er den mest åbentlyse:

Jeg synes du skal læse den tråd, som er årsag til denne

Her vil du møde en spritny Amino, som tydeligvis har gjort sig gode overvejelser om hvad han kan tilbyde, og helt klart er villig til at gå i dialog med sine kunder om hvad de kan gøre for hinanden. Han fortæller ærligt og redeligt om sin baggrund, hvad han kan, og hvad han ikke kan, og han takker endda pænt alle som deltager i hans tråd.

Og - hold dig nu fast - for her kommer pointen:

Manden er helt ny på Amino. Han kan ikke finde ud af at besvare indlæg med citater. Han kan heller ikke finde ud af at smide en signatur ind i sine indlæg (heldigvis har flinke og hjælpsomme med-Aminoer forsøgt at hjælpe).

SÅ hvordan HELVEDE skal han kunne finde ud af at slå kommentarer fra!?

Men flot tilbud du har lavet. Jeg håber du får en fandens masse ros, røvslik og streetcred for det. Men hjælpsomt, dét er det sku ikke.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 12:32

Tim J. Nielsen:
Det er nok det dummeste og mest malplacerede forslag jeg har hørt i denne diskussion af mange grunde...

Aha. I min verden er det nu ikke så dumt.

Tim J. Nielsen:

Jeg synes du skal læse den tråd, som er årsag til denne

Her vil du møde en spritny Amino, som tydeligvis har gjort sig gode overvejelser om hvad han kan tilbyde, og helt klart er villig til at gå i dialog med sine kunder om hvad de kan gøre for hinanden. Han fortæller ærligt og redeligt om sin baggrund, hvad han kan, og hvad han ikke kan, og han takker endda pænt alle som deltager i hans tråd.

Ahh. Hvor dumt af mig. Jeg kunne jo bare læse mellem linierne at dette indlæg var lavet over et andet som omhandlede helt nye brugere. Beklager fejlen...

Tim J. Nielsen:

Manden er helt ny på Amino. Han kan ikke finde ud af at besvare indlæg med citater. Han kan heller ikke finde ud af at smide en signatur ind i sine indlæg (heldigvis har flinke og hjælpsomme med-Aminoer forsøgt at hjælpe).

SÅ hvordan HELVEDE skal han kunne finde ud af at slå kommentarer fra!?

Tjah. Hvis jeg var helt ny og skulle markedsføre mig på et forum. Ville jeg nok lige læse nogle andre tilbud igennem og se hvordan det normalt bliver taget imod. Jeg ville også undersøge de muligheder/features der er når man skal skrive et indlæg. Muligheder der jo faktisk ikke er skjult for nogen der har overstået folkeskolen og er i stand til at læse.

Tim J. Nielsen:
Men flot tilbud du har lavet.

Det var nu ikke grunden, men mange tak for ros, røvslik og streetcred.

Tim J. Nielsen:
Men hjælpsomt, dét er det sku ikke.

Der er vi ikke enige. At vise et alternativ til 5 liniers tekst om guld og grønne skove til 1500 kr. synes jeg er fint hjælpsomt. Du har dog ret i at jeg bare kunne have nøjes med at skrive mig fra det i stedet for at kaste tid i at lave det.

----

Som Martin Tygsen siger skal man være forberedt på debat omkring tilbuddet hvis man tillader kommentarer. Sådan er verden i dag - bare se hvordan diverse firmaer får høvl på de sociale medier.

Vi er dog fuldstændig enige om at tonen ikke altid er helt fair... Der er fx flere måder at skrive "det var nok det dummeste" som du så fint har udlagt det. En vending jeg sagtens selv kunne finde på at bruge - for jeg har ikke noget imod at rygklapper-klubben bliver rusket i i ny og næ.

At Amino skriver (igen) et sted at man altså ikke må være ondskabsfuld ændrer nok ikke det store.

:) Kim

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:08

Thomas:

Jeg har selv oprettet adskillige tilbud på Amino - hvilket er en af de store fordele ved at have et Plus-abonnement. Igennem tiden har jeg oplevet adskillige kommentarer fra konkurrenter i de oprettede tilbudstråde. Og tråde der på den måde endte i mere eller mindre kaos.

For nyligt kom jeg selv med en kommentar i en tilbudstråd - som kort og godt gik ud på, at jeg tilkendegav der var tale om et glimrende tilbud, hvis det var unikt design, men at trådstarter nok ikke kunne inkludere 8-12 siders tekst, som en anden i tråden foreslog. Og er man konkurrent, når man i princippet ikke laver CMS-løsninger, men udelukkende beskæftiger sig med at lave webshops?

Det er vist på tide, man fra Amino's side finder ud af, hvad der er tilladt og hvad der ikke er - det kan jo ikke nytte noget, at nogle konkurrenter godt må bidrage i tilbudstråde og andre ikke må.

Skal vi bare give los og lade alle komme med kommentarer eller hvad er mest fair overfor trådstarter der kommer med et tilbud?

Synes det er vigtigt at man kan debatere og kommentere en tråd.
Men tråden skal naturligvis også holde fokus og ikke tage en drejning.
Synes ikke man skal lave forbud eller noget.
Amino har jo de såkaldte "administratorer" som beskytter og kan gå ind og slette et indlæg som fejler helt vedsiden af. 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)